• Luella

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson1 skrev 2011-11-06 15:42:57 följande:
    Karmosin: Bra gjort med under en timme!
    Svårt med kalla händer o fötter. Finns det inte overaller där man viker över så att händer o fötter hamnar också innanför overallen? Kan inte det vara något?
    Jo, men det räcker inte . Jag tror jag måste förstärka med tjockare vantar (just nu har jag ullvantar från Pop) och tossor.
  • Luella

Kel: nej, det har jag inte gjort. Jag har insett under helgen att det jag hade som räckte för min dotter inte räcker för den här unga herren. På BVC får man alltid så svävande svar, jag vill veta exakt märke och i vilken affär man handlat det

Jis: Tack . Nej, det räckte inte med att stänga för händer och fötter. Det är varmare vantar och tossor som gäller.

Så jag tar tacksamt emot tips som ni kanske fått från kompisar med barn eller egna erfarenheter. Just nu är jag lite inne på ull-tossor och sen leta vantar på Pop.

• Luella

Najje: Jag fick ingen foglossning någon av graviditeterna. Stackars dig som har så ont . Det är bra att du investerar i ett stödband, jag hade det mot mitt ryggont. Det är dock bra om man går på toaletten först, för mig så tryckte det mot urinblåsan .

Eileen: Bilderna är jättebra! Nu ångrar jag lite att jag inte tog några . Någon tredje graviditet lär det knappast bli.

Kel: Hoppas att du mår bättre snart {#emotions_dlg.flower}

Jag fick tips om dom här tossorna i en annan tråd som jag ska kolla upp. Helt ok pris iaf.
    www.barngrottan.se/tofflor-och-skor/164-melton-tossor.html

• Luella
    Jis skrev 2011-11-06 22:17:29 följande:
    Karmosin, jag har hört att sånna älgskinns tofflor ska vara superbra. Ska luska vart man köper dom. 
    Ja tack, gärna Solig
  • Luella
    Vickan I skrev 2011-11-06 22:55:15 följande:
    Själv har jag precis kommit hem från närakuten med penicillin och ngn nässpray jag skulle ta mot bröstinflammationen/infektionen jag åkt på på höger bröst. HERREGUD vad ont det kan göra! Bara för att jag skrev här om dagen att amningen fungerar OK....Jaja bättre jag åker på saker än fisen. Annars rullar det på, går på mjölkproteinfri kost för att se om det hjälper fisens mage ngt, men inget resultat ännu.
    Men oj vad jobbigt och smärtsamt! Är det samma sak som mjölkstockning eller något annat fruktansvärt? Hoppas att det går över snart.
  • Luella

Kel: ja, kolla gärna

Kasa: nej, han är inte så kall inomhus utan det är när vi varit ute. Byxor med inbyggda fötter i är helt hopplösa, han sparkar bara ur sina fötter, min dotter var lika dan. Dessutom, dom byxor jag har är i bomull och ull är bättre närmast kroppen.

Cattm: hoppas att du blir nöjd med vagnen. Jag har inte haft cammen själv utan Bee och nu Donkey. Jag är fortfarande lite skeptisk till den där ergonomiska sitsen men det får gå.

Vickan: Fy, det låter hemskt

Aurora och Jis: Härligt att allt ser bra ut.

Kram Anderska

Viksan: Vila låter som en bra idé samt att ringa Vårdguiden

Jag har nog missat att kommentera mer saker och hoppas att ingen känner sig glömd.

Ego: Var hos Amningshjälpen idag. Jag har varit så upphängd vid hur han tar bröstet men nu tittade vi på var han ligger och ammar istället för hon tyckte att han hade bra grepp. Så nu flyttar jag honom bara lite och då känns det mycket bättre och sen sa hon att jag ska ta bort honom när det är uppenbart att han inte äter och bara myser för han har en tendens att släppa taget då. Det känns så mycket bättre och han har dessutom gått upp 100 gram på 4 dagar. Jag fick rådet att trappa ned med ersättning och det känns toppen

• Luella
    Aurora1979 skrev 2011-11-07 20:17:14 följande:
    Usch: lyckades nyss läsa att om bebis inte är fixerad och vattnet går så ska man genast ringa förlossningen och ev. ambulans?!? Eh what!? Detta pga att navelsträngen skulle kunna hamna runt halsen på bebis då. Hoppas att det mest är en "skröna", kan tycka att min BM borde sagt ngt om det ifall det nu är så bråttom att komma in fort och helst liggandes? Nu sa hon iofs att man ska ringa in till förlossningen även om det bara börjar sippra lite för att de antagligen vill att man kommer in.
    Nej, det är ingen skröna. Min BM sa till mig att ta mig liggandes till BB när jag var i v. 40 och tjejens huvud fortfarande inte var fixerat. Men det är om allt vatten går, inte om det sipprar eftersom det kommer nytt hela tiden.
  • Luella
    Luella skrev 2011-11-07 20:20:42 följande:
    Nej, det är ingen skröna. Min BM sa till mig att ta mig liggandes till BB när jag var i v. 40 och tjejens huvud fortfarande inte var fixerat. Men det är om allt vatten går, inte om det sipprar eftersom det kommer nytt hela tiden.
    Alltså, om vattnet skulle gå då vilket det inte gjorde. Det sipprade bara.
  • Luella
    Lillstint skrev 2011-11-07 21:05:58 följande:
    Visst är det. Och visst sa de också det där med risken att navelsträngen kan komma i kläm, men poängterade samtidigt att ambulans skickade man inte längre. Men att lägga mig ner hade jag absolut gjort och så ringt förlossningen direkt, så får väl de guida en med vad man ska göra. Om någon vecka kanske rekommendationerna är ändrade igen (ironi).

Tycker just "'ändrade rekommendationer" blivit något av vardagsmat under hela graviditeten. Gällande allt ifrån hur och när man ska amma, plötslig spädbarnsdöd, vilka preperat man ska använda vid svampinfektioner, igångsättning av förlossning är bara för att nämna några. Inte konstigt man blir förvirrad - och orolig. Dessutom verkar det ta väldigt lång tid innan landstingen blir samstämda i sina "rekommendationer". Konstigt...
    Jag kanske ska förtydliga mitt förra inlägg. Min BM sa inte att jag skulle ringa ambulans utan att liggande ta mig till BB efter att jag ringt dem och sagt att jag är på väg. Det är inget akut tillstånd och man behöver därför inte ambulans. Men man kan få hjälp med sjuktransport som inte är ambulans.
  • Luella
    Aurora: Ja visst borde informationen vara mer enhetlig så alla får samma. Ett litet infoblad vore en bra idé. Men om det bara börjar sippra lite så behöver du inte ligga ned eftersom det fylls på hela tiden.

Vad spännande att det är dags för att dig att träffa din bebis snart
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011