Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
Svårt med kalla händer o fötter. Finns det inte overaller där man viker över så att händer o fötter hamnar också innanför overallen? Kan inte det vara något?
Kel: nej, det har jag inte gjort. Jag har insett under helgen att det jag hade som räckte för min dotter inte räcker för den här unga herren. På BVC får man alltid så svävande svar, jag vill veta exakt märke och i vilken affär man handlat det
Jis: Tack . Nej, det räckte inte med att stänga för händer och fötter. Det är varmare vantar och tossor som gäller.
Så jag tar tacksamt emot tips som ni kanske fått från kompisar med barn eller egna erfarenheter. Just nu är jag lite inne på ull-tossor och sen leta vantar på Pop.
Najje: Jag fick ingen foglossning någon av graviditeterna. Stackars dig som har så ont . Det är bra att du investerar i ett stödband, jag hade det mot mitt ryggont. Det är dock bra om man går på toaletten först, för mig så tryckte det mot urinblåsan .
Eileen: Bilderna är jättebra! Nu ångrar jag lite att jag inte tog några . Någon tredje graviditet lär det knappast bli.
Kel: Hoppas att du mår bättre snart
Jag fick tips om dom här tossorna i en annan tråd som jag ska kolla upp. Helt ok pris iaf.
www.barngrottan.se/tofflor-och-skor/164-melton-tossor.html
Kel: ja, kolla gärna
Kasa: nej, han är inte så kall inomhus utan det är när vi varit ute. Byxor med inbyggda fötter i är helt hopplösa, han sparkar bara ur sina fötter, min dotter var lika dan. Dessutom, dom byxor jag har är i bomull och ull är bättre närmast kroppen.
Cattm: hoppas att du blir nöjd med vagnen. Jag har inte haft cammen själv utan Bee och nu Donkey. Jag är fortfarande lite skeptisk till den där ergonomiska sitsen men det får gå.
Vickan: Fy, det låter hemskt
Aurora och Jis: Härligt att allt ser bra ut.
Kram Anderska
Viksan: Vila låter som en bra idé samt att ringa Vårdguiden
Jag har nog missat att kommentera mer saker och hoppas att ingen känner sig glömd.
Ego: Var hos Amningshjälpen idag. Jag har varit så upphängd vid hur han tar bröstet men nu tittade vi på var han ligger och ammar istället för hon tyckte att han hade bra grepp. Så nu flyttar jag honom bara lite och då känns det mycket bättre och sen sa hon att jag ska ta bort honom när det är uppenbart att han inte äter och bara myser för han har en tendens att släppa taget då. Det känns så mycket bättre och han har dessutom gått upp 100 gram på 4 dagar. Jag fick rådet att trappa ned med ersättning och det känns toppen