• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Speck: Måste nog spara din lista med saker i BB-väskan så man kommer ihåg allt . Märker du att du glömt något (efter förlossningen) kan du bara fylla på så vi slipper glömma samma sak Flört

• Vickan I

Speck - Glöm inte en mjuuuuuuuuuk toarulle. Det tipset fick jag och den var värd GULD efter förlossningen när man toköm skulle gå på toaletten då deras eget papper var så hårt .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Kelsson: Grattis till v 21 Skrattande

Tack för alla snälla kommentarer om min mage !

Speck: Ska du inte ha med dig en liten gosenalle till bebisen ? Glad

Vickan l: Det var ett bra tips om toarulle , det ska jag komma ihåg !

Önskar alla en trevlig helg !

• anderska

Jag är bara i v 13 och jag tänker mycke på förlossningen redan. hur jag önskar att den ska bli och vilken smärtlindring jag vill ha, att jag hoppas kunna få föda den naturliga vägen och inte kejsarsnitt. Men misstänker att detta är helt normalt att fundera på redan nu.

Kelsson: Stort grattis till v 21. Iblan undrar jag vart tiden tar vägen :P

Speck: Mycket bra lista. Inte för att jag behöver packa någon BB väska en än men en mycket bra lista!!

Strössel: Jätte fin mage, längtar själv tills det börjar synas =)      

• Lillstint

Kelsson: Jo, jag har moderkakan i framvägg, så egentligen helt normalt att jag inte känner så mycket, men man är ju otålig som attans...

• Jis

Lillstintis, dom har vanliga normala storlekar iaf när jag köpt deras vanliga kläder. Nu gick jag upp en storlek från 44 till 46, det är vad jag har på tex H&Ms grejjer nu. Shit vilken utflykt vi var på, nästan 2000 m öh, klart väder å underbart. Upodaterar min blogg idag om ni är nyfikna :)

• Speck
    Vickan: Haha ok, ja det kanske jag ska packa ner då! Skrattande

Strössel: Nää, bebisar har ingen glädje av gosedjur som nyfödda, så känns onödigt att släpa med till BB. Då är de bara tutte o sova som gäller Flört 
    Apropå det du sa för nån dag sen om att du börjat läcka mjölk, det gjorde jag också kring din vecka. Jag rekommenderar Natusans amningsinlägg... De man fick i Babyboxen va helt fruktansvärda enligt min åsikt. Skiktet närmast bröstet liksom fastnade i brsötmjölken så det kändes som den nöps o höll på nä fy farao, jag gick o bytte till vanliga Natusans igen efter bara 1 timme. Vedervärdiga stora plastiga nää usch. Smaken är som baken förstås men det var bara min åsikt Glad 
  • Kelsson1

anderska: Det verkar vara olika det där med när man börjar fundera på förlossning. Började själv fundera i förra veckan när jag läste i boken vi fick från BM. Men inte tidigare, tror att det var lite att jag väntade på att RUL var över innan jag riktigt vågat tro att det kommer att gå vägen.

Lillstintis: Då får du väl snällt vänta , förstår att du är otålig men det kommer o kan inte vara så långt borta nu för dig!

• Speck

Jag har moderkakan i framvägg och kände sparkar utanpå magen i vecka 19, "inuti" magen sedan vecka 15... Så man behööööver inte vänta jättelänge bara för att man har moderkakan fram. Man är nog bara olika känslig o bebisen olika bufflig kanske Flört

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011