• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Speck o Vickan: Jag har varit väldigt stor, vägde väl som mest 96kg! Men lyckades gå ner kring 20kg, så har ju kvar mycket hud vid magen, även en hel del mage kvar även om det mesta annars tajtat till sig. Tror därför att det kommer att synas senare på mig...

Strössel: TACK! Grattis själv! 

• Speck
    Kelsson: Trodde inte jag skulle komma in nåt mer idag men passar på nu när jag äter lunch (blir lite sena luncher för mig nu när jag jobbar 9-13 o inte äter lunch på jobbet) och vill bara återigen säga att var inte för hård mot dig själv ang vikt och kropp osv, för min poäng är ju bara den att smal som tjock så syns det olika fort! Vissa tjejer som är lite stora får tidigt gravidmage även fast det är mkt "annat" runtomkring också, men man ser ändå att det är bebismage, så tänk inte så mkt på det där.
    Och om du väger runt 76kg nu så är inte det så farlig övervikt alls enligt mig! (Men åas kommer jag från en familj med fetma så jag kanske har annorlunda tänk än andra. ) Men 76, det är mindre än min syrra väger och jag tycker inte hon är särskilt stor.. Så inget mera klag om din vikt nu - annars säger jag till syrran att du tycker hon är tjock Flört
    Du är säkert jättefin och som Vickan sa - du kommer få bebismage och du kommer hinna tröttna på den du med, haha! Jag känner mig stor som ett jävla hus just nu och kan inte ens böja mig ner i frysdiskarna på Coop för att plocka upp ett glasspaket (hur pinsamt va inte de o behöva erkänna för maken "kan du hjälpa mig, jag når inte ner" haha!).

Nä, om jag skulle ta o packa. Kram brudar!
  • spets

Hej

Jag måste rådfråga er om detta är normalt.
    Jag gick ut för att klippa våran gräsmatta (jag gick i slowmotion och tog det riktigt lugnt). Efter ett tag fick jag avbryta då jag kände att jag blev helt yr. När jag håller handen framför mig darrar den som ett asplöv. Känner mig bättre nu efter lite vila, men vad beror detta på? Jag är endast i v.5.

• Vickan I

spets - Helt normalt att bli yr, yrslig, skakig och sådant vid ansträngning, även om man tycker man tar det lugnt. Jag kan bli skakis endast av att stå en längre stund och fick så ofta förra graviditeten. Min bm sade då ngt om att blodmängden ökar markant redan tidigt i graviditeten och att man lätt kan känna sig lite kymmig när allt ska pumpas runt innan kroppen vant sig vid den ökade volymen.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Speck: Var nere på 76 före behandlingsstart. Nu innan sista vägde jag 80 o har hunnit vara uppe i 86 innan jag gått ner igen till 84... Men är trots allt inte speciellt ledsen över vikten, får ta tag i det sen efter amning. Det som är lite ledsamt är just att fläskmagen döljer eventuellt bebismage så länge. Tack för uppmuntran! Du får mig alltid att skratta o le

Ego: Illamåendet har varit borta nästan hela veckan, bara varit förkyld. Idag har den kommit tillbaka så ligger i soffan hemma hos mamma o orkar inte göra något alls! Hoppas det inte fortsätter såhär hela semestern.

• Aurora1979

Kelsson: Om det är någon tröst väger jag över 90kg och är bara 160cm lång så alla ni är smalisar i jämförelse! ;)

• vinterbebis12

tjejer, förstår att ni vill ha en bebismage men oavsett så är det viktiga är att det finns en bebis därinne, och det finns det {#emotions_dlg.flower}

• Jis

Kelsson, jag väger 87 kilo (är 1.76 lång), vägde 86 innan jag blev gravid så jag tycker +1 kg känns ok! Jag har ingen vacker bebismage, min mage har bara blivit större över naveln. Jag som trodde att det skulle börja nerifrån, uppenbarligen inte hos mig. Jag vet inte hur jag ska räkna, påFC sa dom att BF är 11/12, på UL i Måndags 9/12, hur hade ni räknat? Jag tror att jag läste om färgen i drn mammatidningen som testade barnvagnar :) kommer inte ihåg vad den heter:)

• Vickan I

Jis - jag skulle gå på FC uträkning. Sedan kan det ju bli vilken dag som helst ändå där mot slutet haha. sonen kom 8 dgr förtidigt från FC uträkning och 10 dgr för tidigt enl rul.

Här har naveln ploppat upp helt. Gick fortare denna gång. Så fuuuuult, men ännu ett lyxigt problem. Försöker ta det lugnt. Bråcket som jag iofs fortfarande hoppas skall vara ngt annat är inget kul. Men allt går. Försöker testa en Kelsson här hemma, dvs köra små delmål fram till v25 då jag ska göra ett TUL.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011