• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Lulis7
    Kelsson1 skrev 2011-07-21 18:54:17 följande:
    Lulis: Helt rätt lyssna på kroppen nu, du kommer inte att orka med allt som tidigare. Smart tänkt med flyttgubbar, det kommer ni vara glada över många gånger. Spännande att träffa BM första gången, skriv gärna o berätta sen. Kram
    Fick träffa en jättegullig barnmorska på hälsosamtalet idag. Men hon var bara semestervikarie. Gissar att hon är pensionerad och hoppar in extra. Vi fick lite information, inte så mycket nytt. Sen satt vi i minst 20 minuter och väntade medan hon alltmer desperat försökte hitta en tid för inskrivning inom en rimlig framtid. Vet inte hur det ser ut på andra håll men enligt tidingarna här nere är situationen extrem i Malmö. Det går 140 gravida på en barnmorska vilket tydligen är långt över medelnivån för resten av landet. Hon kollade hos alla barnmorskor på den mvc jag var på idag och även på den jag egentligen tillhör. Fullbokat överallt. Till sist gav hon mig en tid då hon själv är inne och vikarierar. Så den 5 augusti blir det tid för inskrivning hos samma barnmorska men på annan mvc... Helt sjukt egentligen. Men nu spelar det inte så stor roll för oss eftersom vi flyttar till annan kommun i oktober/november. Så det blir bara inskrivning i Malmö sen byter jag ändå mvc innan nästa besök. (UL i v 18 görs tydligen på sjukhuset.) Annars hade jag nog inte varit helt nöjd med situationen.

På måndag ska jag ringa och boka tid för KUB. Ser fram emot att få se bebis igen. Det känns så länge sedan nu och några symptom har jag ju knappt... Vill gärna få se att allt är bra.
    Kram tillbaka!
  • Kelsson1

Lulis: Ska du boka tid själv till KUB? De skickar inte remiss för det? De skickade remiss till oss, fick brev hem med tid, så bekvämt.
    Har läst i andra trådar om situationen i Malmö, verkar inte vara riktigt hållbart. De måste ju göra något omgående åt det. Vet inte hur det är här men går hos privat så kanske finns fler att välja emellan här.
    Vi fick hälsosamtal o inskrivning på samma gång Obestämd var väl inte riktigt nöjd med det, hade hellre tagit de separat. Var ju så nojjig i början så prata med någon vettig människa som kunde lugnat ner en hade inte skadat. Bra att hon var gullig då vet du att inskrivningen kommer att gå bra också

• Lulis7

Anderska: Jag är i vecka 11 och känner mig också som vanligt (förutom uppsvälld mage och trötthet) och det har jag gjort i någon vecka nu. Jag har faktiskt bara mått illa någon enstaka gång under graviditeten. Har varit extremt trött men annars mått oförskämt bra. Hoppas bara att bebis gör det också.

Anakaja: Grattis till lyckat rul och en flicka! Grattis också till kommande bröllop!

Strössel: Underbar mage! Jag ser bara tjock ut för tillfället. Min mage har blivit lite plöfsig efter alla ivf och nu är den dessutom uppsvälld. Ingen vacker syn...

Lillstintis: Jag kommer också att få en oäkting Glad.

Jis: Otroligt vackra utsiktsbilder!

• Kelsson1

Lulis: Ingen fara, jag är ju i v21 och har fortfarande ingen bebismage. Pluffsig är bara förordet!

Måste säga det igen, min syrra när hon var gravid mådde hon otroligt bra hela graviditeten igenom o födde en fullt frisk vacker dotter. Så inte oroa dig på grund av att du mår bra!

• Lulis7

Kelsson: Här ringer man själv och bokar tid för KUB. Lite märkligt, tycker jag också, men så går det till.
    De privata mvc som finns i Malmö tar inte ens emot nya gravida, alla har fullt. En omorganisering ska göras den 1 september då det också kommer att starta ytterligare någon privat mvc. Men vad jag har förstått lär det inte bli bättre för samtidigt tas det bort en del från den offentliga vården. Det har varit så här i flera år så jag förstår inte att man inte kan lösa situationen. Är som sagt glad att jag flyttar till annan kommun.

• Lulis7
    Kelsson1 skrev 2011-07-22 14:04:47 följande:

Lulis: Ingen fara, jag är ju i v21 och har fortfarande ingen bebismage. Pluffsig är bara förordet!

Måste säga det igen, min syrra när hon var gravid mådde hon otroligt bra hela graviditeten igenom o födde en fullt frisk vacker dotter. Så inte oroa dig på grund av att du mår bra!

Det är bara det att jag har aldrig varit överviktigt innan mina ivf så jag kan inte riktigt förlika mig med den här magen... Men jag vet att så länge bebis och jag mår bra så är det egentligen fullständigt ointressant hur min mage ser ut. Jag hoppas hinna göra KUB innan jag börjar jobba efter semestern. Vill gärna se att allt är bra sen MÅSTE jag shoppa nya kläder. Det är inte bara magen som är uppsvälld. Brösten har också blivit enorma. Byxorna går inte att knäppa och flera av mina t-shirts och toppar kan jag bara inte ha eftersom brösten helt enkelt inte får plats...

Skönt att höra om din syster! Följer en tjej i en annan tråd. Hon blev gravid på samma klinik som jag bara en vecka före mig. Hon har inte heller några direkta symptom och hon fick göra ett UL idag och allt såg bra ut. Så man måste inte må dåligt, jag vet...

• Kelsson1

Lulis: Tragiskt att de inte gör något vettigt åt situationen. Som du säger är det tur att du flyttar!

Jag har varit väldigt mycket överviktig men lyckats gå ner i vikt, har därför också haft svårt för att acceptera min mage (då den hunnit vara liten ett bra tag). Känns också som jag bara gått upp i vikt o det är jag inte alls glad för, känns inte att kilona kommer från graviditeten och IVF. Men det är bara att gilla läget. Som du säger är det totalt ointressant hur ens mage ser ut bara bebis mår bra!

Gå o köp nya kläder så känns det lite bättre efteråt!

• Aurora1979

Lillstintis: Lovar och svär att jag inte ska ta ut mig för mycket  i flytten. Idag ska vi bara packa några sista lådor sen ska vi nog vara färdiga med det. Och jag tänker inte bära en endaste liten låda! ;) Vi har så mycket flytthjälp inbokade så de kommer knappt att behöva kämpa alls för sin flyttpizza! ;)

Kelsson, Lulis och alla andra: Jag ser i v.24 fortfarande bara tjock o pluffsig ut tycker jag. Men hade bara  gått upp 3kg eller nåt sånt så jag får ju vara nöjd (dock +5kg efter IVF-behandlingen!). Men magen känns enorm.... synd bara att den inte SER UT som en gravidmage à la Strössel , Speck och co! ;)  

Nu har jag SEMESTER! SOM jag har längtat i år! Idag packa det sista i flytten, i morgon flyga till Sthlm och gå på dop och mysa med min familj. Måndag em flytta, tisdag flytta, onsdag flyttstäda.... blä  

• carlan

Jag väntar en perfekt liten flicka. Hennes mått stämde precis med BF så det blir den 27 dec för oss. Dock sitter min moderkaka väldigt långt ner så jag ska på ett extra ultraljud i vecka 32. Jag vill verkligen föda naturligt så det var inget bra besked. Men är så himla glad att hon såg bra ut vår lilla sötnos.

Har lagt ut bild på min blogg. Kan tycka att 50 kr för två kort är dyrt men vad gör man inte för att få korten. Det var gratis när jag väntade min dotter och då fick jag 5 bilder.

• Jis

Gud va fint, ligger vid poolen å det är tre syskon som leker å busar m varandra. Jag vill att Flavio ska få ett syskon så han oxå får uppleva det roliga. Hur tänker ni om syskon (iaf ni som är först föderskor). Om man vill ha syskon, hur länge ska man vänta innan man drar igång IVF-karusellen igen?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011