• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Jis

Tredje maj, läste samma sak idag! Skönt eftersom jag färgade håret för 2 veckor sedan!

• vinterbebis12
    Jis skrev 2011-06-02 20:50:19 följande:
    Tredje maj, läste samma sak idag! Skönt eftersom jag färgade håret för 2 veckor sedan!
    härligt! Var det amelia gravid eller? Jag har redan läst den och mamas gravidbibel. Har varit så sugen på de här tidningarna och nu får jag äntligen köpa dem Skrattande 
  • Aurora1979

Haha i princip det första jag gjorde efter att jag plussat var att gå ut och köpa mig ett gäng gravidtidningar.... SOM jag längtat efter det! :D

• Kelsson1

Speck: Det där med att magen syns, jag har bara tjockismage än så länge. Blir lite ledsen när jag ser bilder på smala tjejer som är en vecka bakom mig o har redan fin bebismage Men får skylla mig själv som skaffat tjockismagen... O tänka på att min bebismage kommer också även om den tar längre tid på sig...

Strössel: Grattis, nu slipper du oroa dig över vagnen åtminstone!

Vickan: Vet att det inte är kul med sjukskrivning tiden går inte fort då. Tänk på mig som var sjukskriven under ruvningen... Tiden riktigt sniglade sig fram! Du klarar det, du är stark! Ja att man kan behöva fightas i nästan en halvtimme över en liten makaron Jo vi kommer dit snart, är bara rädd att min alltför snälle man kommer att ge upp för lätt...

tredjemaj: Jag frågade läkaren på kliniken när vi var där på VUL om att färga håret. Hon avrådde från att göra det åtminstone under de tio första veckorna! Och avråder en läkare (som ju borde veta vad hon pratar om) så tänker inte jag ta några risker!!!

Ego: Ny vecka idag! V14 (13+0) känns helt overkligt att jag gått så långt, trodde aldrig det!

• Speck
    Aurora1979 skrev 2011-06-02 23:09:10 följande:
    Haha i princip det första jag gjorde efter att jag plussat var att gå ut och köpa mig ett gäng gravidtidningar.... SOM jag längtat efter det! :D
    Haha, ja vi har alla vissa såna där knäppa saker som man liksom längtat efter att få göra! Som t ex köpa o läsa gravidtidningar, eller som det var i mitt fall - gå på IKEAs barnavdelning o köpa inredning till barnrummet!

Ego: Imorrn kliver jag in i vecka 30 och jag känner verkligen nu att livmodern börjar gå högt i magen.. Kände sparkar i höjd med vart magsäcken brukar vara ungefär imorse (nåja nästan iaf, kanske lite under - är ingen expert på anatomi). Men högt upp! Och det är så häftigt nu o känna att bebisen verkligen tar plats där inne och ligger o petar med sin fot och när den har hicka så känns de som hela magen hoppar Tungan ute

Vi åker bort över helgen så jag kanske inte kommer kolla in här nåt mer förrän till söndag eller så, men hoppas ni får en trevlig helg!
  • Speck
    Kelsson: Aaaw, gumman då! Nu har jag ju inte den blekaste om hur du ser ut - men jag har en kompis som är väldigt överviktig också, och hon fick en jättefin gravidmage också! Bara det att det syns inget de första veckorna, men t ex Vickan syntes det ju inget på hur länge som helst heller! Hon kunde ju dölja till v 20! Det hade jag aldrig kunnat... Och om jag inte missförstått nåt så är Vickan väldigt smal också, så det har inte bara med om man är stor eller liten! Det har med kroppen i sig att göra om man får bebismage tidigt eller inte.
  • strössel

Kelsson: Grattis till v 14 tiden går snabbt Skrattande hoppas ni har det bra på semestern.

Speck: Grattis till v 30 i morgon nedräkning för dig nu Flört

Jag går in i v 21 idag och 6:e månaden Drömmer

• Vickan I

Kelsson - ja som speck skrev kunde jag med lätthet dölja magen till v 23 förra gången och nu mitten av 20 syns inte mkt alls. Kan ha vanlig t-shirt utan att folk reagerar. När jag var och sjukskrev mig på jobbet i tis blev gruppen helt chockad av att jag var gravid öht och ännu mer chockade att jag gått hälften av tiden. Är smal så bebis ligger väl långt mot ryggen denna gång med. Därför det känns senare med buffar också. Beroende på hur tränade/bra magmuskler man har så bidrar det också ibland till att magen kommer senare för att de håller tillbaka lite. Som du säger kommer din bebismage snart också och jag lovar du kommer hinna bli trött på den också :).

Trevlig resa alla som ska iväg. Kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011