• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Luella

Viksan: jag har inte börjat jobba än men jag är helt säker på att jag efter ca 2 veckor kommer känna precis som du gör nu. Det gjorde jag förra gången.

Carlan: grattis till mammaklädesplagget . Angående glassen i Italien, vi var ju precis i Spanien och jag vräkte verkligen i mig glass eftersom det är så gott och det var galet varmt. Jag hade inte en tanke på det där med den opastöriserade mjölken som kunde vara i. Så nu har jag gått runt och ältat det där men min man (som är halvspanjor) hävdar med bestämdhet att det bara är i vissa ostar man använder opastöriserad mjölk och att jag ska sluta oroa mig. Men jag har inget bra råd att ge dig, men jag som normalt sett är nojjig skulle nog äta glassen. Hoppas att du får svar från Livsmedelsverket.

Strössel: jobbigt att det kom tillbaka, men skönt att du iaf inte har ont i magen.

Grattis till v. 39!

Skönt att ni inte oroar er så mycket inför förlossningen.

• Kelsson1

Ego: Glömde berätta att idag fick vi en hel stor papperspåse fylld med bebiskläder i storlek 56 och 62. Så Det är storlekar vi inte behöver köpa kläder i . Väldigt skönt, går ju åt tillräckligt mycket pengar ändå...

• Jis

Härligt Kelsson. Vi fick en hel pappåse med bebisleksaker av kusinerna idag, dom hade rensat ut allt dom ville ge lille-bebisen, sååå sött (dom är 4 och 7 år).

här är min mage idag, går in i vecka 23 imorgon...

• Kelsson1

Jis: Verkligen gulligt av kusinerna. Väldigt fin mage! Jag försöker dölja min fortfarande (lyckas inte så bra men försöker ändå ).

• Aurora1979

Jag har oxå fått en hel pappåse full med kläder i lite olika storlekar av min kompis som vi är hos nu! :D Har inte ens hunnit kolla igenom den än.

Har idag mått lite sisodär. Vi var ute på en liten promenad här i samhället där min vän bor och magen har varit tokspänd hela tiden, som en enda lång sammandragning... fick till slut be om att sätta mig en liten stund o vila annars skulle jag inte ta mig hem igen. Och det var absolut ingen ansträngande promenad på något sätt! Sakta lunk och en sträcka på kanske 10 min. Knepigt känns det... men det har varit fullt upp med rörelser hela dagen! :D Min bula ser helt plötsligt oxå helt gigantisk ut haha.

Nä dags att sova här, deras 3 åring vaknar ju rätt tidigt....       

• Kelsson1

Jis: Min går inte heller så bra att dölja längre men har inte gett upp helt

Aurora: Tråkigt att du får SD av en lätt promenad men det är bara att lyssna på kroppen o trappa av. Visst är det roligt att få kläder så slipper man köpa allt själv.

• Luella

Åh, stort grattis Jis! Hoppas att du får en underbar dag Hjärta

Hoppas att du har möjlighet att ta det lugnt Aurora!

• Kelsson1

Jis: Stort Grattis till både ny vecka o bröllopsdag! (Tror att vi glömde vår i år igen...)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011