• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Kelsson: jo varje ålder bar sin charm! Visst är det mysigt när de är små, men också härligt att se alla framsteg de gör under sin uppväxt!

• 7879

Knytet: ja dem är söta med sina snuttningar, lite jobbigt att vara bunden ibland tycker jag!

Min tjej har blivit hård i magen av ersättningen och igår när hon var hos mormor släppte det och hon hade bajs ändå upp till nacken! Tur att de har badkar! Hon avslutade med att både kräkas och kissa på mormor efter badet

• 7879

Sunseed: vad härligt att du redan är i v.30! Hoppas du nu repar dig och blir bättre själv efter allt du varit med om!

• 7879

Sunseed: Helt sjukt ju, så kan hon ju inte säga, har absolut ingen rätt att ändra en ordination! Tur att det löste sig!

• 7879

MissCat vad mysigt det låter med joller! Håller med dig om snutteriet! Kan verkligen kännas som 24/7 ibland och den egentid man önskat, som att få äta en trevlig middag på tu man hand går i stöpet

Min tjej verkar ha magknip och vill konstant snutta från cirka 16-20, då hon lägger sig för natten.

• 7879

Hur är det med alla i tråden?

Ska vi föreslå ett datum för träff, vi som bor i, eller i närheten av Stockholm?

Just nu har min dotter enorm magknip och bara gallskriker mellan ca fem och åtta varje dag, enormt frustrerande då det är när man själv vill laga mat och äta och så är det ju inget kul när man inte kan trösta henne.

• 7879

Ja just det, Stort grattis MissCat på bröllops- & dopdagen!

Gloxi: Ja jag tycker så synd om henne, men också om hennes storasyster som gärna vill vara där och trösta men ofta bara förvärrar plus att att det inte blir någon matro för henne heller då hon inte tycker om när lillasyster är ledsen.   

• 7879

Miss Cat: härligt att läsa om att du fick en fantastisk dag! Glorifiering: ja bärsjalen verkar funka ganska bra, funderar på att prova pysventil. Hon har dessutom alltmer börjat dissa brösten så här hår det nog mot sitt slut snart... Ang. Sömn. Det man ska tänka på är hur man själv vill ha det, tycker man att det är ok att sova med barnet, att det somnar när man bär osv. Ja då kan man göra så, men då kan det också bli så att barnet vill fortsätta så. Det läkaren, barnmorskan menar är nog art du ska fundera på hur ni vill då de gärna vänjer sig och att det är lättare ju tidigare man börjar med att vänja dem vid att somna själva. Sedan finns det ju tusen olika sätt att få dem att somna i egen säng. Jag har snutte med min doft, funkat på båda. Suttit med en hand på magen, klappat på huvudet, sagt en ramsa, typ tack för idag mamma och pappa älskar dig, gonatt, sovgott. Alla älskar ju närhet så vet inte om det finns en tid då de är redo själva, men det finnas Perioder som kan vara lättare än andra, man ska inte förändra något om barnet är i en utvecklingsfas. Hoppas du blir lite klokare med det.

• 7879

MissCat: åh så fin du är, jättefin håruppsättning och jättefin klänning! Tack för att du delar med dig!

• 7879

Sunseed: lycka till på Ikea på fredag. Roligt att boa in sig, jobbigt att du har så svårt att röra dig.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011