BF våren 2011 i närheten av Malmö
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Hej,
Någon som har bf under våren 2011 och som bor i närheten av Malmö?
Själv har jag bf den 18 april och bor i Skurup, men är född och uppvuxen i Malmö.
Gör det smilla! Gå hem en vecka tidigare! Det bestämde jag mig för att göra! Jag tänkte som så att 1 vecka mer här på jobbet ger mig inte så jäkla mkt!
Samma här! Jag hade först tänkt att gå hem två veckor före BF men ändrade det nyligen till tre.
Kanske tänker om när det börjar närma sig, enligt chefen är detta också ok...vi får väla se !
Det lutar lite åt att jag går hem en vecka tidigare men vi får se hur det känns. I måndags hade jag en riktigt dålig dag och inget kändes bra. Alla kläderna var obekväma och klämde åt. Ett tag fick jag sån panikkänsla här på jobbet att jag antingen bara ville slita upp kläderna eller klippa upp allt. Det kröp i hela kroppen på mig och jag mådde illa till slut.
Igår blev en mycket bättre dag! Jag tog på mig enbart mjuka kläder som inte satt åt någonstans. Så de jeansen jag hade i måndags åker aldrig på igen!! Inte den BHn heller!! Jag får krupp!!
Idag är det dags för sista ultraljudet och jag längtar så himla mycket. Kan knappt sitta still här.
Smilla- känner verkligen igen känslan med att allt sitter åt.... Klämmer och trycker och har sig. Dom mamma jeansen man har haft ett tag nu har nog gjort sitt... Blir nog svårt att veta vad man skall ha på sig sista tiden... Det är alla fall lite över fem veckor kvar för min del... ( om man går tiden ut)
Ett av mina par jeans sitter åt lite mer under magen nu...mest obehagligt, hoppas inte man skadar den lille ....
ja usch nu är det svårt att hitta saker att ta på sig..jag har mamma leggings från HM som är sköna och strumbyxor. Har en del klänningar och tunikor som funkar men mina leggings med resår i midjan har vart bäst! Eftersom det är resår har jag fortfarande mina i stl s men har ett par på mig nu som är i m. Jättesköna och skaver inte alls någonstans. Sen vill jag inte köpa för mycket grejer heller som jag inte kan ha sen. Alla skjortor och tunikor kan jag ha efter graviditen eftersom det inte är 'mamma kläder' specifikt.
Herregud vad jag är trött på att jobba! Det är precis som det helt plötsligt blivit så sjuuukt tråkigt att jobba ....
7 veckor kvar...herregud !
Det är ngt slags semester syndrom jag har. Veckorna innan det är dags för semester är det INGEN som har så tråkigt jobb som jag. Jag längtar bara bort/hem !
Samtidigt så önskar jag att de går sakta :) Jag känner mig liksom inte beredd på ett barn just i denna stund. Det är verkligen en overklig tanke för mig att det snart ska bo en tredje person hos oss. Myyyysigt, men overkligt :)
Ja veckorna går jättefort för mig också fast jag har tråkigt :) Tröttheten är verkligen tillbaks !!
Jag känner nästan inga sparkar mot revbenen , det fortsätter sparka mkt neråt och ibland på sidorna men då känns det som darrningar än sparkar och ibland spänner det..jag skulle gissa att hon sträcker på sig där inne men vad vet jag? :) . Jag vet inte riktigt vad som är vad, det är inte så tydligt för mig. Försöker inte tänka på det så mkt, annars stirrar jag väl upp mig.
Jag har också blandade känslor kring att sluta jobba, jag är så vansinnigt trött på det när jag är här..men tanken att inte gå hit på över ett år skrämmer mig lite. Jag har gått hit nästan varje dag i 9 år. Mkt konstig känsla det där.
Ah...så IKEA har täcke till vagn också? Det har jag nyligen blivit upplyst om att jag glömt köpa :) Jag köpte syntet täcke på Hemtex på mobilia till spjälsängen. Blev konfunderad när jag stod på IKEA och där var åldersgräns på täckena till spjälsängarna, jag kan ha misstagit mig dock!
Jag jobbar som speditör på ett medelstort företag! Själv?