• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Viksan07

Speck: Lycka til på TUL - vad kul att se bebbe igen! Min grabb låg också mycket med huvudet neråt i slutet, innan han fixerade sig. Fixerade sig sedan redan v 35  - 36  Då brände det som attans långt ner i maggen.

Kelsson: Ja det är urhärligt att känna på utsidan. Men än så länge är det bara jag som har känt, den blir lite skraj för pappa och skyggar tillbaka när han lägger handen på magen Bättre med illamåendet för dig?

Carlan: Usch, vad jobbigt för dig att vara så risig! Hoppas att det vänder snart och att du slipper fortsätta vara inlagd. Min granne hade samma problem, hon tyckte att det blev lite bättre efter att hon varit inlagd - det vände lite då... Hoppas det gör det för dig också!

Angående sovproblem så har jag det också, suck  Hittar verkligen inga sköna ställningar att sova i, och när man väl har somnat så behöver man gå upp och kissa

Här är det fortfarande illamående, att det inte ger med sig. Pissigt. Och foglossning har kommit igång en hel del. Nu ska jag gå och lägga mig en liten stund, njuta av min lediga dag :)

• strössel

Speck: Ska du få en flicka ? Det har du kanske skrivit innan men det har jag totalt missat Skrattande vad roligt. Har shoppat en hel del till bebis men nu blir det inga mer kläder förrens den har kommit, min mamma har köpt kläder med så risken är att det blir för mycket om jag shoppar mer Flört

• anderska

Godmorgon tjejer.

Min första fråga, vad är TUL?

Min andra: Har haft jätte ont i min högra änd del typ som ischias. Smärtan är absolut värst i den sidan. I förrgår började det liksom knixa långt nere i ländrygen när jag gått mycke. Gör inte ont men känns väldigt obehagligt. Tror ni det bara är Ischias eller kan det vara något med fogarna? Ringer man mvc eller vc om detta??

• strössel

Anderska: TUL är tillväxtultraljud som en del får göra av olika anledningar, jag ska göra ett TUL pga att jag äter Trombyl och har opererats för cellförändringar !

• anderska
    strössel skrev 2011-06-27 10:31:05 följande:
    Anderska: TUL är tillväxtultraljud som en del får göra av olika anledningar, jag ska göra ett TUL pga att jag äter Trombyl och har opererats för cellförändringar !
    Ja det finns så många förkortningar i denna gravida värld =D
  • Kelsson1

Strössel: Tack, ska försöka!

Speck: Håller tummarna att du får födelsevikt beräknat! STOR KRAM! Gör absolut inget om du inte orkar kommentera allt, vi har nog alla dagar då vi bara inte orkar säga något. Viktigast att vi alla vet att de andra lever med i hjärtat!

Viksan: Pappan får börja prata mer med bebis så kanske h*n blir mindre skygg . Jag har bra dagar o dåliga dagar med illamåendet. Tyvärr har de dåliga dagarna dominerat än så länge men hade åtminstone igår en bra dag

• strössel

Vickan l: Ringde mvc idag och fick en tid till bm den 4/7 nästa måndag och då frågade jag om TUL och hon sa att jag skulle ha fått en tid till det när jag var på UL i v 19. Så strulade deras dator så hon kunde inte se om jag hade nåt inbokat. Så nu ringde jag sjukhuset och man fick lämna telenr och dom skulle ringa upp senare i eftermiddag, så jag hoppas att dom har nån tid till mig där att det alltid ska strula.

• Vickan I

strössel - men vad typiskt att datorn strulade så hon inte kunde se. Det har väl troligen blivit en miss någonstans för annars borde du fått en kallelse. Men de kan säkerligen skaka fram en tid, de måste de ju eftersom ett TUL ska göras. De får de ju ordna på ngt sätt så du behöver nog inte oroa dig, men det gör man ju lätt ändå. De har ju alltid ett gäng reserv/akuttider sparade så det ordnar sig. Bra att du ringde och hoppas du redan har en tid men att kallelsen kommit bort el ngt bara. Här är det också shoppingstop. Måste gå igenom allt i källaren först för att se vad som behövs införskaffas, men vågar inte göra det ännu. Det jag vet behövs är nog några fler omlottbodysar och ngt fint att åka hem från BB då jag vill att det ska vara ngt nytt och "eget" för detta barn. Men väntar till hösten då det kommer en massa nytt fint i butikerna.

Speck - Roligt med TUL. Hoppas ni får beräknad vikt. Vid vårt TUL med sonen i v 32 låg han på -16% i tillväxt och han var ju lite mindre också så det stämde ganska bra. Men annars tycker jag många fått helt tokiga siffror, men alltid kul se och det är ju som sagt "bara" en uppskattning.

Skönt att höra att du har lite bättre dagar mellan varven också Kelsson!

Karmosin - babyshop är en favorit här med . Har handlat mkt där till sonen .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Vickan l: Missade tiden när dom skulle ringa från sjukhuset, jag har varit på rehabmöte som drog ut på tiden så jag hann inte hem. Och nu har dom stängt så jag får ringa i morgon i stället, ska ringa så fort jag vaknar i morgon. Tror oxå det har blivit en miss nånstans för så här sent borde man inte få en kallelse.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011