• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: ja visst är det roligt med Ikea! vad skönt att det såg bra ut på TUL. Härligt med lyckotårar. Det har jag ofta nu, tittar alltid till tjejerne när de sover och när de kramas så fint. Gloxi: ja det är ju inte så lätt alla gånger och så går det olika olika perioder. Än så länge vill Isabelle vara uppe tills vi går och lägger sig plus är ganska skrikig så ja man blir ganska trött då vi inte går någon egentid eller tid till varandra. Nej terrormetoder är inget roligt, man ska görandet som känns bra för sig själv.lycka till!

• 7879

Angående träff en helgdag så kan jag först helgen efter påsk, har inget bokat någon helg efter det än så länge. Vad är näst, en lördag eller söndag, en förmiddag eller eftermiddag?

• 7879

MissCat: det lät ju jätteskönt att han sov så länge! Hoppas det håller i sig. Vad är babysemp 1 extra för skillnad mot det vanliga? Stackarn att han blivit sjuk. Ja lördag förmiddag efter påsk funkar nog bra för mig med, hoppas fler kan då !

• 7879

MissCat: ok och det ska alltså vara mer mättande men ned mindre energi? Min tjej går sturskt uppåt i kurvan, så kanske ska prova det med så hon planar ut.....

• 7879

Misscat: ja än så åkte väger hon inte för mycket, men har inte stannat på någon kurva. Väger 5 kg, 8 veckor gammal.

• 7879

Misscat: jo kom är ganska matgladvocyvhsrcettbhimls temperament om hon inte får mat bums. Hon äter ca var tredje timme hon med, glesare någon gång, men väldigt tätt på kvällen då hon har magknip. Ammar än då länge alltid innan, hade en svacka förra veckan, men nu är det bra. Brukar äta 100-140 ersättning, så ja bäst att hålla koll!

Kan tänka mig att det blir tungt att bära! Men de brukar kunna plana ut när de börjar röra sig samt när de börjar med smakportioner.

• 7879

Sunseed: fy vad jobbigt det låter- lider med dig. Jag hade ju lite samma bekymmer, hade iof. Inte svårt att andas men en enormt tung hosta och det var inte roligt efter snittet. Tog två månader för mig att bli frisk så hoppas verkligen att du blir frisk till förlossningen! Tänker på dig! MissCat: ja inte lätt att dansa på moln när det kommer motgångar hela tiden! Hoppas ni slipper förkylning och att L blir frisk snart! Själv är jag hemma med båda barnen. Är lite förkyld och storasyster har feber och är förkyld hon med. Lillasyster har haft kvällskolik i flera veckor nu, igår var första kvällen som hon höll sig lugn så länge hon blev buren. Provat att byta till en större nappstl. Plus gett kolikmassage. Hoppas att det inte var engångsföreteelse utan att det vänder nu!

• 7879

Kelsson: tack, jo det går väl ganska bra än så länge. Lillan verkar ha blivit bättre och håller sig lugn om hon blir buren, vilket är enormt skönt! Sunseed: det är en speciell massage som man gör på magen, finns utförliga beskrivningar på nätet. Sa tydligen vara bra i förebyggande syfte med. Skönt att du betar ha lite alternativ smärtbehandling vid förlossningen. Jag körde med akupunktur i början, hjälpte lite. Hoppas du blir bättre snart!

• 7879

Sunseed: Ja än så länge verkar det hjälpa min tjej. Det är bra med internet! Hoppas för din skull att det blir mer räkmacka när bebis kommer!

• 7879

Najje: ja, jag har både baby Björn och bärsjal, ibland funkat bara bärsjalen, men börjar alltid med babyibjörn då den går fortare. Helt klart avlastande då man vill laga mat och äta

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011