• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Sunseed: ja mina problem är ingenting jmfr. Med dina. Vad skönt att de kollade upp din blödning och vad jobbigt med din man, hur mår han nu?

Vad bra att du kunnat få så mycket bra saker!

Klok man du har som bytte jobb. Vi har pratat om

hans arbetssituation men han verkar vilja vara kvar.

Hoppas de återstående dagarna går fort!

• 7879

Åh vad glad jag blir över att ni bryr er och stöttar mig. Idag har vi börjat prata, men det finns mycket att prata om har vi insett så får se om vi kan fixa barnvakt och ta oss i kragen att prata ut. Mycket handlar om hans humör, men sedan finns det andra saker som träning, hushållssysslor m.m. Gloxi! Vad härligt det låter med en Thailand resa!, Sunseed, Hampus är ett fint namn! Återigen tack för era fina ord! Det värmer och ger mig mod att prata.

• 7879

Haft full fart hela påsken. Ser att det pratas resevagnar här, har en jagar nöjd med, en Graco vagn, går att ha helt liggandes men är inte så hög den heller, men min tjej på 2,5 år sitter bra i den än. Gloxy: men gud vad jobbigt det lät, att hålla på fyra timmar och så sov hon bara 30 min. Jag skulle aldrig klarat att hålla på så länge. För mig får en läggning görna ta 15min, högst 30. Sömnmetoderna är vad jag har för mig rek. Från 4-6 mån och det är väldigt individuellt när det funkar att använda. Om det funkar bra som det gör nu som du skriver så skulle inte jag göra någon stor affär av det , skulle absolut själv iha gett upp vid en timme..

• 7879

Vi har försökt att börja lägga minstingen tidigare än oss, vid halvåtta, åtta efter hon ammat och fått ersättning. Ibland har det funkat att lägga henne säga en godnattrramsa och sätta på en speldosa och så har hon somnat av sig själv. Ibland är hon missnöjd och vill komma upp en stund till och kanske få extramat så det är väldigt olika. Hon brukar sedan sova i cirka 5-6 timmar och sedan tre till efter mat.

• 7879

Varit in en snabbis och tittat men inte hunnit skriva. Haft full fart här hemma ett tag, barnen förkylda och mannen magsjuk. Sunseed: vad bra att de har koll på dig! Jobbigt med alla dessa kommentarer du får. Låter som sammandragningar och fixering tycker jag. Åh vad mysigt det låter att bara mysa och strunt4 i resten, myser så mycket jag kan men har tyvärr hushållskrav på mig. Fick ångest idag då jag tappa humöret på mina små när vi skulle gå ut och båda skrek, skulle velat ha fyra armar då men det hade jag inte och tappade kontrollen på tålamodet...

• 7879

Sunseed: ja herregud så dåligt de tar hand om dig, verkar helt otroligt att de inte pratar oc berättar vad de rekommenderar och varför och hur proppen samt det blodförtunnande påverkar förlossningen. Tycker att du ska ta med dig allt du skrivit här och ta upp imorgon. Hoppas du får bra bemötande. Förstår om du blir deprimerad! Inte klokt, skäms för sjukvården!

• 7879

Tack för er empati! Blir bara så arg på mig själv. Sunseed bra positiv förstärkelse du gav, mycket tänkvärt att få visa olika känslor!

• 7879

Sunseed, tack! Hoppas det gick bra idag! Miss Cat: hur går flytten? Fick tyvärr sjuka barn och man i helgen så passade inte med träff, men tar gärna en annan helg.

• 7879

SUCK! Skrev just ett långt inlägg som bara försvann och ett tidigare inlägg saknas med 

Jaja, nytt försök, men blir nog lite kortare.... 

Sunseed: Gud vad du får gå igenom, vilken jobbig graviditet du har! Hoppas du får en underbar liten lugn bebis som tack för allt du fått gå igenom! Kram!

Misscat: Skönt med sovrutiner och roligt med smakportioner- det längtar jag också efter att få börja med!

Gloxy: Skönt att din sover bra på natten och roligt att den är nyfiken på mat!

Knytet: Skönt att flytten gick bra och att allt går bra med Ludwig, så skönt när läggningsrutiner funkar! Längtar också efter att ge smakportioner, vår tjej fick sitta med i barnstol vid bordet första gången igår- åh vad hon tycket det var roligt!

Kelsson: Ja vi får kolla ut en helg att träffas, är alltid så lätt att bli bokad bara... 

Ego: Förr förra helgen så hörde jag ett himla smackande en natt vid fyratiden. hon hade hittat tummen! Lät henne vara tills hon själv sa till om mat och det blev först halv sju. Efter det så har hon sovit hela nätter mellan ca 21 till 06, 07- hur skönt som helst. Har kunnat lägga henne lite tidigare nu då vi provat napp så nu kan hon somna vid 20 med napp, åker ut och tummen kan åka in på morgonkvisten och vi vaknar av en jollrande näktergal någon gång vid halv sju, sju- hur mysig väckarklocka som helst! Får se hur länge det håller i sig
    har tyvärr ioch med det här börjat dissa brösten med och nu de senaste dagarna har det bara blivit en- två gånger på en dag då hon gråter när hon ser brösten...    

Var på 3 månaders koll idag. Vägde 3760g och var 60 cm lång, växer så det knakar! Var inget kul med vaccinationen, ledsen tjej   

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011