• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Härligt Ankaja och grattis till kommande bröllop, liten tjej och allt .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Ankaja: Grattis till en liten flicka, är jag den enda som INTE kan få veta skulle bott i en annan stad Flört och vad kul att du ska gifta dig mys med bröllop i magen och bröllop

Haha menade såklart mys med bebis i magen och bröllop Skrattande

• strössel

Går in i v 28 i morgon fredag Flört bild på min lilla mage som inte växer känns det som, men som hade superbra mått när bm mätte i v 25. Kul att se om måttet är bra den 1 augusti när jag ska till bm igen.

• Kelsson1

Strössel: Du har ju en stooor o fin mage, säkert bara du själv som vant dig vid den

• Speck
    Vickan I skrev 2011-07-21 19:45:48 följande:
    Speck - ja jag drog visst igång ett sidospår här haha, men lite kul att vi kan diskutera allt möjligt tycker jag . ja bäst ta väskan med, man vet ju aldrig . Ja vart är rara Kasa?
    Hehe jaa, men det är ju så himla kul att prata bröllop, alla som är gifta här i trråden blir ju jättenostalgiska och stolta! Älskar bröllop! Eller iaf mitt eget.
    Kelsson1 skrev 2011-07-21 20:30:35 följande:
    Speck: Tror att du gör rätt som tar med väskan. Kan ju vara som med paraply, har man den med sig behövs den inte men lämnar man den hemma kan man vara säker på att det kommer att ösa ner...
    Haha, bra liknelse! Med tanke på att jag inte vill att det ska "ösa ner" än på 4 veckor så är det väl bäst att alltid ha den med sig from nu Flört
    strössel skrev 2011-07-22 00:00:32 följande:
    Går in i v 28 i morgon fredag Flört bild på min lilla mage som inte växer känns det som, men som hade superbra mått när bm mätte i v 25. Kul att se om måttet är bra den 1 augusti när jag ska till bm igen.
    Fin bebimage!
  • Jis

Strösel, vilken fin mage. Åhh!!! Jag vill oxå ha.
    Nu ska jag åka linbana å sen bestiga den sista biten av berget (man åker till 1650 m och sen går man typ 350 m), ska bli spännande att se hur det går :) Sen blir det slappande vid poolen :)

• Lillstint

Hej tjejer!

Vad roligt att läsa om era bröllop och fina ringar! Undrar snart om jag kommer att vara den enda här i tråden som får en "oäkting" Skrattande.

Speck: Tänk att det snart är dags! Helt otroligt! Hur känns det? Åh, jag önskar det vore november snart så det börjar närma sig även för mig.... Vad har du packat i väskan?

Strössel: Du är så fin så!! Tycker allt magen är alldeles lagom, för det finns inget rätt eller fel! Men vad konstigt att BM inte vill tala om det! Vår BM sa inget från början men när vi lite försiktigt undrade om bebisen avslöjat sig sa hon att hon trodde inte vi ville veta, "men då kollar vi" sa hon och började genast leta.

Aurora: Du måste lova att ta det lugnt under flytten och inte få för dig att du ska släpa på en massa saker. Ta det lugnt och låt någon annan slita! Ok??

Jis: Jag brukar titt som tätt kolla in din blogg, och såg ditt inlägg om mammakläderna du köpt. Var inne på deras sida och blev helt eld och lågor. Helt otroligt så mycket fina kläder. Men hur är de med storlekarna? Är de små i storlekarna eller "normala". Tänkte nog beställa något. Vad jag kunde utläsa var det dessutom fraktfritt till Sverige??!! Fortsätt njut av semestern, låter helt underbart!!

Kel: Visst är det en skön känsla att ha passerat hälften!

Ego: När det gäller bebisen så har jag i alla fall vågat börja planera lite i huvudet, men har ännu inte vågat på mig ett endaste litet inköp. Kommer dessutom på mig hela tiden med att säga den, fastän jag vet att det är en liten flicka. Är nu mer än halvvägs (20+4 eller något sådant) men känner inga sparkar än. Tror mig känna lite buffar möjligtvis och lite att det rör sig något i magen. Eller så är det bara inbillning, men då får det väl vara det, jag vill gärna tro att det är bebisen!

• Kelsson1

Lillstintis: Jo helt underbart med halva tidenHar du moderkakan i framvägg? Annars är jag övertygad om att buffarna är bebis, våga tro det så kommer du känna av bebis oftare
    Jag har också börjat köpa grejor i huvudet, väntar på lön nästa vecka innan jag gör det i verkligheten

Ego: Gick in i v21 (20+0) idag och tydligen samtidigt in i graviditetsmånad 6! Helt otroligt!

• Speck

Lillstintis: Ja, hur känns det.. rent fysiskt är det svårt att sova pga stormagen. Att vända sig från ena till andra sidan gör direkt ont av foglossningen och även magens tryck, samt viktskiftningen när jag vänder mig om. Mentalt är det delade känslor... Det är åes så att jag börjar drömma om min gamla kropp igen, att kunna ha mina gamla kläder och gå på promenader utan att få sd eller bli så andfådd att det är larvigt Tungan ute Men åas är det lite läskigt med förlossningen, hur kommer den kännas och hur kommer bebis att må, och sen att jag kommer bli mamma... Men den starkaste känslan om man säger, är nyfikenheten på vad det är för en liten krabat där inne!
    Är det en tjej/kille? Har den mkt hår? Utstående öron? Stor näsa? Skrattande
    Så även om jag nämnt en hel del oro som jag naturligtvis känner så är det spännande såklart! Men jag har ingen brådska med att få ut bebis, jag har gärna en sista semester där det bara är jag o maken, och sen när hans semester är slut kan bebisen få komma Glad

I BB-väskan har jag packat:
    - Blodgruppspapprena man fick från BM
    - Mjukisbyxor, 2 amningströjor, underkläder, tofflor till mig
    - Kläder till bebisen - 1 sparkdräkt, 1 body, 1 par byxor, strumpor, mössa, kofta och stickade tosser om det skulle råka vara kallt den dagen
    - En filt till bebisen
    - Necessär med deo, tandborste/kräm, hotellflaskor m schampoo o duschcreme, medicin, amningsinlägg och några bindor (har hört att man får bindor o blöjor på sjukhuset), hårborste, hårsnoddar
    - Sen ska vi självklart ha bilstolen med.

Tror det var allt jag packat?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011