• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Jis: Grattis på födelsedagen Skrattande

Anderska: Jag har inte sovit en hel natt på väldigt länge, får kissa mellan 2-4 gånger per natt. Längtar med tills den dagen men sen med en bebis så tror jag man får glömma en hel natts sömn Flört på väldigt länge.

Carlan: Hoppas du mår något bättre efter att du har fått dropp massa kramar.

Vickan l: Hur står allt till med dig ? 6 dagar sen går jag in i v 25 Skrattande ska ringa mvc i morgon och beställa tid till bm och sen fråga dom när jag skulle ha mitt TUL har fortfarande inte fått ett brev med nån tid. Konstigt med tanke på att läkarna har sagt varje gång du har ju ett TUL i v 25 men när ? Solig 

• Vickan I

Grattis till er båda då Jis !!

Carlan - hoppas det hjälper med lite dropp igen så du får må lite bättre sedan. Försök tänka att bebisen får det den behöver iaf.

Strössel - Härligt med vecka 25 snart. Längtar också, men samtidigt rädd att h*n ska vara för liten...Ja ring och kolla datum för ditt TUL, jag fick ju min kallelse för länge sedan. Annars går tiden. Vilar mest då det gör ont att röra mig för mkt. Ingen remiss kommit ännu. Pollenallergin har också slagit till så jag känner mig dunderförkyld. Vill inte ta all medicin som jag egentligen ska, även om läkaren sagt ok...Sitter och surfar syskonvagnar och funderar för att få tiden att gå. Vad mycket sött du har köpt .

Moahahahaha angående sömn och sova hela natten. Har glömt hur det är att sova en hel natt. Tre år sedan ungefär sedan jag gjorde det sist. Även de nätter sonen sover ok eller inte ens är hemma (landet med pappa) så vaknar jag flera ggr och undrar om allt står rätt till för att han INTE har vaknat och väckt mig och måste gå in i hans rum och kolla så att han inte har feber eller ngt annat läskigt en mamma kan inbilla sig .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Angående jobbiga nätter så hade jag en väldigt jobbig natt nu, vaknade stup i kvarten för att jag frös, var för varm eller behövde gå på toa. Nog för att man är van vid att vakna för att gå på toa men det här var löjligt. Illamåendet är inte bättre det heller. Slipper åtminstone spy (stackars Carlan). Vi satt o räknade efter föräldrapenning här, några positiva överraskningar kom inte . Men vad gör man inte för sin aldeles egna lilla bebis?

• strössel

Vickan l: Det blir ju mycket vitt och svart tyvärr men sen blir det lättare och roligare när man vet om det är en tjej eller en kille Flört har precis varit i källaren och rotat fram en massa leksaker från när jag var liten, har ett ton med nallar som ser ut som nya som jag ska tvätta framöver.

Har oxå funderat på om bebisen skulle vara liten men på UL så var den exakt för den veckan så den borde inte vara för liten nu tycker man, eller är det för tidigt att se det vid UL ?

• Vickan I

Nej usch föräldrapenning vill jag inte ens tänka på denna gång. Jag har ju bara arbetat 75% sedan sonen började förskola så han inte skulle få så långa daga,r så 80% av en 75%-tjänst ger inte många kronor. Men så värt det såklart. Med sonen tog vi inte många dagar alls, men blir annorlunda denna gång.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • carlan

Blev inge bättre med droppet så de la in mig. Mina prover sa väl lite att det var dåligt så nu ligger jag här på 96 c och har utsikt över slottet. Som tur var är man student så jag lyckades ta mig in på internett Glad

Är fastande och har dropp tills imorgon. Då ska jag få äta. Kräks jag inte upp då får jag åka hem annars bloir väl jag kvar förmodar jag.

• Kelsson1

Strössel: Jag hittade väldigt söta bodys på Barnenshus som var vita med ljusa bruna nallar på så behöver inte vara svartvitt . Tror inte att du behöver oroa dig över bebisens storlek, de skulle ha sagt något om det var oroande. Har de inte sagt något kan du slappna av o veta att du får en bebis i perfekt storlek!

Vickan: Vi har räknat med att hunden får stanna hemma från dagis, kommer inte att ha råd med den lyxen på FP

carlan: Skönt att du är inlagd så slipper vi oroa oss för dig! Hoppas att du slutar spy snart. STOR KRAM!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011