• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Cahela

Jis: Valdemar är fint!
    Strössel: Emma och Moa är gulligt!
    Aurora: Håller helt med dig att namn på E är fint! Jag har inte ett namn på E själv men har alltid funderat på att lägga till Elsa själv (jag har inget släktnamn) men sen nu när jag får en liten Elsa så får namnet gå i arv där istället.
    Det är svårt med namn. Många namn kan man tycka är gulliga på små men det ska passa livet ut också och som sagt med efternamn. Vi har inget kort efternamn så därför vill jag att Elsa ska ha ett kort förnamn, annars blir det så långt att säga.

• Jis
    Kelsson1 skrev 2011-07-15 11:57:13 följande:

Strössel: Vänta inte, ring sjukhuset omgående om du mår så dåligt o är orolig!

Annars hade ni fina namn.

Jis: Fina namn. Ska ni ha några mellan namn?

Jag vet inte vilka mellannamn det blir, men det blir nått med släktanknytning iaf.
  • Speck

Namnen som jag tror att det blir är Loke om det blir pojke, Freja (eller Freya) om det blir tjej.

Äntligen ansökt om de första föräldradagarna. men sökte bara från 8/8-20/9, hade tänkt att söka till 20/10 men det var nåt strul med deras hemsida och efter 1 timmes bråkande så gick det tillslut att ansöka men då hade jag bara fyllt i till september och vågade inte göra om ifall det skulle strula igen.
    Även fått besked från lönekontoret att löneökningen min inte kommer bi retroaktiv från april som jag blev lovad utan börjar gälla först i juli. Men vafaaaaan. Så jag mailade min chef och ifrågasatte det då både han och personalchefen lovade mig en löneökning efter 6 mån på tjänsten, vilket är 1a april. Det hade ju inte suttit fel med en retroaktiv löneökning på 3 månader såhär nu när vi inte kommer ha de så gott ställt 1,5 år framåt.
    Jag ska bråka lite med dom men står dom på sig så får dom väl göra det, jag vet inte hur mkt jag orkar bråka. Känner mig bara irriterad att man blir lovad en sak och sen skiter dom i det.   

• Kelsson1

Strössel: Vad skönt att du känt bebis, du kanske bara håller på att bli magsjuk?

Jis: Samma här.

• Aurora1979

Ella och Stella är favoriter med, mannen gillar Evelinn. Som sagt, många namn på E. Men det finns kusiner i närheten som vi umgås med flera ggr i veckan som heter Emil och Emmelie så vill inte att det ska vara FÖR likt.

• Cahela

Aurora: Ella och Stella är inte likt Emil och Emmelie så det går utmärkt ihop!

• Speck
    Cahela skrev 2011-07-15 14:04:35 följande:
    Speck: Du fick inget papper på det där med lönen förut?

Nope, muntligt. Så oddsen är ju sådäääääär att jag kn få igenom nåt, men de borde båda minnas det samtalet för jag visade TYDLIGT att jag inte var nöjd med lönen de erbjöd för jobbet, det var därför de skyndade att tillägga löneförhöjning inom 6 mån om jag passade för jobbet. Och de är nöjda med mig.. det har de sagt.
  • Cahela

Speck: Jag jobbar fackligt så jag har kunskap om lönesättningar, ett tips är att alltid ta skriftligt vid lönesamtal för annars blir det svårt att hävda vad som är sagt. Kom ihåg det för framtiden, det spar många diskussioner kan jag lova! Som gravid tror jag dessutom att man diskrimineras i många lönesamtal, det finns forskning som visar på att när kvinnor får barn sjunker löneökningen men när män får barn stiger löneökningen sett över flera år.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011