• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Speck: Är du helt säker på att bebis inte försöker komma ut via naveln . Jätte fin mage!
    Vad var det för vagn ni till slut köpte (kan inte komma ihåg, gravidhjärna du vet )

Carlan: Väldigt fina namn. Frågar samma som Speck, ska ni ta reda på kön?

Strössel: Om du är förkyld ska du ta det lungt o vila nu. Krya på dig!

Ego: Var o kikade på vagnar, lutar åt att bli en Emmaljunga Classic Sport, minst plastdetaljer på den o maken är som sagt inte förtjust i för mycket plastdetaljer Färg har vi inte bestämt än, är såååå svårt utifrån bilder. Vi var in till babyproffsen i Barkarby. Vet ni någon återförsäljare som har väldigt många olika Emmaljunga vagnar hemma så man kan titta o se färgerna i verkligheten?

• Kelsson1

Glömde att vi hittade en helt underbar skötbord/byrå på babyproffsen, blev sååå sugen på den. Kruxet är att den kostar 4200kr o jag vet inte om vi får plats med den någonstans i lägenheten...

• Vickan I
    Kelsson - bra val om det blir den  . Hade en Classic Sport (endast som sittvagn dock) till sonen och den var superbra, så himla skön att köra och den går genom/över snövallar, trädrötter och allt. Jättenöjd och hade citykorgen funnits till när jag skulle beställa så hade jag tagit den igen, men nu blev det en Edge istället. Som sittvagn finns det bara 6 färger att välja mellan (iaf enligt hemsidan), men på liggkorgen om ni ska ha det finns det massor.
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck
    Kelsson: Haha, ja man skulle kunna tro det.. min navel är helt utåt och ja, jag har inte sett insidan på min navel så här tydligt annars i livet Tungan ute Vi köpte en Emmaljunga City Cross, färgen Pro Coffee.
    För Classic Sport tyckte jag Capri Creme skulle va fin Glad Kanske lite opraktisk för att den är så ljus men annars himla snuttig!  
    Det är lite trist att man inte kan se färgerna irl innan man beställer, när jag kollade fanns bara röd och svart typ. Oavsett vilken affär jag var in i.
    4200kr för ett skötbord/byrå? Förvånad Dyyyr smak Kelsson   Flört
  • Kelsson1

Vickan: Stämmer, bara sex färger som sittvagn men inga begränsningar för liggkorgen.

Speck: Jag vet att jag har dyr smak alltid varit mitt problem, gillar det som är för dyrt för mig . Men grejen med den här byrån var att det fanns en skiva undertill som man kunde som dra ut för att få den till skötbord annars var den som en vanlig söt barn byrå. Nu har verkligheten ändå hunnit ikapp mig, vi har mätt i både toan o sovrummet, vi får helt enkelt inte plats med den! Inte med andra skötbord heller så för vår del får vi köpa skötbord som fästes ovanför spjälsängen Obestämd. Fördelen är att det blir billigt men hade gärna köpt skötbord men finns det inte plats så finns det inte plats...

• strössel

Kelsson: Ett sånt man fäster på sängen tror jag blir toppen, har sett många som har såna. Jag hoppas vi blir färdiga snart med vårat skötbord det har regnat så vi har fått måla lite åt gången.

Två veckor tills vi ska till mvc igen känns som en evighet, och tre veckor sen fk fick min ansökan om graviditetspenning men har inte fått svar än. Dom har 30 dagar på sig så jag hoppas dom kikar på det snart ringde i torsdags och då hade ingen kollat på ansökan.

• carlan
    Speck och Kelsson: Ja vi ska försöka ta reda på vad det blir. Hoppas vi får en snäll banmorska. Vi vill ha reda på det så man kan ställa in sig och kunna köpa lite kläder. Vi ska till Ullared i början av september så tänkte passa på att handla till bebis då. Alla kläder från min dotter i storlek 50 0ch 56 är borta och om det blir en pojke behöver vi införskaffa en hel del. För min dotter hade mycket klänningar...

Kul för er som handlar vagnar, sängar och skötbord mm. Vi har redan allt redan. Fattas bara amningskudde och ammningspump. Förstås lite små saker som blöjor, nappflaska och napp mm. Men det känns som små saker.

När min man får semester nästa vecka ska vi ta upp sängen och kolla så alla skruvar finns. För sen i vinter kommer vi nog inte hinna med för då ska jag plugga och han plogar snö så tid kommer det vara ont om.
  • Kelsson1

strössel: Ni har ju god tid på er innan det börjar vara panik med skötbordet . Jag ska till BM om en vecka, känns fortfarande som en evighet dit. Det är andra besöket, vet du vad jag har att förvänta mig? Just nu känns det rätt menlöst att träffa henne...

• Kelsson1

carlan: Måste ändå vara skönt att ha nästan allt klart, går ju åt mindre pengar den här gången för er . Vi har alla inköpen framför oss, o samtidigt måste vi byta bil och försöka spara pengar. Hur nu allt det ska gå ihop...

• strössel
    Kelsson: Nej har ingen aning vad du har att vänta dig Flört jag var på inskrivning i v 10 sen hade vi tid hos bm i v 25. Dom har tagit bort mvc besöket runt v 20 här pga RUL att dom inte tycker att det behövs ett runt v 20. Men du kanske får lyssna på hjärtljud och ta lite prover kanske. Ja vi har gott om tid med skötbordet men det står i vardagsrummet under tiden vi inte målar så det är lite i vägen för i bebisrummet går det knappt komma in i om man nu inte hoppar över alla kartonger och madrasser och saker Flört

Carlan: Vi har varit i Ullared två gånger och det finns knappt inga bebiskläder i stl 44-62, så du inte blir besviken på hur lite kläder det finns.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011