• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck
    Jis: Fin mage och grattis till ny vecka och bröllopsdag! Ska ni göra nåt speciellt för att fira dagen? Vi var ut o åt på restaurang när vi firade 2 år för någon månad sen..

Aurora: Jag lider med dig, men det enda som gäller är vila vila vila. Dra ner på tempot och hoppas de blir bättre. För mig blev det bättre efter ett tag, jag hade några veckor som det var mycket (det var då jag såg till att maken färdigställde barnrummet) men sen lugnade det ned sig igen. Så det behöööver inte va så att det ska va sådär resten av din grav mena jag, att du får sd jättelätt o så.   
  • Jis

idag vräker regnet ner på landet, vi ska därför måla och baka kanelbullar med barnen.  Så det blir ett lugnt firande :) Vi är dåliga på att fira ska erkännas. Vi har ju spenderat 2 veckor på hotell med middagar ute så det har vi lixom klarat av

• Kelsson1

Jis: Vi har varit gifta i 8år och tror att vi har firat bröllopsdag en gång o då också genom att grilla hemma på gården (det var super mysigt) . Vi njuter av livet annars så bröllopsdagen är inte så viktig då

• Aurora1979

Alla: Tack för omtanken. Idag känns det bättre igen men får ta det lugnt värre... Deras son är så söt och tycker att IDAG är det väl ändå dags att plocka fram min bebis ur magen så att de kan leka och så att han kan visa bebisen sin koja! :)

Jis: grattis på bröllopsdagen!

I morgon ska vi vidare till en annan kompis och hälsa på och så klart har de sin bröllopsdag i morgon och skulle egentligen ut och äta... så typiskt mig och maken att hälsa på hos folk när de firar sina bröllopsdagar, inte alls första gången det händer! :P     

• Lillstint

Jis: Grattis på bröllopadagen! Låter underbart att vara på landet! Själv går jag in i v 24 och har haft full rulle i magen idag. Känns mysigt! Mn ser till och med att magen hoppar utanpå, liksom rycker till. Konstigt att aktiviteten i magen kan variera så från dag till dag.

• Kelsson1

Aurora: Du ser, kan du inte göra honom viljes bara den här gången

Lillstintis: Härligt med babygympa . Visst är det konstigt, ena dagen nästan inget o andra dagen full rulle

• Viksan07

Jis: Grattis :) Härligt att fira bröllopsdagar!

Aurora: Vad jobbigt att du får så mycket SD, då får du ta hand om dig lite extra.

• vinterbebis12

Roligt att ni fått bebiskläder! Vi har blivit erbjudna spjälsäng, babybjörn och lite annat att låna av vänner.

Mår ni bättre i tråden nu?

Vilka fina magar ni har! Helt otroligt vad det händer saker efter v 20. Min har kommit lite senaste veckan. Min man säger att han ser en liten bulle tom när jag ligger ner men det gör inte jag. Börjar dock bli orolig att det inte ska gå bra på RUL ;( Träffade några gravida kompisar/bekanta idag som väntar första barnet. De börjar redan prata om hur det kommer bli att få ett andra barn. Jag kan tycka att det är så jobbigt att höra sånt när jag inte ens vet om jag kommer få det här barnet. Dessutom är jag rätt inställd på att det isåfall bara blir ett biologiskt barn. Hade inte velat vara utan erfarenheten av att vara barnlös och kämpa för något tillsammans med min man för den har gjort mig starkare och framförallt vet jag att jag har världens bästa man som står vid mig i vått och torrt...MEN hade gärna haft lite av den där självklara synen på att jag kommer få det jag vill och att det kommer att gå bra.

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011