• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Najje: Det var tufft förra gången också och det tog tid innan det gick bra. Men jag lyckades aldrig helamma som jag ville . Det var verkligen ett nederlag, att ge mat till sitt barn är ju något så självklart.

Det blir bättre efter ett tag om man inte ger sig men det är oftast tufft i början. Av någon anledning berättar folk aldrig det. När jag berättade att jag hade det jobbigt med min amning förra gången så fick jag veta att nästan alla jag känner också har haft det jobbigt. Så blir det tufft, kom ihåg att nästan alla tycker att det är jobbigt.

• Luella

Tack för grattis!

Silverklar: hoppas att det går bra och att bebisen väntar ett tag till.

• Luella

Hej i tråden! Jag har gjort ett försök att läsa ikapp alla dagar som jag missat men nu ger jag upp.  Hoppas att jag inte missat något viktigt.

Aurora: Jag rekommenderar varmt "Att växa och upptäcka världen" av Hetty van de Rijt och Frans X. Plooij.

• Luella

Viksan: Det är bra med oss, jag kämpar på med amningen och det känns som om mjölken fortfarande inte räcker till. Jag mejlade Amningsmottagningen i söndags men dom svarade inte idag, jag får ta tag i det imorgon igen.

BB väskan: Det jag hade med mig som jag tycker är bra är mjukisbyxor för gravida samt amningslinnen och en amningsbh. BHn hade jag inne på rummet och magen bar så bebisen får ligga hud mot hud. Amningslinnet är bra om man får för sig att gå någonstans. Sen är tofflor bra att ha samt schampo och balsam.

• Luella

Just det, bebisen är ju så himla liten när den kommer att blöjorna är stora. På BB Stockholm får dom en prematurblöja från Pampers som första blöja som jag tror att jag skrivit förut. Dessa säljs inte i handeln och nu har jag mejlat Pampers och frågat var jag hittar dessa blöjor då det vore toppen att ha dem de första 1-2 veckorna. Dom svarade samma dag att dom inte finns att köpa i handeln men att de kan skicka ett paket gratis till mig. Men dessvärre tar det dem 10-20 dagar så jag tror att när jag väl får dom där blöjorna är det försent men vi får se. Så mitt tips är att mejla Pampers redan nu och fråga. Kontaktuppgifter finns på hemsidan.

• Luella

Varmt grattis Strössel till den fina killen!

Tack för era ord om amning. Att lägga ned amningen är det inte tal om.Speciellt nu när alla möjliga sjukdomar som RSV härjar under vinterhalvåret. Då vill jag att bebisen ska ha bästa möjliga skydd och det får han bara genom bröstmjölken och inte genom mjölkersättning. På torsdag kommer BVC på hembesök så jag ska ta upp det här med amningen och sen ringer jag amningsmottagningen som har öppet på fredag igen. Det måste bara funka.

Annars rullar allt på. Jag önskar att jag hade fixat ännu mer innan bebisen kom. Vaggan fick jag klar först idag och det känns som om det är massor av småfix kvar. Och dagarna bara går. Sen önskar jag att jag hade mer tid för min lilla tjej. Hon är så himla fin, och hon är så go mot sin lillebror.

Hoppas att allt är bra, jag har inte hunnit läsa så mycket i tråden .

• Luella

Tack snälla Kelsson!

Kasa, nej, undernärd ska han inte heller bli så klart . Men förra graviditeten sa BVC att jag skulle starta med ersättning innan det var någon fara och jagade upp mig ganska rejält. Om dom hade stöttat mig då istället så hade det ju gått bra men amningen blev störd av all ersättning. Jag frågade även nu på BB och berättade om förra gången. Dom tyckte också att BVC gjort fel som jagat på så och dessutom stressat upp mig så jag bara satt hemma och grät. Jag ringde Amingsmottagningen idag, dom hade inte fått mitt mejl och nu har jag en tid bokad på måndag. Ska bli så skönt. Jag håller på att bli galen för han vill ha mat hela tiden och det gör så ont men 4 dagar ska jag härda ut.

Anderska: Grattis!

Enya: Åh vad bra!

Lindis: Hoppas att det dyker upp snart.

• Luella

Åh, jo, det skulle jag ju berätta också. I dag fick jag äntligen tid att läsa knytinstruktionen för bärsjalen jag köpt och testat med lillebror i. Och det var så himla mysigt verkligen. Han blev jättelugn och låg med huvudet mot mig och somnade. Knytningen var ganska enkel, det jag hade svårast för var råbandsknopen . Så det känns som ett bra köp, den kommer att användas flitigt.

• Luella

Det låter tufft Strössel! Jag ser fram emot när du har mer tid att berätta. Var det läskigt med akutsnittet?

Stor kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011