• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel
    Kelsson: Jag har inget barnens hus där jag bor Skrattande bor i en liten stad med bara kappahl och Lindex och H&M så det finns inte mycket att välja mellan. Men jag gillar svart/vitt tycker det är fint och sen när den väl är född så köper man blått/rosa så matchar det superbra till det svarta och vita FlörtHar ju lite bamse och mumintrollen och tummen med ! Bebisen har varit i rätt storlek från början så jag tror inte heller att den är för liten nu men jag kan inget om sånt här heller men det borde ha visats tidigare i såfall tycker jag iallafall.
  • Viksan07

Hej alla!
    Nu har jag kommit hem från en härlig vecka på Västkusten med familjen, mamma och syrran Sååå skönt att få lite miljöombyte och vila! Känner mig som en ny människa.
    Bebisen har sparkat som bara den, känner den på utsidan nu, ca 5 ggr per dag, mysigt.
    RUL på torsd!! Är nervig för att de ska upptäcka att ngt är fel, men tror att det går bra, för det verkar vara en stark bjässe där inne

Vickan: Jaa, precis samma för mig - vågar inte heller fundera över FP Har också jobbat 75 % sedan ett år ca så SGI blir inte bra alls. Sparar ner på bilresor däremot och på dagiskostnader, Viktor kommer ju inte gå så mkt då... Men men, man får tömma sparkontot.

Hoppas alla har det finfint och att bebbarna sköter sig i magarna!

• Luella

Grattis på födelsedagen Jis!

Carlan, skönt att du får komma in och få lite näring i dig men stackare som måste ligga kvar fastande.

Strössel, det finns ju så mycket fina webb-shoppar och sen så klart Tradera.
    Några favoriter: www.spooky.se, www.ellos.se, www.nelly.com, www.babyshop.se och hanazacka.jetshop.se. Sen är det ju otroligt smidigt att shoppa på Lindex shoponline. Föresten har Zara ockskå börjat med en webbshop som jag ännu inte testat, www.zara.se. Jag gick precis in, inte mycket unisex men oj så mycket söta bebiskläder framförallt för tjejer.

I dag åkte vi mot bättre vetande till Ikea och handlade en ny garderob till bebisen och en sån där mobil som du också köpte Strössel. Sen köpte vi lite förvaringslådor att ha i garderoben också för kläder som han kommer växa ur och i. Det var verkligen galet mycket folk där, lönehelg och reapremiär. Vi planerade lite galet dessutom och var tvugna att ta oss mot strömmen av människor. Jag är van vid Ikea i Barkarby men vi åkte till Kungens Kurva idag där vi inte hittar och det gjorde inte saken bättre.

• anderska
    Vickan I skrev 2011-06-26 12:56:46 följande:
    Nej usch föräldrapenning vill jag inte ens tänka på denna gång. Jag har ju bara arbetat 75% sedan sonen började förskola så han inte skulle få så långa daga,r så 80% av en 75%-tjänst ger inte många kronor. Men så värt det såklart. Med sonen tog vi inte många dagar alls, men blir annorlunda denna gång.
    Jag har inte ens tänkt tanken med det ekonomiska. Är anställd på 50% så jag lär inte få många kronor över sen =( Men som sagt det är helt klart värt allt att få en liten bebis =D
  • Speck

Carlan: Usch för att bli inlagd! Hoppas du mår bättre snart!

Vecka 33
  • anderska

Vilken härlig mage speck =D Längtar tills min börjar växa och man kan känna något där inne =D

• Jis
    carlan skrev 2011-06-26 10:44:28 följande:
    Mådde så himla dåligt igår så jag ringde akut gyn för att höra lite. Hon tyckte jag skulle komma in för dropp igen så vi bestämde att jag skulle få sova hemma och åka dit idag. Så snart ska jag få mig en omgång till.

Min mage håller på att försvinna :( Ni som kan äta, ät hamburgare, jordgubbar, egen potatismos och fikabröd för det är det som jag är mest sugen på för tillfället. 

Jis: Grattis! fick inte ihop riktigt vad du fyller men grattis, 34?
    nästan Carlan, 33
  • Kelsson1

Strössel: Är hemma hos mamma än, liten byhåla i norr men det råkar finnas Barnenshus här ändå Men du har rätt, blir fint med svartvitt kombinerat med rosa eller blått.

Viksan: Välkommen tillbaka! RUL kommer att gå över väntan för dig, ingen idé att oroa sig! Låter så härligt med sparkar, längtar tills maken får känna de.

Karmosin: Härligt med länkar, de kommer säkert till användning längre fram... Tack!

anderska: Det är så jag tänker, man får bara leva mer ekonomiskt så går det bra!

Speck: Underbar mage!

Ego: Haft enrätt bra dag idag. Har till o med orkat ta en promenad med yngsta syrran o vovven. Det har inte hänt på flera veckor innan . Bara lite illamående på eftermiddagen  så är rätt nöjd med min dag. Tyvärr har jag bara en vecka kvar av semestern vilket känns lite tråkigt...

• Speck
    Jis: Förresten - grattis på födelsedagen för nån dag sen!

Strössel: Oj va söta saker du köpt till bebis Skrattande Jag har köpt kläder för totalt 50 kr hahah!! Sen har vi fått en del av mamma, svägerska och vänner så vi behöver inge mer kläder... Jag har varit och försökt köpa kläder till bebis men jag blir alltid så less på att det är så extremt könsindelat eller bara grått o beiget så jag blivit less och gått hem tomhänt..

kelsson: Hoppas ditt illamående håller på o ge med sig nu då!

Ego: Idag är det TUL och vi ska få se bebis igen!! Ska bli kul o se hur stor de uppskattar att hon är och om de kan våga sig på o gissa en bf-vikt. Bebisen tror jag är på väg att fixera sig då jag känner den mer o mer ner i bäckenet, men den är inte fixerad än (än sparkar den hit, än sparkar den dit...) men jag tror iaf den är med huvet neråt.. Men det har den ju åas haft större delen av grav..

Hoppas alla haft en bra midsommarhelg! Jag var så trött igår att jag orkade inte kommentera nåt, ber om ursäkt för det -  men jag läser o hänger med vad som händer de coolaste brudarna på FL! Cool
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011