• 7879

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Tack!

• 7879

Härligt att höra av er efter sommaren! MissAt! Kanske ska försöka gå in en träff vi med i höst? Isabelle har precis knäckt koden med att krypa och är superglad, varit frustrerad sedan fem månaders ålder då hon försökt stått på alla fyra och liksom hoppat fram. Kelsson! Härligt att läsa om Jenni, visst går det fort! Knytet, spännande med syskon försök, håller tummarna! 1h innan äp tog jag 1, 5 g. Alv, funkade bra, tål inte morfin. Gloxy, jag gör nästan all mat själv och det mesta av det vi äter. Barn bryr sig inte så mycket över färgen! Jag har inget salt i maten och mixar det i matberedare och tillsätter olja och ibland ersättning, eller bara vatten. Isabelle älskar alla möjliga smaker, renaste rätten var fisk med saffran. Plockmat ger jag också vid sidan om, som några potatis, morotsbitar, fiskallt, leverpastej, kyckling...

• 7879

Gloxy, ja jag gör pasta med. Brukar ta risoni, funkar utan att mixa när de accepterar bitar, annars mixat med köttfärssås, morötter, ärtor. Annan pastasås med ex kyckling o curry, och så någon grönsak, kan ta vad som. Tycker det brukar gå bra med konsistens när tillsätter grönsaker, annars kan man ta lite potatis också. Har gjort veg. Rätt med past och bönröra och färska kryddor med. Lycka till!

• 7879

Karlsson, jo det kunde till och med vara fel att ge. Det som är bra ned rapsolja, är att det är omättat fett.

• 7879

Ja men smör är också bättre fett än margarin. Jag ger rapsolja för det är smidigt att hälla i maten,

• 7879

Jag ska på ett läkarbesök i Stockholm 18september, någon som vill luncha med mig då?

• 7879

Sunseed, hoppas dopet var lyckat! Ja visst känner man stor tacksamhet! Kel, jo det får vi göra!

• 7879

Knytet, åh vad glad jag blir, stort grattis gör er! Känner igen det dör med att resa sig mot allt, min Isabelle också 8 mån är det också full fart på! Ingen som vill, kan luncha med mig i Stockholm på onsdag?

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011