• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: 2,5 år. Hon är sån tur är snäll för det mesta, men märkt att hon är lite hårdhänt då och då. Skönt att du fick permis, måste vara lite småfrestanfe att höra andras bebisar när din ligger i magen! Hoppas du blir bättre och att tiden till bebis kommer går fort!

• 7879

Knytet: ja det låter ju roligt med en träff för alla i Närheten av Stockholm.

• 7879

Knytet: missade visst ett av dina inlägg, så hemskt med andningsuppehållet på Dan, förstår att du inte vågar sova då. Jag sitter upp och ammar en till två gånger då jag ska ge erdättning med, sedan ligger jag om hon vaknar vid fem.

Tar gärna en träff en helgdag jag med, kan inte heller nästa helg.

• 7879
    MissCat skrev 2013-03-01 11:17:34 följande:
    7879: Kan tänka mig att Isabelle kommer bli härdad av storasyster

Oh ja det kommer hon bli!
  • 7879

Knytet: nej jag vilar inte heller på dagen,får inte tiden att räcka till, förmiddagen bara rusar iväg, sedan lunch och efter det ska jag hämta på dagis så det får gå ändå.

• 7879

Gloxy: ja konstigt, men idag har jag provat och ge minifom och idag har det gått bra att amma alla gånger, inget skrik alls nu vid sex!

• 7879

Sunseed: jag har en trikåsjal och en babybjörn. Bär inte så ofta men fördelen med trikåsjalen jämfört med babybjörn är att barnet sitter stadigare ich du kan fördela tyngden rätt över din rygg. Plockade tex. Blåbär och svamp med första tjejen i trikåsjal, skulle inte gått med babybjörn. Nackdelen med trikåsjal är att de tar lite längre stund att ta på sig samt att det blir varmt. Mina åsikter om det så tycker själv det kan vara bra att kombinera beroende på.

Massadillan: vad skönt att du mår bättre. Roligt att höra av dig.

• 7879
    Gloxi skrev 2013-03-01 22:01:17 följande:
    7879, vad är miniform?

Det är droppar som ska hjälpa mot gaser i magen.

Ja psd är ju väldigt läskigt och orosfaktor.
  • 7879

Knytet: förstår att du gav upp och gav ersättning. Tycker det är jättejobbigt när amningen sker kontaktat i flera timmar, jag blir k Jättetrött av det och ändå ger jag oftast ersättning efter varje amning ned. Skönt att ni fick sova lite längre tid! Jag skulle vara helt slut över att amma så ofta på natten! MissCat: vad mysig han verkar vara som känner efter om du är där! Själv så har jag min dotter liggandes i vagga bredvid mig, hon vill inte så ofta amma liggandes och gör hon det somnar hon ofta och sedan blir det amma lite då och då så går jag hellre upp. Har faktiskt inte oroat mig så mycket över hennes andning för hon låter väldigt mycket, vilket är skönt!

• 7879

Knytet: ja det är verkligen skönt att honlåter! Ja jag inser att jag nog har blivit lite lat. I början så gick det knappt att väcka henne på natten och nu ger jag på slentrian alltid ersättning efter amningen förutom om hon äter vid femtiden på morgonen, då somnar vi ofta om en stund. Skulle nog inte orka med amning mer än en gång i timmen så förstår att du har honom i sängen, skulle jag också ha om det var så ofta.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011