• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Strössel.- men så envist att det aka krångla. Ja men det kommer ju lösa sig och det är ju inget viktigt exakt datum/dag man behöver göra det på så bara du får ett datum sedan så är det ju lugnt. Skulle det råka bli i början av v 33 istället så gör ju det inget, även om man självklart inte vill vänta längre än nödvändigt såklart då man oroar sig för allt. Ring din bm igen på teletid imorgon annars. Inte behöver du väl vänta till må för att prata med henne om du inte vill?

• anderska

Idag ska jag få komma till en sjukgymnast kl halv fyra. Ringde imorsse och sa att jag inte kunde vänta tills min tid den 13 juli. så nu fick jag äntligen komma idag, är så glad =D

• spets

Hej

Jag är in lite till och från och läser om er alla. Flera utav er har kommit så långt och fått så härliga magar. Jag längtar!
    På torsdag ska jag och min sambo på inskrivning. Jag skulle ha med mig kissprov och dom skulle ta blodprov. Vad får dom ut av det?
    Jag är i v.10 nu.
    Jag har börjat att känna små "värkar" i mitt underliv emellanåt. De är inte alls kraftiga, men man undrar ju vad det kan vara? Någon mer som har kännt detta? Det stråkar liksom till emellanåt...

Hot hot... måste ta en svalkande dusch!

• Vickan I

Spets - blodprov tas för att kolla hiv. Vet ej om de kollar hepatit också? Detta främst inför kommande förlossning. Sedan kollar de ju hb (järnvärdet) och socker med stick i fingret ngr ggr under graviditeten med. Urinprov för att kolla uvi, då detta är vanligt vid graviditet.

• Kelsson1

Viksan: Visst är det mer uthärdligt när man har bättre dagar emellan. Idag är en bättre dag igen, som tur är.

Jis: Tack! Lite jobbigt med tanken på att jag är inne på min sista semestervecka nu, men får trösta mig med tanken på att jag behöver bara jobba ca 5månader till innan det är dags för lååååång ledighet

Speck: Håller tummarna att det är en lagom stor bebis som tittar ut på BF

Strössel: Hoppas du får din tid bekräftad snart! Kram!

Ego: Varit en bra dag idag. Har varit ute o shoppat med kusinen hela dagen. Köpte inget själv, väntar på att komma hem o städa ur lägenheten först sen blir det shoppa järnet!

• Viksan07

Kelsson: idag är en bättre dag för mig med, vad synkade vi är Maken hämtade upp mig vid lunch och vi körde till skärgården där det fläktade skönt. Mycket bättre blev det då :)

Speck: Vad lustigt, jag känner också på mig att min är en tjej Denna graviditet är så annorlunda än den förra, mycket mer illamående mm. Och sedan säger många att jag har en tjejmage  Vet iofs inte om jag tror på det drabblet, men jag har ändå en magkänsla av att det är en tjej. I övermorgon får vi veta vad det är i a f!

Håller med Vickan om att det inte känns någon särskild att spricka, än resten av värkarna. Mitt värkarbete slogs ut av för sent lagd epidural, så de fick ligga över magen och dra ut Viktor med sugklocka. Det jobbigaste för mig var att det hela blev så utdraget tidsmässigt, blev så himla utmattad. Men sugklockan i sig gjorde inte ondare än de sista öppningsvärkarna... Min man sa till min förskräckelse att han vägde hela 4.5 kg när han föddes. Hoppas att vår bebis inte blir lika stor bjässe :-/ Väldigt mån om att slippa sugklocka denna gång, funderar på att stå ut utan epidural, bara för att det hela inte ska avstanna.

Spets: Värken du känner beror nog på att livmodern växer, den satsar ju stenhårt i v 10 :) Det blir mycket skumma känslor i livmodern framöver, den växer så det knakar.
    Blodprovet är som sagt för hiv och hepatit, kanske någon till sjukdom, kommer inte ihåg riktigt. De vill även ta reda på ens blodgrupp. Lycka till på inskrivningen!

• Viksan07

Hur är det med er sexlust om man får fråga? Jag har jättesvårt att koncentrera mig på annat än bebben och börjar bara garva när ämnet kommer på tal, känns så knasigt med bebben där mitt i allt

• Jis

viksan, jag har knappt tänkt på sex sedan jag blev gravid, vilket är lite konstigt, brukar ha rätt mkt lust. Nu känns det som att det är magen som är i fokus..men jag känner att det är vääääldigt länge sedan sist :)

• Aurora1979

Jag vägde oxå över 4kg när jag föddes... Men min kompis har fött två barn som båda vägde närmare 5,5kg! :O

Speck: SÅ fin mage!! =)

Ehm skulle nog kommentera massa annat oxå. Men just nu tycker jag mest synd om mig själv.

Det är så sjukt stressigt och struligt på jobbet att jag känner mig HELT urlakad. Det är fullt på hotellet hela denna veckan när jag jobbar och jag vet inte hur jag ska klara det hela. Tror faktiskt att jag bara jobbar i natt och sen sjukskriver mig över helgen. I morse var jag så trött och hade så ont i kroppen att jag bara låg och skakade, grät och hade krampar lite här och var. Kan aldrig vara nyttigt... :/

• Viksan07

Speck: Jag har svårt att sova pga foglossningen som gör ont i ljumskarna när jag rör mig, pga att jag inte kan sova på mage vilket jag brukar göra och sedan måste man ju upp o kissa hela tiden. Hur sover du?

Jis: Ja då känner vi likadant. Har svårt att tänka på annat än maggen - känns ju dessutom urlarvigt att vara "sexig" med den stora magen mitt i allt! Söt och fin känner man sig, men inte sexig

Aurora: Neej, kämpa inte på om det är så jobbigt. Det blir bara värre och värre om man vänder ut och in på sig själv. Mådde som du för några veckor sedan - börja böla i bilen på väg till jobbet, kräktes och fick skjuta på besök, vred ut och in på mig själv. Blev helt slut i huvudet på slutet, kunde glömma bort vad hela samtal handlade om, vilket inte är så bra eftersom jag jobbar som kurator. Blev ganska nedstämd och stirrig till slut. Nu när jag har saktat ner och accepterat att jobba halvtid, så är det mycket bättre :) Det är inte alls ovanligt att man inte orkar ha så mkt runt sig när man är gravid. Förra graviditeten kämpade jag heltid in i 7e månaden i väldigt stressig miljö, fick starka sammandragningar och blev sjukskriven pga det. Så kroppen säger ifrån förr eller senare... Råder dig alltså att lyssna på kroppens signaler, den säger ju ifrån när det blir för mkt, framför allt när man är gravid.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011