• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Carlan: Grattis till en liten flicka i magen Skrattande

Jis: Vi ska försöka på egen hand rätt så snart vi fått våran bebis, vi har lyckas på egen hand innan men fick missfall så vi ska försöka ett tag innan vi köper ett ivf. Nu fick vi genom landstinget. min kompis gjorde ivf och 6 månader senare var hon gravid på egen hand och fick en bebis till Flört

• Lillstint

Angående magar.... Jag är faktiskt förvånad över att jag har så stor bebismage, den kom ju rätt tidigt. Jag var ju mer benägen att tro att det skulle dröja innan det syntes, eftersom jag hade lite fluff sedan tidigare. Men inte. Magen är rejält stor, ingen som misstar sig inte och jag får många kommentarer. De fyra kilo jag gått upp sedan plusset verkar alla ha satt sig på magen. Hoppas det förblir så. Nu njuter jag av att ha tajta tröjor, vilket jag undvikit tidigare Skrattande.

• carlan

Jag har inte gått upp något men har en fin liten mage. Mina ben och armar har blivit smalare så min vikt har omfördelats.

Jis: jag hade helt missat det om Oslo, gud så hemskt

• Viksan07

Carlan och Ankaja: GRATTIS till lyckat UL och fina flickor!!!

Speck: Ja, det låter som att du har fått med det viktigaste i bb-väskan. Jag tycker att det är viktigt med väl valda mjukisbyxor eftersom man är lite öm där nere, och många trosor och bra stora bindor om man råkar blöda som en gris, som jag
    Och appropå förlossning, var beredd på att man kan få jätteont efteråt när livmodern drar ihop sig, inget farligt, bara jobbigt. Det blev en lite jobbig överraskning för mig.
    Angående förvärkar så kände jag som du när bebbens huvud fixerades - rejäl värk, stickningar, hugg och som om man har en stor melon mellan benen Det blir mer och mer desto närmre dagen man kom. Hade mycket sd, men när värkarna kom så gick det inte att ta miste på dem - som stark återkommande mensvärk och att hela magen spände och drog ihop sig.

Kelsson: Grattis till mån 6!! Visst går tiden snabbt?? Jag är i mån 7 om en vecka, känns helt otroligt.
    Kämpigt att du mår dåligt på helgerna! Man blir ju så grinig och slut av illamåendet, jobbigt. 

• Vickan I

Viksan - ah shit eftervärkarna, de hade ingen nämnt för mig innan heller ajaj. Tyvärr hört att de ofta är värre andra gången....kul!

kvinnan som höll j profylaxkursen vi gick sade att många nyförlösta känner det som om de har babianrumpa/underliv efteråt. Haha skrattade vi på kursen då, men därav tips om mjukt toapapper haha.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011