• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I
    tredjemaj - Det blir en pansarvagn, en Emmaljunga Edge. Vill ha en rejäl vagn med superfjädring och lufthjul under vintern som går bra över knöglig is och snövallar. Ja buggorna har bra andrahandsvärde även om det börjat gå ner lite nu. Markanden börjar väl bli mättad. Men vi fick jättebra för vår också. Men ni kommer nog vilja ha vinterhjul till den.

Kelsson - Låter som en hederlig emmaljuna eller brio kanske?  
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Vickan: Du gissar helt rätt, om vi mot förmodan inte ångrar oss efter att vi har pratat med någon säljare. Men än så länge har vi gillat Emmaljunga o Brio bäst. Fast såg en vagn i Solna C igår för typ 3500kr (vet inte om det var bara ramen) men om det var hela vagnen kan jag tänka mig att ändra uppfattning om märke, var inget märke jag kände igen (kommer självklart inte ihåg vad det hette ).

• Speck
    Vickan: Vi har inte heller soptunna utanför huset, utan samfälligheten har en container vid parkeringen där vi slänger hushållssopor, så skulle jag gå ut med varje bajsblöja skulle jag tillbringa en halvtimme om dagen ungefär bara o springa ut dit med en blöja i taget - känns inte hållbart Glad 

Kelsson: Kul att ni börjat titta på vagn! Hos oss var det jag som inte ville ha svängbara hjul, maken ansåg det inte vara en omöjlighet då jobbarkompisar till han varit nöjda med små svängbara hjul. Men jag känner mig själv, jag hade inte fixat tt ha en sån vagn. Jag är jättenöjd med vår barnvagn hittills Skrattande Inte kört den annat än från parkeringen men den är sååå fin Hjärta

Gick förresten in i vecka 36 igår. Mindre än 5 hela veckor kvar till BF nu. Bebis börjar bli tung och jag har haft så ont av att gå sen i torsdags då bm skulle känna om bebis var fixerad, ända sen dess får jag jätteonda hugg i nedre delen av magen o bak mot ryggen om jag står eller går. Men hoppas det går över snart, jag blir inte nådigt rastlös av att bara ligga o sitta om dagarna Glad 
  • Kelsson1

Speck: Tänk känns som nedräkningen har börjat för dig nu . Hade bebis fixerat sig? Hoppas att du blir bättre snart. STOR KRAM!

• Speck

Nej bebis var fortf lite ruckbar, men hon sa att den ligger vääldigt djupt ner i bäckenet, och att inte alla bebisar fixerar sig innan förlossningen. Så vi får se.. Jag tror dock att det är ca 5 veckor kvar tills bebis kommer, tror inte jag kommer föda före BF.

Bjuder på ännu en magbild... från v 36.   

• anderska

Härlig mage Speck =) Tänk vad tiden går fort, snart är erat mirakel här =)

• carlan

Speck: Första bebisen snart här för denna tråd, härligt!

Ego: Har inte varit inne och läst på länge för jag mår inge vidare men jag kämpar på. På fredag är det dags för RUL, underbart fast skrämmande. Är inge orolig över att den inte lever för det här är en riktig sparkare, kanske en fotbollsspelare...

• carlan

Läst igen lite. Kul med packade bb-väskor, Rul, sängar och namn.

Om vi får en flicka ska hon heta: Luna, Mathea (Luna=måne Mathea=guds gåva)
    Om det blir en pojke blir det: Theo, Vito (Theo=guds gåva Vito=ger liv)
    Har strukigt under tilltalsnamnet

Alla namnen är Italienska, Theo är en förkortning på Theodore som är från greklad men Theo kan även vara en förkortning på Teodoro som är italienskt.

Det här är min favoritsida att leta namn på: http://www.thinkbabynames.com/

• Speck
    Carlan: Kul med en liten kicker Flört Min bebis är oftast snäll mot mig men häromnatten vaknade jag av en välriktad kick mot revbenen, inte så skönt. Men som sagt, oftast låter den revbenen va. H*n kan leka lite med dom ibland genom att sätta fötterna mot ganska långt in mot mitten och sen dra fötterna längs med revbenen ut mot sidan, det både kittlar o kan göra ont beroende på hur hårdhänt den är Glad
    Kul med kommande RUL, hoppas ni får nå fina bilder. Ska ni ta reda på kön? Fina namn ni tänkt ut, framför allt Luna gillade jag!
  • strössel
    Carlan82: Ska kika in på den sidan med namn som du skrev Skrattande vad kul med RUL det kommer gå jättebra ska du se. Du får kika in när du orkar tänkte på dig häromdagen stor kram till dig.

Skriver kanske inte heller så mycket just nu, mår inget bra heller förkyld mår illa och hängig och trött. Sydde en kappa idag till bebis rummet och trodde jag skulle gå under blev helt slut av en sån enkel grej. Så det får bli mycket vila så jag är piggare när min man går på semester om en vecka.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011