• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Vickan - va säger du?! Men det borde de ju sagt till om redan när man beställde om de inte skulle tillverka den vagnen nåt mer va?? För jag beställde barnvagn 17 april och då sa de inget om att den inte skulle finnas eller så, de sa bara att om den är slut så tillverkar de en, men att de bara tillverkar en färg i taget, o att det är därför det kan ta 12 veckor för leverans... varför sluta producera om folk vill köpa liksom??
    Va nojjig jag blir nu att det kommer bli nå knas o att vi inte kommer få vår vagn...Ändå sjukt knäppt att de stängt ner produktionen! Jättebra sätt att få folk o välja brio eller annat märke likosm..
  • strössel
    Vickan I skrev 2011-06-01 14:55:42 följande:
    Strössel - Nästan alla färger är ju slut i Emmaljunga nu! Ringde Barnens Hus för att höra sista datum för att boka och fick höra att nästan allt var slut redan! Samma sak på Babylands butiker och Babyproffsens när jag ringde dit. Jeans Black i Classic Sport och City korg var bara att glömma. Fanns enstaka kvar av andra färger, men vill inte ha. Men du hade väl bestämt dig för Classic Black och det lär ju alltid finnas kanske. Så måste tänka om...hmmm. Fabriken tillverkar inget längre utan väntar på att köra igång 2012 redan.
    Nu får jag panik, då måste vi åka in och beställa våran nu så den inte tar slut. Jag ska ha svart liggvagn och sen en 2012 färg till sittdelen. Ska ringa in och kolla ifall det finns möjlighet att beställa en svart.
  • Speck
    Strössel: Jättekul att du börjat känna buffar!!
    Jag mår bra, förhållandevis. Sitter ute i solen på framsidan med laptop och njuter av eftermiddagssolen. Jag känner lite - hur orkar folk jobba heltid när det är så här skönt väder? Haha..
    Men ja, sover fruktansvärt dåligt, jätteont i främre fogen vänster sida nu och haft huvudvärk hela veckan. Men förutom det så är allt bra Glad Är skönt att jag har börjat lära upp en ersättare så jag äntligen kan sluta bry mig så mkt om jobbet...
  • Kelsson1

Strössel: Missade aldeles ditt inlägg om buffar... Skäms. Låter såååå härligt, unnar dig verkligen det, hoppas det inte tar allt för lång tid innan jag får känna det!

Speck: Låter som du har det riktigt bra som omväxling. Det är du värd! Om 20min går jag på semester!!!!

• Speck

Kelsson: Sa de när du gjorde KUB om din moderkaka var fäst i fram eller bakvägg på livmodern? Är den fäst i framvägg så är sannorlikheten högre att du känner rörelser o sparkar o sånt tidigt! Min är iofs fäst i bakkant och jag kände första rörelserna i vecka 15, första buffarna i vecka 19 efter RUL. Men jag är ju lite sär också. Flört
    Det är annars vanligast att man börjar känna runt v 20 som förstföderska.

• strössel

Kelsson: Ja det är jättemysigt men det är inte mycket och det är inte varje dag än. Härligt att du ska ha semester om 20 minuter Skrattande Kan du och bebismagen njuta i fulla drag !

Speck: Låter inte kul med huvudvärk det har jag ibland med inte kul alls, härligt att sitta i solen. Jag fixar inte solen än mår så illa när det börjar bli varmt så jag sitter hellre i skuggan än så länge Flört

Vickan l: Jag har ringt till två ställen för att kolla men dom svarar inte, ska försöka få tag på dom, jag trodde det var fritt fram att beställa en vagn fram till v 28 då dom tar semester affärerna sa inget om att tygerna kunde ta slut då hade jag bokat en för länge sen.

• Aurora1979

Kelsson: Haha jo visst kan jag skriva om hur bra allting är... fast jag vet inte vad jag ska skriva om det heller. Jag bara mår ungefär som vanligt. Idag var jag iaf på MVC och tog ett blodprov (pga att jag äter Levaxin) och passade på att väga mig. Blev väldigt positivt överraskad att jag bara gått upp 2,5kg sen v.7 när jag vägde mig första gången (v.17 nu). Äger ingen våg så har inte alls koll.... jag ser ut att ha gått upp mycket mer men antar att det faktiskt är bebisen som tjockat till mig och inte bara fett kring magen. ;)

Strössel: Åh vad härligt med lite buffar! Längtar så efter att känna ngt. Har ju som sagt varken hört eller sett min sen VUL i v.8! =(

• strössel

Vickan l: Så nu fick tag på ett ställe och dom sa att svart kommer alltid att finnas att beställa en standard färg som aldrig försvinner, men kommer nog beställa den ändå om nån vecka. Han sa att Emmaljunga var extra tidiga i år med 2012 nya färger men synd vi inte kan få veta dom förrens i aug tror jag han sa.

• Kelsson1

Speck: BM sa att hon kollade inte ens moderkakan den här gången, hon menade på att den kunde flytta sig i o med att livmoder växer. Hon sa att det skulle kontrolleras på RUL istället så vet inte hur det ligger till.

Strössel: Jo nu ska det packas för fulla muggar o köras mot natt uppåt (blir för varmt för hunden att köra dagtid).

Aurora: Men det var inte dåligt att bara gått upp 2,5kg fram till v17. Får hoppas att du då inte går upp så mycket under hela graviditeten! Snart börjar du känna buffar, men det dröjer länge för mig än...

• Speck
    Strössel: Jag sitter i skuggan med överkroppen, det är bara benen som sitter i solen.. Jag fixar inte sol direkt på skallen när jag har så ont i huvet, men det är skönt att vara ute o få frisk luft. Bebis blir också seg av att vara i solen tycker jag de verkar som så jag solar inte magen heller..

Aurora: Snart dags för RUL för dig - då får du se bebis! Och då dröjer det inte länge förrän du känner buffar också! Skrattande
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011