• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I
    Speck och Strössel - ja jag blev så snopen när de sade att denimen var slut sedan lääääänge i classic sporten och citykorgen och endast ett fåtal kvar i spridda butiker av city crossen. De flesta andra fägerna var också slut. Har också trott att de tillverkar nya på beställning fram till slutdatum i juni! Men har du redan beställt sedan länge Speck så ska det ju inte vara ngn fara och inte för sig heller Strössel som skulle ha "vanlig svart". Jag bokade nu en black denim i edge istället. Blir lite tyngre i liggvagn än jag tänkt (liggkorgen är ju tyngre/större), men som sittvagn sedan är det samma vikt och mått som på classic sporten som jag är van vid så det blir nog bra ändå. Valde chrome chassi, finns ju fyra olika till edgen. Säljaren på Babyproffsen som jag talade med tidigare idag sade att Emmaljunga sagt att denimen kommer att finnas kvar på 2012 också.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Tjejer vad ni skräms med vagnarna Skrattande. Har inte ens tänkt tanken på vagn än o efter era inlägg var jag nästan på väg att springa till närmsta affär o boka en bums Skrattande. Men andas djupt, jag har låååångt kvar, börjar kolla först efter semestern!

• Jis

Åh så skönt, långhelg på underbara Tjörn. Ska göra nada (förutom att mysa, sola, gå promenader och njuta). Jag har fått sån växtvärk igen... Har glömt bort hur mkt det spänner å drar.

• strössel
    Jis skrev 2011-06-01 21:55:09 följande:
    Åh så skönt, långhelg på underbara Tjörn. Ska göra nada (förutom att mysa, sola, gå promenader och njuta). Jag har fått sån växtvärk igen... Har glömt bort hur mkt det spänner å drar.
    Härligt med Tjörn vi ska åka upp midsommarveckan till Stenungsund Skrattande

Kelsson: Ha en underbar semester !
  • Kelsson1

Vi kom inte iväg igår kväll. Så vi åker nu istället, norrut. Misstänker att jag inte kommer att vara lika aktiv som vanligt under semestern men dyker in o läser o skriver när jag får tillfälle till det! KRAM!

• Speck
    Kelsson1 skrev 2011-06-01 17:48:37 följande:
    Speck: BM sa att hon kollade inte ens moderkakan den här gången, hon menade på att den kunde flytta sig i o med att livmoder växer. Hon sa att det skulle kontrolleras på RUL istället så vet inte hur det ligger till.
    På mig så sa hon bara att moderkakan var fäst i framvägg när vi gjorde KUB, och sen när vi gjorde RUL så fick jag veta igen att det fortf var fäst i framvägg Tungan ute Men som sagt inget jag märkt av nämnvärt. Det i kombination med bakåtliggande livmoder så skulle det ju dröja evigheter tills magen syntes o sparkarna kändes - ja tjena. Glad
    Kör försiktigt norrut idag! Å ha en skön semestervecka! Å du kan va lugn - du har GOTT om tid på dig att tänka på barnvagnar!
  • Speck
    Vickan: Jag förstår du blev snopen, verkar helt bisarrt att de inte tar in nybeställningar på vagnar nu i maj för att vänta på nästa års vagnar... det är ju 7 månader kvar till nästa år liksom.. Jag köpte också på Babyproffsen.
  • carlan

Hej tjejer! Jag mår så dåligt så jag har inte orkat kommenterat era inlägg. För mig blir det bara sämre med kräkningarna men jag känner mig mera pigg konstigt nog. Eller rättare sagt jag har svårt att sova nu.

Vi pratade om att färga hår för ett tag sedan. Jag orkade inte med min utväxt så min syster fick komma över och blondera den åt mig. Jag satt med ansiktsmask. Vet inte om det hjälper men det kändes bättre.

Kramar till er alla

• strössel

Nu har vi lagt handpenning på en barnvagn och det blev en Emmaljunga/babyproffsen citycross limited edition jeans black både som sitt och liggvagn inkl skötväska och parasoll. Den slog ut den vanliga svarta och min man blev försälskad direkt i den vagnen. Det var lite mer detaljer och andra dragkedjor och sånt på den och mer skinndetaljer, kommer bli kanon. Vi var nog i affären i över 2,5 h och kikade på den här plus en vanlig jeans black och den svarta sen kom mina föräldrar med och kikade och alla tyckte den vi valde var finast. Så nu kan jag bocka av ytterligare en sak Skrattande

Vickan l: Jag frågade i affären och jeans black limited edition gick inte att beställa mer men den vanliga jeans black kunde man fortfarande beställa där vi var på babyproffsen i Jönköping. Konstigt att det är så olika i olika städer. För jag nämnde dig att du hade försökt få tag på en sån och jag ville veta säkert då gick hon och kollade och det gick.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011