• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Viksan07

Kelsson: Här är det också en sämre dag Tror att det är lite väl varmt ute... Orkar mig inte upp från soffan, yrsel och illamående. Bläh. Skönt att det är bättre vissa dagar för dig! Då orkar man kämpa på lite bättre :)

• Jis

åh tjejer, jag tycker så synd om er som mår så illa. Hoppas det släpper snart!
    Jag mår strålande om man bortser från att jag inte kan sova, vaknar 100 ggr varje natt, drömmer sjuka drömmar å känner mig helt mosig på jobbet. Tur att det bara är tre veckor kvar innan semestern.

• Luella

Jösses vad trött jag är, den här dagen har varit hemsk, stressig och varm. Jag är helt slut verkligen.

Speck, Fiiin mage! Hoppas att det gick bra idag också.

Nu ska jag försöka engagera mig lite i vad jag ska köpa för skötväska. Någon som har tips? Vi har haft Ju Ju Be till tjejen som vi är nöjda med men jag är öppen för förslag.

• Speck
    Strössel: Förstår inte varför du ska göra TUL i vecka 25 redan för? Enligt min bm ska TUL göras i vecka 32... Om det är ett IVF-TUL dvs. Du skulle ju visserligen göra nån extra koll pga nån medicin, men ändå, tycker det är så tätt inpå RUL....
    Sen angående könet - nää vi vet inte kön, men jag tror det är en tjej. Men ibland säger jag han o ibland hon .. Tungan ute

Kelsson: Fick ingen beräknad födelsevikt faktiskt! Bara en beräknad vikt nu. Trodde dock man skulle få en beräkad födelsevikt!

Vickan: Vi fick beräknad vikt, förväntad vikt 2008 gr, beräknad vikt 2257 gr, +12,4%. Vet du var "förväntad" vikt är vid förlossning? 3500 gr eller? Isf kommer vi nog få en bebis runt 3,9 kg, det är iaf vad +12,4% av 3500gr är..
    Men som sagt - detta är ju bara en uppskattning och barnmorskan som gjorde UL sa att olika bebisar har olika tillväxtperioder så det går inte att säga hur stor den kommer bli innan födsel.
    Vettigt svar ändå. Bara bebis inte blir som mor sin, 55cm lång och 4510 gr tung... Stackars min mamma som fick föda fram en sån kluns Tungan ute
  • carlan

Tack tjejer för ert stöd. Jag ligger fortfarande kvar på sjukhuset men idag känner jag mig pyttelite bättre så jag hoppas att det fortsätter så.

Speck: vilken fin mage!!! Blir verkligen avis. Min mage har försvunnit känns det som. Inte för att barnet är borta men förmodar att jag sjunkigt i vikt en del nu.

• Vickan I

Speck - jag ska också göra TUL i veckan 25. Bl.a med anledning av att jag tar fragminsprutor varje dag (135 st kvar...suck) och Strössel skulle göra det för att hon tar trombyl, båda är ju blodförtunnande så har väl med det att göra. Jag har ett TUL sedan i v 32 också. Inte säker men jag tror den "förväntade vikten" är 3500. Men som du skrev så behöver det ju inte stämma med att din lill* kommer bli stor. Sonen vägde lite mindre, men ändå mer än vad de först beräknat.

Skönt att du är lite bättre carlan, hoppas det fortsätter så och hoppas du också får må lite bättre snart Viksan.

Karmosin - jag funderar också på väska. Hade en hederlig SkipHop, men sugen på ngt annat. Gillar Bababings Day Tripper, men de passar inte i färg till den beställda barnvagnen . Den måste ju fungera på syskonvagn också... Nu är jag inne på en UJ Duo igen haha. Sambon vägrar också ha en "girly" skötväska om han ibland ska bära den!

Hoppas du får tag i dem idag Strössel, så du får din tid .

anderska - Hur känns det nu? Ring din mvc om smärtan/obehaget. Mest sannolikt är det gravidrelaterat vad det nu än är och det finns ju läkare kopplade till mvc också. Hoppas det blir bättre.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Vickan I

www.familjeliv.se/Forum-3-149/m44210962.html

Vad tror ni om detta sedan när de små kommit ut ? Allvarligt blev jag lite traumatiserad av hur min mage såg ut men framförallt KÄNDES när man tog på den EFTER förlossningen. Hua säger jag. Ingen hade sagt något om det och man tänkte liksom inte till längre än förlossningen innan och knappt det. Visst förstod jag att magen inte skulle bli platt som en pannkaka direkt efter, men ja....hua hahahaha. Fast något säger mig att jag inte kommer orka...jag kniper ju inte ens.....dåliga människa...

• Speck
    Viksan: Angående sömnen, är det foglossningen som gör att du får ont eller? Så du inte kan ligga bekvämt..

Carlan: Din mage hinner komma den med ska du se! Fokusera bara på att vila upp dig nu så du blir piggare snart! Kram!

Vickan (/Strössel) Jaha så ni får TVÅ tul! Då är jag med! Skrattande
    Jag hoppas bebisen inte blir runt 4 kg iaf, jag har beställt en bebis i viktklass 3,2-3,5kg ju! Flört Med tanke på att min mamma födde så stora barn och hade så snabba förlossningar hann inte hennes hud anpassa sig så hon sprack en del - och jag bara vill inte vill inte vill INTE... Men men, ut ska ju bebisen och kanske om man säger till bm på bb om det så kanske hon kan hjälpa till på nåt sätt "å hålla emot" eller nåt så inte bebis kommer för fort Tungan ute
  • Vickan I

Speck - ja nu ska vi ju inte gå in på skrämmande förlossningsdetaljer då det inte hjälper ngt, men det här med att spricka. Jag var verkligen LIVRÄDD för detta. Andra oroar sig för att bajsa på sig (vilket typ nästan alla gör ), men jag tänkte mest på det här med att spricka. Men det känns inte. Allt gör ehhhh ont så man urskiljer det inte. Sonen vägde ju knappt 3000g , men då han shjärtljud gick ner fort (han blev trött) så blev det akut att få ut honom så de fick trycka ut honom med yttre kraft på magen och ja då går det som det går. Men jag kände inte när det sprack, det tråkiga var efter när det skulle sys. Men det kan man ju mer styra för då är allt "över" och lugnt runt omkring.

BM som höll i den profylaxkurs vi gick på rek ngn olja som man skulle smörja mellangården med varje dag för att mjuka upp och minska risken för att spricka. Men då skulle man verkligen masera in oljan länge och gno hahaha. så kändes inte som min grej. Desutom var det inte där jag sprack ändå visade det sig.

• strössel

Vickan l: Ringde sjukhuset idag och dom kunde inte kolla det, den tiden ska jag få av min bm och min bm sa i måndags att den tiden skulle jag fått på sjukhuset vid UL. Så jag blev inte klokare idag och mvc har bara teletid 8-9.30 så det är för sent att ringa. Får vänta till måndag då jag ska till mvc och då får hon kolla upp det, bara en massa strul.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011