BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
God fortsättning på er alla!
Allt väl här, jag mår prima! Bebisen är sjukt aktiv på kvällarna enbart.
Tänkte kanske ge mig ut på mellandagsrean och handla lite kläder till bebisen och/eller andra prylar. Har troligen hittat skötväska också och har under lunchen kommit fram till att vi får strunta i skötbordet...vill inte ha det i 'bebis rummet' pga av lukten utan i badrummet men det får inte plats riktigt och eftersom vi hyr, vill vi helst inte borra i väggarna för att sätta upp ett skötbord...så det får bli på golvet. Nära till vatten iaf! Vi har en gäst toalett men den är ännu mindre. suck!!! Vi bor i en 4:a men har inte plats till ett skötbord..sjukt.
Det blev en Tetounia spririt c3, fick leta i hela Malmö innan vi till slut lyckades få se en på Dalaplan. Så vi beställde, dock var där ingen rea på dem trots att det var 2010 års modell. Har även handlat "tummen" babysitter + babygym på rea på Babyringen.
Hoppas ni alla hade ett trevligt nyårsfirande!
Är det någon som funderat på att göra ett 3D/4D-ultraljud förresten? Jag är väldigt sugen på att göra det och såg att man kan göra det på Emmas Ultraljudsklinik i malmö. Till helgen går jag in i v. 28 och 3D-ultraljud ska man visst göra nu de närmsta veckorna för att få så bra bilder som möjligt.
Hela julledigheten har tillbringats nedbäddad i sängen då jag har haft lunginflammation. Det känns verkligen inte roligt att ligga i så hög feber och proppa i sig så stora mängder medicin. Man tror ju att den lille därinne håller på att koka så varm man är. Och tablettförgiftad lär han ju också vara..... Men läkemedlena skulle visst vara ok att ta och barnet ska visst heller inte ta någon skada av vare sig feber eller annat men det känns ändå lite hemskt. Man blir ju lite orolig.
Skönt nog har den lille därinne sparkat på som bara den trots att jag varit helt däckad. Skönt att någon är pigg och mår bra iaf =) Han har börjat sparka och trycka på mina revben nu, framför allt på höger sida, där han alltid ligger. Mycket obekvämt kan jag berätta!
YeahCarro: Vad kul att ni hittade en bra barnvagn! Fick ni hem den meddetsamma eller är det leveranstid på den? Vad blev det för färg?
Jag har också varit lite sugen på sånt UL, men min arbetskamrat fick gjort sitt 2:a UL på mas i 3D så jag tänkte vänta tills dess, kostade ändå en del såg jag.Lite nervös också att det inte ska bli bra bilder eftersom jag är något korpulent och det skulle tydligen försvåra att få en bra bild.
Låter jobbigt med lunginflamation, hoppas det är bättre!
Här sparks det på ganska bra...eller rör sig åtminstone men mest neråt tycker jag, inte uppåt revbenen ...än! Särskilt inatt höll hon mig vaken, tack för det :)
Det var minst 10 v leveranstid på den , och vi hade bara en färg att välja på...svart ! Så det fick bli det. Alla 2010 års modell var slut nämligen, kanske är en poppis vagn!?
Hej alla :)
Efter mycket om o men har vi nu internet hemma igen, sabla klydd när man ska flytta :)
Här går allt i sin lugna takt, bebisen mår toppen o jag med. Längtar så jag blir tokig tills April men tycker tiden rusar iväg redan nu. Har precis gått in i vecka 26 o bebisen lever rövare i magen......inte stilla en minut o ibland undrar jag vem hon ärvt det av......inte av mig iaf hahahaha.
Den 21:e ska jag på glykosbelastning, vet inte riktigt om jag ska va nervös då många säger det e apäckligt o andra inte :/ Nåja det ska nog gå bra hoppas jag :)
Vi flyttar nu den 15:e o det ska bli så himla skönt, lever i flyttkartonger och det är ju mindre spännande. Fått sålt massor på blocket o handlat massor till bebisen så nu vill jag bara få inreda hennes rum :) Insåg att nästa jul är vi liksom 3 i denna familjen o det känns nästan overkligt :)
Kram till alla töserna
YeahCarro: Vi har också beställt en teutonia (från tyskland) och det är väldigt lång leveranstid på vår också även om det är en 2011-modell (2010 var slut). Svart har vi dock också beställt. Mycket fint!
Gör man ultraljud på mas också? Eller är det bara för vissa? Vi har vårt 2a ultraljud inbokat i februari men vi tillhör ju curakliniken/capio citykliniken och de gör inte i 3D. Så om vi vill ha det så får vi betala och ta det på ett annat ställe.
Lindarosen: Jag ska på glukosbelastning den 19e och jag har också hört att det smakar apa. Jag är verkligen inte förtjust i söta saker och har lätt för att kräkas om jag äter för söta saker. Dock har jag hört att man kan ta med sig citroner att pressa ner i vätskan så blir det mindre äckligt och sött. Hur mycket är det man ska dricka egentligen? Det har jag också svårt för. Hoppas det inte är mer än ett litet glas....
Vi ska också flytta, fast inte förrän till våren/sommaren. Just nu håller vi på att sälja vår lägenhet och har bland annat visning på söndag. Så vi lever i tip-top-skick nu. Allt är skinande rent och snyggt. Jag fasar för att vi ska flytta när den lille precis kommit ut. Vi har försökt att packa/rensa en del saker redan nu men allt kan vi ju inte ta nu. Så vi kommer stå i ett riktigt flyttkaos när den lille tittat ut =)
Men jag längtar verkligen till att få inreda lillens rum. Igår hittade jag en riktigt snygg fondtapet att ha i hans rum....tills jag upptäckte att den kostade 3400 kr per rulle....... Jag tror vi tar en annan =)
Min kollega gick också genom allmänsjukvården och fick göra sina UL på mas, och där görs 2:a Ul i 3D.
Men det är nog också det enda som kanske är bättre än privata som cura och city kliniken....
Annars är det inget skoj att gå på Rosengård..ingen att prata med...torr BM...känns inte särskilt skoj att gå dit faktiskt, lite trist !
Vi var först ute på babyland och pratade med personalen där om vagnen så vi visste exakt vad vi skulle beställa sedan. Jag gillar också att ha någon att prata med när man gör så dyra och viktiga inköp och dessutom vill man ju klämma och känna på sakerna.
Tråkigt att du inte riktigt är nöjd med din mödravård, Carro. Fast å andra sidan så kanske det inte spelar så stor roll hur de är. Det hade varit viktigare om det var som i USA, där man har med sig sin förlossningsläkare in i det sista. Men det enda vi gör här i sverige är ju att kollas upp av barnmorskorna så vi behöver inget fantastiskt förhållande med varandra. Jag är väldigt nöjd med min barnmorska. Hon är väldigt trevlig och verkar lugn och kunnig så det känns bra. Hade vi bott kvar i stan hade jag antagligen fortsatt att gå på Capio även för BVC men så fort vi flyttar kommer jag skriva in mig på ett annat ställe i Vellinge.
Min navel har börjat få ett konstigt utseende =) Den buktar inte utåt än men den börjar bli lite "platt" och utsträckt. Den har liksom inget djup längre. Jag får se det positivt. Jag har inget navelludd längre iaf!