• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Vickan -  Jättegrattis till lyckad screening! Jag hade det på känn att allt skulel gå bra! Nu kommer du se att magen din kommer börja växa utav bara attan bara för att du äntligen kan slappna av haha! Så njut nu utav sparkarna och att magen din växer och fira med att beställa en barnvagn eller nåt! Skrattande
    Du var snabbare än mig på att svara ang moderkakan o ivf Tungan ute
  • Cahela

Vickan: Ah, tack! Inget jag hört något om men då vet jag att senast Lucia är det senast för mig. Har BF 6/12 eller 5/12 som BM sa men jag behåller klinikens datum.

• Vickan I

Speck- hehe ja jag lade mig också i, men kan vara bra när flera skriver svar och att det fått förklarat det lika också :). Ja det får kanske bli en vagn för att fira till helgen!

• Livets goda ting

Jis & Kelsson: Stort grattis till fina KUB-resultat!!! Härligt!

Vickan: Skönt att screeningen gick bra och att allt såg bra ut!!! Klart du ska unna dig en vagn

EGO: v.15+2 idag  

• Kelsson1

Spets: Haft två tidiga MF, första var testade när mensen var en vecka försenad o fick plus, ont i magen o blödning tre dagar senare. Andra var första IVF i höstas, plus på TD men började blöda o fick ont i magen dagen efter. Gemensamt för båda gångerna har varit att det har varit extremt smärtsamt o blöder extremt mycket. Har du inte det så kan du slappna av o glömma allt vad MF heter, det går inte obemärkt förbi ska du tro.
    Nu hade jag nog första VUL i v6 eller 7 om jag minns rätt, men det var för att jag blödde. Såg i princip bara en liten prick som flimrade på skärmen, det var hjärtat...

Aurora: Skriv gärna om hur bra du har det i graviditeten! 3veckor går fortare än du anar, speciellt nu när det är juni, en massa grillning o annat kul att se framemot! TACK!

cah: För att när bebis är klar börjar moderkakan att brytas ner o kan inte tillgodose bebis med det den behöver (har jag för mig att jag läst) och därför kan det sluta illa för bebis om man går mer över tiden än en vecka. Normalt tillåter de att man går två veckor över tiden (när det inte är IVF) men då finns ju alltid osäkerhet om hur gammal bebis är vilket det inte finns vid IVF. Såg nu att Speck o Vickan redan skrivit samma men orkar inte ta bort allt Tror du gör klokt i att behålla klinikens datum! Alla inom vården är inte medvetna om att det är striktare med oss IVF:are så när det börjar närma sig måste vi stå på oss o se till att de håller sig till en vecka o inte låter det gå över tiden mer!

LGT: Tack! Härligt, tiden bara rinner iväg för dig

Ego: Har haft ont i halsen o varit täppt i näsan ända sedan jag vaknade imorse. Det har förtagit lite av lyckan idag! DUMMA FÖRKYLNING, raining on my parade

• spets

Tack Kelsson. Man är ju så nojjig..
    På min klinik får alla komma på UL i v.6-7 för att lugna paret och det känns riktigt bra. Jag längtar otroligt.
    Är det någon som kan hjälpa mig att beräkna när min "lille" kommer om allt går bra. Vi plockade ägg och gjorde icsi den 4/5 och vi stoppade in 2st 5dagars den 9/5.
    Jag blir så förvirrad av alla datum och har ingen att direkt fråga.

• Kelsson1

Spets: Finns bra graviditetsuträknare här på FL under Graviditetsverktyg och "Då kommer bebisen". Använd ÄP som ÄL datum...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011