Kelsson: idag är en bättre dag för mig med, vad synkade vi är Maken hämtade upp mig vid lunch och vi körde till skärgården där det fläktade skönt. Mycket bättre blev det då :)
Speck: Vad lustigt, jag känner också på mig att min är en tjej Denna graviditet är så annorlunda än den förra, mycket mer illamående mm. Och sedan säger många att jag har en tjejmage Vet iofs inte om jag tror på det drabblet, men jag har ändå en magkänsla av att det är en tjej. I övermorgon får vi veta vad det är i a f!
Håller med Vickan om att det inte känns någon särskild att spricka, än resten av värkarna. Mitt värkarbete slogs ut av för sent lagd epidural, så de fick ligga över magen och dra ut Viktor med sugklocka. Det jobbigaste för mig var att det hela blev så utdraget tidsmässigt, blev så himla utmattad. Men sugklockan i sig gjorde inte ondare än de sista öppningsvärkarna... Min man sa till min förskräckelse att han vägde hela 4.5 kg när han föddes. Hoppas att vår bebis inte blir lika stor bjässe :-/ Väldigt mån om att slippa sugklocka denna gång, funderar på att stå ut utan epidural, bara för att det hela inte ska avstanna.
Spets: Värken du känner beror nog på att livmodern växer, den satsar ju stenhårt i v 10 :) Det blir mycket skumma känslor i livmodern framöver, den växer så det knakar.
Blodprovet är som sagt för hiv och hepatit, kanske någon till sjukdom, kommer inte ihåg riktigt. De vill även ta reda på ens blodgrupp. Lycka till på inskrivningen!