BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Vi blev så desperata till slut när det inte var någon alls som hade ens ett visnings ex så vi knep en beställning direkt när vi stod där på Babyproffsen. Kom säkert inte billigt undan men de hade bra service iaf.
Nej vi älskar nog inte varandra jag och min BM och det är helt ok :) Föräldragrupper är det ngt man ska gå på? Finns det inte BVC grupper också? Är BVC samma som MVC, på samma ställe ? Jag läste i ngn blogg som en fd vellingebo skriver att hon går på BVC på Videdal...där bor vi ! Så jag hoppas verkligen jag slipper gå till Rosengård när det är BVC dags. Jag får nog fråga henne vid tillfälle!
Min navel är djup och fin...haha som alltid!
Jag tror det är en hel del man ska dricka på glykosbelastningen *örk* men men min barnmorska sa att man fick lime i så det blir godare :)
Vagnen har vi köpt sen tidigare.....en brio go och den är jag jätte nöjd med.Speciellt då den va på rea hihi. Just nu letar vi spjälsäng o skötbord......jag vill gärna ha brios men tycker dom e lite dyra.....nåja bebisen är värd det så det blir säkert brio vi köper :)
Jag har förköpt mig på kläder......åh gud så mycket fint det finns o jag kommer säkert inte använda hälften, tur man har vänner som kan ärva :)
Sist jag va hos barnmorskan hade jag bara gått upp 3 kg, känns ganska skönt men antar att man går upp lite mer nu mellan vecka 25-35 :) jag vill gärna ha lite större mage ( hmmm det kommer jag säkert ångra sen att jag sa hahaha )
Haha! Smilla det är ett rätt stort glas, bäst att förbereda dig. = )
Men åh, usch, ett stort glas! Jag ska lätt ha med mig pressad citron att hälla i. Får man äta något mer efter det där glaset man druckit eller ska man fortsätta "fasta" fram tills de är klara? Jag ska vara där kl 8 på morgonen och de trodde att jag skulle vara klar vid 10. Får jag äta min frukost så fort jag druckit det där äckelpäckliga glaset eller måste jag vänta till efter 10 och de testat klart?
Vi köpte Brios skötbord =) Så fint!! Fast vi hittade det på blocket till ett väldigt bra pris. Det var nästan helt oanvänt och dessutom var det en kollega till mig vi köpte det av så det kändes bra.
Är det någon som vet skillnaden mellan Brios spjälsängar Cot 1 och Cot 2? Jag vill väldigt gärna ha Briosängen efter att lillen vuxit ur sin vagga. Men vad är skillnaden mellan de 2 modellerna?
Allra helst hade jag ju velat ha en Stocke spjälsäng (designfreak som man är) men det är kanske alldeles för många tusenlappar att lägga.... Påskharen kanske känner sig extra givmild i år...man vet ju aldrig =)
Brio cot 2 har en sänkbar sida :) Riktigt praktisk säng så den köper vi nog :)
Men åh, svälta sig i flera timmar. Hur ska detta gå? Jag blir också extremt grinig och otrevlig om jag inte får äta. Och frukost dessutom, det viktigaste på hela dagen. Normalt sett nu har jag hunnit äta 2 gånger innan klockan är 10. Först en minifrukost tidigt på morgonen och sedan liten frukost till på förmiddagsfikat.
Förresten, i födelsedagspresent nu fick jag en riktigt trevlig present av min man. Ett presentkort på en mamma-massage på RundoSund. Precis vad jag önskat mig! Så nu ska jag ringa och boka en tid. Jag har inga problem med foglossning eller ryggont pga graviditet alls men det kan ändå vara skönt. Min nacke och axlar är lite ömma men det är ju mer pga att jag sitter framför datorn hela dagarna i lite dålig ställning.
Om en vecka är det dags för första omgången av vattengympan för gravida på RundoSund. Åh vad jag längtar! Men jag har inga mammabadkläder och jag vet inte riktigt vart jag ska leta. Vill ju inte betala för mycket för dem eftersom det är så tillfälligt. Kan man ha sin vanliga bikini? Eller kommer de andra att titta lite snett på mig då? =)
Hej o god fortsättning alla.
Vår julhelg har varit bra, förutom helgen innan jul då vi fick vinterkräksjukan allihopa! USCH! Att kräkas när man har bebis i magen som tar all kvarvarande näring är ingen höjdare kan jag säga!
Ang glukosbelastningen kan jag lugna er med att det inte är så farligt alls! Det tyckte inte jag iaf! MEN som någon tipsade om här, så ha i lime istället. Det ska tydligen göra att det söta neutraliseras på ett annat sätt än m citron. Dubbelkolla med er bm bara, för jag tipsade min svägerska om lime och när hon kom dit blev bm rasande och sa att det stod CITRON på lappen och inget annat. Hon fick dricka utan något i och höll på att spy! Men m lime tyckte jag att det smakade mest som lemonad och var helt klart drickbart... Jag är ju livrädd för nålstick, så jag tyckte att den värsta pinan var att sitta i 2 h och veta vad som väntade!
Jag är nervös inför glukostestet för resultatet.. Var 3:e får ju graviditetsdiabetes! Ska dit den 25 januari!
Har även bokat in sista UL i februari!
Lillen sparkar mycket, speciellt om jag har ätit eller lutar mig fram! Hihi
Min sambo kunde känna utanpå också för
Några dagar sen! ;)
Hur länge ska ni jobba?
Hej på er och god fortsättning på det nya året!
Med oss är allt bra och lilla tjejen sparkar för fullt!
Glucosbelastningen är lite jobbig då det är en hel del man skall dricka. Det kan vara bra att ha med sig ett matpaket att äta direkt efteråt eftersom man skall sitta där i två timmar och vänta på fastande mage...
Nu har jag slutat jobba på väldigt lång tid framöver och det känns så skönt! UL tid har jag inte fått ännu, men Lund är lite segare än malmö tycker jag.
Smilla- Jag hade tänkt ha min bikini på mig, det är så få gånger så den får helt enkelt passa..:) Har så mycket annat vi måste köpa och vill inte lägga tråkiga pengar på en baddräkt som man använder några ggr.