Strössel: Jo visst fick jag det! Men sen fick jag löneökning och alla löneökningar över 3,5% måste styrkas av arbetsgivaren. Jag har tjatat på min chef att jag velat ha lönesamtal sen maj och jag fick lönesamtal 30 juni, dvs näst sista dagen på jobbet. Och så gick jag till löner och ville ha "bevis" på min nya lön men de hade inte fått den nya lönen bekräftat av personalavdelningen ännu och lovade att skicka hem ett sådant intyg till mig förra veckan. Och nu har jag mailat båda personerna på löner om det där intyget men ingen svarar
Men hon på FK sa att jag kan ange min nya årsinkomst när jag ansöker om föräldradagar och sen skicka in intyget så fort jag fått det, men eventuellt kanske inte dom hinner handlägga ärendet i tid då.....
Och sen så bad jag henne skicka hem papper om anmäla makens inkomst och kontouppgifter så allt är klart så han bara kan meddela dom när bebis är född och han påbörjar sina 10 föräldradagar han får i samband med bebis födelse sk tillfällig föräldrapeng.
FK känns plötsligt jättestruligt.
Kelsson: Sant sant. Jag råpluggade om FK och föräldrapeng runt vecka 20 eller så och nu när det verklligen börjar bli aktuellt med de kunskaperna är de som bortblåsta.