Kelsson1 skrev 2011-07-21 18:54:17 följande:
Lulis: Helt rätt lyssna på kroppen nu, du kommer inte att orka med allt som tidigare. Smart tänkt med flyttgubbar, det kommer ni vara glada över många gånger. Spännande att träffa BM första gången, skriv gärna o berätta sen. Kram
Fick träffa en jättegullig barnmorska på hälsosamtalet idag. Men hon var bara semestervikarie. Gissar att hon är pensionerad och hoppar in extra. Vi fick lite information, inte så mycket nytt. Sen satt vi i minst 20 minuter och väntade medan hon alltmer desperat försökte hitta en tid för inskrivning inom en rimlig framtid. Vet inte hur det ser ut på andra håll men enligt tidingarna här nere är situationen extrem i Malmö. Det går 140 gravida på en barnmorska vilket tydligen är långt över medelnivån för resten av landet. Hon kollade hos alla barnmorskor på den mvc jag var på idag och även på den jag egentligen tillhör. Fullbokat överallt. Till sist gav hon mig en tid då hon själv är inne och vikarierar. Så den 5 augusti blir det tid för inskrivning hos samma barnmorska men på annan mvc... Helt sjukt egentligen. Men nu spelar det inte så stor roll för oss eftersom vi flyttar till annan kommun i oktober/november. Så det blir bara inskrivning i Malmö sen byter jag ändå mvc innan nästa besök. (UL i v 18 görs tydligen på sjukhuset.) Annars hade jag nog inte varit helt nöjd med situationen.
På måndag ska jag ringa och boka tid för KUB. Ser fram emot att få se bebis igen. Det känns så länge sedan nu och några symptom har jag ju knappt... Vill gärna få se att allt är bra.
Kram tillbaka!