• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

strössel: Då förstår jag vad du menar. Ditt bebisrum ser då ut ungefär som vårt vardagsrum såg ut när vi kom hem från semestern. Nu har vi rensat bort det mesta men på grund av att maken haft ont i ryggen så finns det någon enstaka låda kvar som borde bäras upp till vindan...
    Hur var det, hade du själv testat Ullaredspåsarna till pampers blöjhink eller hade du bara hört att de passar?

• strössel

Kelsson: Skrev ett inlägg här på familjeliv om Ullareds refiller och alla som svarade skrev att dom passade till den blöjhinken. Men att Ullared har två refiller så man tar rätt, vi fick en refillpåse till hinken som vi har satt i. Men jag kommer köpa Ullareds refiller när vi ska dit nästa gång 49 kr kostar dom. Jag stod och tittade på dom när vi var där men då hade jag inte hämtat ut hinken så jag vågade inte köpa några ifall att dom inte passade.

• Kelsson1

strössel: Tack, för info. Om vi åker dit får jag fråga dig vilka refiller det var man skulle köpa

• strössel
    Kelsson1 skrev 2011-07-18 13:50:07 följande:
    strössel: Tack, för info. Om vi åker dit får jag fråga dig vilka refiller det var man skulle köpa
    Det får du göra, min man kom precis ut i köket och frågade vad jag har gjort jag fattade ingenting då har jag en stor blöt fläck på ena bröstet har börjat läcka Obestämd
  • vinterbebis12

Ni verkar må bra i tråden! Har illamåendet släppt för dig Carlan? Jag tycker mitt börjat lägga sig men blir lite värre här borta i värmen. Hur har det varit för er andra? Har det mattats av eller försvunnit snabbt? Vet att jag kommer bli orolig om det bara förvinner så vore bra att få lite erfarenheter. Jag hör att det är shoppinghysteri i tråden! Kul! Ni är en guldgruva för en som jag sm kommer lite efter er. Jag har ju laddat med barnvagn iaf och idag ska jag köpa en skötväska.

• Kelsson1

tredjemaj: Du vill nog inte att jag svarar . Jag har illamåendet kvar men det är inte lika illa ALLA dagar, har bra dagar mellan varven men varje lördag mår jag illa, tror att det är värsta dagen på hela veckan. Känns att man kunde ta om onsdag till exempel var värsta dagen eller någon annan veckodag men nej, måste vara lördag...

Nog klagat, jag överlever o är glad över de bra dagarna jag får

• Viksan07

Är lixom Carlan lite risig och trött just nu, orkar inte skriva så ofta 

Carlan: Lycka till på RUL!! Visst är det skönt att känna bebis sparka, då kan man känna sig lugnt att det står rätt till där inne. Lika ofattbart underbart att känna bebben sparka den här gången tycker jag.

Kelsson: Det är svårt att hålla sig från att köpa det allra dyraste till bebben Köpte förra svängen ett stokke-skötbord för 4500 kr. Det är dock kvar hos sonens pappa, så här har vi köpt ett skötbord som kan byggas om till vanlig byrå som vi sen ska ha i badrummet - hittade till min stora glädje det på blocket för 500 kr! Är mycket snålare denna gång, behöver de flesta pengarna i buffert under mammaledigheten
    Vi har också en Emmaljungavagn - superbra, stabila vagnar - perfekta för vårt vinterklimat tycker jag! Och bebisen ligger så bekvämt och skyddat i dem.

Här är det mesta färdigt, skönt att inte behöva köpa så mkt nytt! Fixat i ordning skötbordet, fyllt bebisbyrån med kläder och lakan, fixat ett till babyskydd. Maken ska bara bära ut spjälsäng ur det proppfulla förrådet, och sen byta till liggdel på vagnen. Sen ska jag köpa en massa mer nya pöjkkläder, såå sött och mysigt!

Angående namn så ska vår plutt heta Gustav. Sonen kallar honom redan Gutta-Prutta

• Viksan07

Speck: Åh vad fin stor magge! Blir så avis på dig som ska få bebisen så snart!

• Viksan07

Tredjemaj: Angående illamående så gick det över rätt så tvärt med sonen, i v 14. Den här graviditeten har jag ju fortfarande kräkningar, senast idag, när jag stressar mycket eller är väldigt trött - så den här gången har det inte försvunnit. Däremot känner jag det inte hela tiden som jag gjorde i början, det blev lite bättre v 16 ca, mattades av lite. Så det kan nog se väldigt olika ut. Oroa dig inte om det försvinner ganska tvärt - det ska det ju göra! Hoppas det blir bättre för dig snart.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011