• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Jis

Oj vad lycklig jag är över alla sparkar Flavio ger mig. Kan inte få noooog :) Härligt!

Igår började vi boa in oss på landet, vi köpte en dagbädd från IKEA och har flyttat ner från loftet, vi har fått massa bebisaker av P:s syster och snart ska den lilla spjälsängen ner från vinden. Kan inte fatta det riktigt att det är vår framtida lilla bebis som ska sova där :) 

• Viksan07

Speck: Vad spännande att det börjar närma sig - och att du får så rejäla förvärkar. Jag fick faktiskt inte några särskilt starka förvärkar, inte som gjorde ont innan. Så för mig var det väldigt tydligt när det hela satte igång Hur känns det inför förlossningen nu när det är så nära? Ser du fram emot den eller känns det lite läbbigt?
    Hoppas din bebis är lika punktlig som min Viktor, värkarna satte igång på beräknat datum för mig. Men han ville inte komma ut förrän dagen efter

Strössel: Fy vad jobbigt! Känns det bättre idag? Hoppas krampen har gett med sig.

Kelsson: Urk för att vara förkyld och gravid Krya på dig
    Ja bebbarna kan ju ha lite lugna dagar emellanåt, då man inte känner dem så mycket. Än så länge är ju din och min bebbe inte så jättebiffiga, så då känns det ju inte hela tiden. Och om de ligger inåt och sparkar in mot kroppen så känner man ju det inte.

EGO: Har varit så trött förra veckan på jobbet, bläh. Det som jag egentligen tycker är jättekul är plötsligt en pina. Fick lite mer att göra eftersom av de som jag har stödsamtal med behöver lite fler samtal en period - och jag känner som sagt bara bläh och lite panik för jag bara orkar inte. Så kämpigt att vara där för andra när man själv är så trött att man bara vill gå hem och dra täcket över sig. Kände inte alls såhär min första graviditet, men nu är allt bara bläh.
    Hur känner ni andra på jobbet? Har ni drivkraft, ork och lust?

• strössel

Vickan l: Jag mår mycket bättre idag inget magont i dag men väldigt trött men det överlever jag bara jag inte har ont. Hur mår du idag ?

Viksan: Idag känns det mycket bättre.

Speck: Jag tycker du ska fråga fast det inte är din vanliga bm,  spännande snart är första bebisen här Glad

• Kelsson1

Viksan: Jag känner tjejen dagligen men inte lika mycket/starkt varje dag.
    Just nu med förklylningen vill jag inte göra annat än ligga i soffan o sova. Som imorse när jag klev upp gick direkt till soffan, orkade knappt äta frukost så trött var jag. Nu har jag sovit i över en timme på soffan men känns som jag hade varit uppe i en vecka minst i sträck...
    Annars innan förkylningen slog till har jag mått lite bättre o haft lite mer krafter kvar efter jobbet.

Strössel: Skönt att höra att du mår bättre. Det kan vara en sommarförkylning som försöker smitta dig också, hoppas du slipper!

• anderska

Flikar in en snabbis. Idag har jag inhandlat mitt första mamma plagg. Det blev en stickad tunika från hm´s rea =) Kändes underbart =D //Kram på er alla och hoppas ni har det bra!!Solig

• Speck
    Viksan: Haha det ena behöver ju inte utesluta det andra! Jag ser både fram emot den och tycker det känns läbbigt Glad Jag börjar känna att det kan börja bli dags för bebisen att titta ut så den får sträcka på sig ordentligt och låta mina revben va Flört 
    Och sen så känns det som att jag ingenting kan göra utan att få ont och behöva stanna upp och maken stackarn som är på semester vågar inte lämna mig och vill inte ta med mig ut på en promenad ens.. Älskade make som inte tål att se mig ha ont.. Oj oj hur ska den här sista tiden gå då det bara blir värre o värre vad det verkar (värkar..haha).
    Så en del av mig känner att det vore lika väl om den kom nu... "put me out of my misery"..
    Men angående själva förlossningen är jag mest nervös att vi inte kommer vara hemma när det sätter igång, sen att det gör ont o sådär, det tänker jag inte så mkt på. Jag ser mera fram emot att få träffa bebis, så själva förlossningen känns som en parentes.  
    Jag tycker att drivkraft på jobbet och graviditet inte är två kompatibla saker faktiskt. Tungan ute

Strössel: Skönt du mår bättre. Ja jag kanske frågar, det beror på hur hon verkar. Den bm jag hade förra gången det inte var min bm var så stel o hårdhänt att henne hade jag inte velat be om en undersökning.

Förresten, har jag sagt att det är vecka 39 idag?    
  • Kelsson1

Speck: Stort Grattis till v39!
    Jag känner likadant inför förlossning, bebis ska ju ut o är nyfiken på henne så smärtan tänker jag inte ens på. Är mest rädd för att mina krafter ska ta slut, är ju inte den mest vältränade här...
    Håller med om att arbetsglädje o graviditet inte går ihop. Jag brukar älska mitt jobb o ser framemot att gå till jobbet men under graviditeten hade jag kunnat lika gärna legat hemma o bara drömt om bebis o graviditet

anderska: Härligt att du hittat mamma-avdelningen

• strössel

Speck: Härligt med v 39 Glad

Ego: Har precis åkt båt och höll på att svimma och kräktes som bara den, så jag var nog för snabb med att tro att jag skulle må bra idag. Men inget magont iallafall och jag orkade ta ett dopp det var skönt att bada med lilla bebisen i magen Skrattande

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011