Strössel: Förstår inte varför du ska göra TUL i vecka 25 redan för? Enligt min bm ska TUL göras i vecka 32... Om det är ett IVF-TUL dvs. Du skulle ju visserligen göra nån extra koll pga nån medicin, men ändå, tycker det är så tätt inpå RUL....
Sen angående könet - nää vi vet inte kön, men jag tror det är en tjej. Men ibland säger jag han o ibland hon ..
Kelsson: Fick ingen beräknad födelsevikt faktiskt! Bara en beräknad vikt nu. Trodde dock man skulle få en beräkad födelsevikt!
Vickan: Vi fick beräknad vikt, förväntad vikt 2008 gr, beräknad vikt 2257 gr, +12,4%. Vet du var "förväntad" vikt är vid förlossning? 3500 gr eller? Isf kommer vi nog få en bebis runt 3,9 kg, det är iaf vad +12,4% av 3500gr är..
Men som sagt - detta är ju bara en uppskattning och barnmorskan som gjorde UL sa att olika bebisar har olika tillväxtperioder så det går inte att säga hur stor den kommer bli innan födsel.
Vettigt svar ändå. Bara bebis inte blir som mor sin, 55cm lång och 4510 gr tung... Stackars min mamma som fick föda fram en sån kluns