• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Cahela

Speck. Min farmor hette Elsa så det har jag bestämt sen jag var 15 att får jag en tjej ska hon heta det. Min man har en dotter sen tidigare som heter Emma så jag vill att det ska vara ett namn på E så det låter lite lika iaf.
    Jag var inne på Alice i andra namn (från min mans sida) men det gick bort för honom då han inte gillade personen ifråga. Han vill ha Maria i andra namn och det vill inte jag. Cornelia som du funderar på är fint. En kompis till mig döpte sin dotter till Siri och det tyckte jag var gulligt.

Det där med försäkringskassan har jag ingen koll på alls. Min man har jobbat deltid i sju år för att vara hemma med sin dotter så mycket som möjligt men snart fyller hon 8 så då är dagarna slut. Nu får han ju nya i december men vi delar lika rakt av.

• strössel

Cah: Vad bra att allt såg bra ut på RUL , och grattis till en liten flicka mysigt.

Kelsson: Grattis till ny vecka Skrattande jag  går in i v 27 idag !

Mår inte så bra kände inga sparkar igår kväll när jag la mig hur mycket jag än försökte så kände jag inget, min man jobbade i natt visste inte om jag skulle ringa honom eller inte. Men när han kom hem kl 7 i morse så drack jag ett kallt glas juice och då kände både han och jag lite svaga sparkar. Nu mår jag illa svettas och känner mig alldeles svimfärdig Rynkar på näsan

• Cahela

Strössel: Ring BM om du känner dig orolig. Min kompis fick barn i tisdags (gick över tiden två veckor) och när hon var i vecka 39 hade hon tre dagar när hon inte kände någonting, de åkte upp och fick se en pigg liten krabat.

• Jis

åh, namn, gud va roligt! Här kommer de vi har på vår lista...detta kommer inte bli lätt. Det ska ju matchas med ett efternamn oxå :)

Tjej:
    Simone (efter Nina Simone)
    Rio (efter Duran Durans låt)
    Aprilia (efter en Italiensk motorcykel)
    Hanni (efter min farmor)

Kille:

Valdemar (efter min mans farfar)
    Dino (Ferarri namn)
    Enzo (samma här, Ferarri namn)

• strössel

Cah: Mvc har bara telefontid kl 8-9.30 så det är för sent att ringa dit, ska lägga mig i soffan en stund och se om jag känner bebisen annars ringer jag sjukhuset sen. Jag har kännt bebisen varje dag och varje kväll därför fick jag lite panik igår när jag inte kände den alls. Men i och med att jag mår så dåligt är jag rädd att den oxå mår dåligt.

• Kelsson1

Strössel: Vänta inte, ring sjukhuset omgående om du mår så dåligt o är orolig!

Annars hade ni fina namn.

Jis: Fina namn. Ska ni ha några mellan namn?

• Aurora1979

Här har vi vääääldigt svårt att komma på ett endaste killnamn vi båda gillar. Eller tja min man är dålig på att ge seriösa förslag över huvudtaget. De namn har klämmer ur sig är bara lösa namn han rycker från hans föräldrars grannar till exempel haha....

Appropå Elsa (Grattis Cah till en Elsa!) så hette min farmor Elsie vilket jag tycker är rätt fint. =) Många namn på just E tycker jag är fina... Ellie, Emma, Elise osv.... min nyaste brorsdotter ska döpas till Evelia.  

• strössel

Kelsson: Kände bebisen när jag låg i soffan nu har jag kräkts, ska vila lite och sen försöka äta lite. Att jag kände bebisen är det som håller mig lugn för tillfället.

• Kelsson1

Aurora: Väldigt fina namn, har ju själv fattat tycke för Elisa men Elsie var också väldigt fint, tål att fundera på

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011