• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Tredjemaj: Du ser, mådde bebis bra i v12 så mår den super bra nu! Ut o shoppa bebiskläder så blir du av med lite nervositet

• Luella

Tredjemaj: håller med Kelsson, ut och shoppa bebiskläder! RUL kommer gå som en dans. Men visst är man lite orolig innan, det är bara naturligt.

• Luella
    Jis skrev 2011-08-08 14:03:11 följande:
    idag studerade vi magen å helt plötsligt såg man att F sparkade. Haha, sååå coolt.
    Grattis Glad
  • Lillstint

Jis: Coolt! Skrattande Galet vad fort det händer saker nu! Visst är det härligt när man känner livet därinne? Tror mitt flebb vadderar lite från att se utstickande kroppsdelar på barnet, som man hör talas om, men däremot har jag sett att magen "hoppat" lite när bebisen sparkat.

Jis, förresten, lite nyfiken bara.... var kommer "arbetsnamnet" Flavio ifrån?

• Lillstint

Blev förresten helnojig i förmiddags. Såg en liten droppe blod i trosan. Bara en pyttedroppe, men ändå. Men har känt barnet sparka flera gånger sedan dess. Det har inte kommit något mer men ringde ändå KK nu precis för att höra. Och blev lugnad. Hon försäkrade mig gång på gång att en liten droppe blod (som kan ha kommit från yttre delarna också) är inget blod. Men i ett sådant fall är det verkligen skönt att känna sparkarna.

Fast vad det är jobbigt att vara så nojig (som jag är). Jag har ju fortfarande inte ens köpt den minsta lilla pinal! Tror faktiskt jag borde göra det bara för att öva mig på att släppa oron.

• Kelsson1

Lillstintis: Ut o shoppa bebisgrejer bums med dig!!! Förstår att du är nojjig men det blir lite bättre med varje plagg man köper! STOR KRAM!

• Jis

Lillstintis, förstår din oro, men lita på KK, dom kan sin sak. Å har du känt den lilla sparka så är det ju ok.
    Jag var med om en liknande sak i veckan, när jag inte hade känt F sparka på ett tag, gick på toaletten på natten, ser att det är blod på golvet, blir helt panikslagen tills jag insåg att det blödde från ett sår på hälen. oj oj oj vad tankarna hinner springa iväg.
    Jag tycker du ska köpa lite bebissaker, så det så. Just let it go. det kommer gå så bra. Det vet jag.
    Du, mitt flebb borde oxå ta en del av Flavios aktivitet, men tydligen inte.

Ja du, ang Flavios namn, vi har skämtat om att vi tycker att playboyen Flavio Briatore (F1 boss, har barn med Heidi Klum) är galet rolig, han har massa pengar, är rätt ful (vårt barn kommer bli strålande sött dock) å alla brudar vill vara med honom Så vi tog arbetsnamnet Flavio redan för flera år sedan. Det värsta är att vi börjar fastna för det, så vi måste arbeta bort det...haha. Stackarn kan inte ju inte döpas till Flavio/Flaviola

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011