• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Spets: Visste väl det men skönt att få det bekräftat! Nu kan du slappna av o njuta av graviditeten! Härligt! Stort Grattis!

• strössel

Spets : Härligt Skrattande så roligt nu får du njuta !

Har sån huvudvärk idag tror det beror på vädret Rynkar på näsan ignorerar huvudvärken och har rensat i min gå in garderob och slängt 6 stora Ullaredskassar med gamla kläder osv. Måste vara fint när bebisen kommer för sen finns nog inte så mycket tid till sånt Flört

• Speck

Ojoj, känner mig verbalt våldtagen utav kvinnan på FK. Hon va jättestressad när hon prata så de va MASSA info på jättekort tid. Men hon sa iaf att det är en handläggningstid på 30dgr och jag bör mao ansöka ganska omgående om föräldrapeng så jag är säker på att jag hinner få mitt ärende handlagt, och jag skulle se till att få ett intyg från löneavdelningen asap som jag kunde skcika in till dom om min nya lön. Sen så skulle hon skicka hem papper till Mattias om hans inkomstuppgifter för tillfällig föräldrapeng. Ujuj det är mkt att tänka på. Det här kanske jag skulle kollat upp tidigare haha Tungan ute
    Men det blir nog bra det här. 

• Kelsson1

Strössel: Stackarn, lägg dig o vila en stund o drick vatten så hoppas vi att det går över! Stor kram!

Speck: Tack för info, så vet man vad man har att vänta sig längre fram. Fast med min teflonpanna till hjärna så lär jag ha glömt det inom ett par dagar

• strössel

Speck: När jag skickade in mitt moderskapsintyg så fick jag ett brev av fk och i där låg ett papper som jobbet skulle fylla i ang min lön som man skulle skicka in, fick du inget sånt ? Ja det är mycket att hålla reda på när det gäller försäkringskassan.

Kelsson: Ska lägga mig och vila lite sen med min lilla vovve Skrattande han har blivit så gosig nu är det bara matte som gäller.

• Speck
    Strössel: Jo visst fick jag det! Men sen fick jag löneökning och alla löneökningar över 3,5% måste styrkas av arbetsgivaren. Jag har tjatat på min chef att jag velat ha lönesamtal sen maj och jag fick lönesamtal 30 juni, dvs näst sista dagen på jobbet. Och så gick jag till löner och ville ha "bevis" på min nya lön men de hade inte fått den nya lönen bekräftat av personalavdelningen ännu och lovade att skicka hem ett sådant intyg till mig förra veckan. Och nu har jag mailat båda personerna på löner om det där intyget men ingen svarar Obestämd
    Men hon på FK sa att jag kan ange min nya årsinkomst när jag ansöker om föräldradagar och sen skicka in intyget så fort jag fått det, men eventuellt kanske inte dom hinner handlägga ärendet i tid då.....

Och sen så bad jag henne skicka hem papper om anmäla makens inkomst och kontouppgifter så allt är klart så han bara kan meddela dom när bebis är född och han påbörjar sina 10 föräldradagar han får i samband med bebis födelse sk tillfällig föräldrapeng.
    FK känns plötsligt jättestruligt.

Kelsson: Sant sant. Jag råpluggade om FK och föräldrapeng runt vecka 20 eller så och nu när det verklligen börjar bli aktuellt med de kunskaperna är de som bortblåsta. 
  • strössel

Speck: Försäkringskassan är alltid struliga Skrattande jag hann få min löneökning så min nya lön skrevs ner på pappret. Och i och med det pappret så trodde jag att sjukskrivnings pengarna oxå skulle ändras men det var tydligen två avdelningar så det fick jag ringa och ändra och det ändrade dom när jag pratade med dom. Så man ska aldrig ta nåt för givet när det gäller fk, men hoppas det löser sig nu till det bästa.

• Viksan07

Tydligen har jag fått diskbråck enligt läkaren, suck! Tyvärr inte heltidssjukskrivning vilket jag kanske hade behövt ett litet tag. Läk tyckte att jag skulle vara ute och röra på mig eftersom diskbråck inte blir bättre av att vila. Problemet är ju bara att det gör så jäkla ont att gå...

Spets: Grattis! Nu kan du slappna av och njuta :)

Silverklar: Härligt att KUB såg fint ut, hoppas att du kan slappna av och njuta nu.

Speck: Ja, visst känns det lite extra häftigt och mirakulöst med våra ivf-graviditeter? Man har som sagt varit med sedan cellerna började dela sig och nu har man en liten bebbe som sparkar där inne. Tänker ofta på hur fantastiskt det är!
    Ja, jag ska kontakta en sjukgymnast. Hoppas som sagt på kryckor :)
    Skönt att det gick bra med FK! Häftigt att du bara har 5 v kvar!! Snart kommer bebben. Själv ser jag fram emot förlossningen, ska bli så häftigt att uppleva det igen.

• Kelsson1

Viksan: Stackaren, som om du inte hade nog svårt. Däremot så har läkaren tyvärr rätt, man ska inte ligga o vila vid diskbråck det blir inte bättre av det. Försök ta alvedon o röra lite på dig så hoppas jag att det snart ger med sig. STOR KRAM!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011