• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • vinterbebis12

och grattis till alla bröllopsdagar! Vi firar alltid vår med något speciellt, så underbart att minnas den där dagen som var den bästa hittills.

• Luella

Tredjemaj, ja man blir galen av dessa människor som pratar om barn som att gå och handla mjölk. Skaffa barn hit och skaffa barn dit. Min dotter var bara några veckor gammal när folk började tjata om syskon. Jag trodde att man skulle sllippa sådana frågor på iaf 1 år efter första bebisen äntligen kom.

Jag håller tummarna för ditt RUL,  jag tror och hoppas att det kommer gå fin-fint .

Ett tips är att testa Babybjörnen du fått låna, den passar inte alla ryggar när bebisen börjar väga lite.

Fina magar föresten Jis och Viksan

• vinterbebis12
    Luella skrev 2011-08-07 19:00:31 följande:
    Tredjemaj, ja man blir galen av dessa människor som pratar om barn som att gå och handla mjölk. Skaffa barn hit och skaffa barn dit. Min dotter var bara några veckor gammal när folk började tjata om syskon. Jag trodde att man skulle sllippa sådana frågor på iaf 1 år efter första bebisen äntligen kom.

Jag håller tummarna för ditt RUL,  jag tror och hoppas att det kommer gå fin-fint .

Ett tips är att testa Babybjörnen du fått låna, den passar inte alla ryggar när bebisen börjar väga lite.

Fina magar föresten Jis och Viksan
    Nä, det är verkligen inte som att handla mjölk. Ibland önskar jag att fler fick erfara att det är så för en liten sekund även om jag inte önskar någon det vi gått igenom.

tack för tummarna, jag hoppas du har rätt. Borde väl vara extremt ovanligt att barnet är dött vid RUL men det händer ju och har senaste veckan hört om en kompis syster som förlorade sitt barn i v 17 (samma vecka som jag är i)
  • Jis

Tredje maj, jag vet hur du känner. Jag hade otrolig Ångest innan RUL. Det gick ju bra som tur var! Ego: här är det kick-ass party, så härligt. Det som är mindre roligt är skrikiga/griniga/trotsiga barn här. Å slappa föräldrar som inte sätter gränser. Suck!!!

• Kelsson1

Viksan: Vilken fiin mage!

tredjemaj: Fullständigt naturligt att känna oro inför RUL men du kan vara helt säker på att allt går bra, det är oerhört sällsynt att få dåliga svar då.
    Vi struntar just nu i tankar på nr2, är helt överlycklig över lilltösen i magen o vill det sig inte att vi får en till så räcker nr1 mer än väl . Det folk inte heller tänker på är att även om det går lätt att få nr1 är det inte säkert att det är lika enkelt att få nr2. Inträffade våra bekanta, de försökte flera år innan de fick nr2.

• Luella
    vinterbebis12 skrev 2011-08-07 20:06:56 följande:
    tack för tummarna, jag hoppas du har rätt. Borde väl vara extremt ovanligt att barnet är dött vid RUL men det händer ju och har senaste veckan hört om en kompis syster som förlorade sitt barn i v 17 (samma vecka som jag är i)
    Men visst har du sett bebisen när kliniken gjorde VUL för att se om allt såg ok ut? Om allt ser ok ut då är risken minimal att något händer. Min läkare sa att om hjärtat är så stort det ska vara samt att hjärtslagen är så snabba som det ska händer inget sen. Ofta kan man se på VULet om något är på tok.
  • vinterbebis12

Tack för alla fina svar! Jag hoppas, hoppas att ni har rätt. Känns bara läskigt att alla snart vet och det innebär att jag också måste tro på det här. Ska bara försöka njuta och hoppas att det inte bara är sommardieten som står bakom den begynnande magen :)

Kelsson- det verkar inte som alla våra vänner tänker så, inte ens de som vet att vi haft det svårt.

Jis- Härligt med sparkparty!

• Aurora1979

Idag fick jag en bärsjal oxå av kompisen som kom på att hon ju hade en när jag pratade om att jag nog skulle kolla på tradera efter en i stället för att köpa bärsele... :D 

Här syns det oxå tydligt att min mage skuttar till emellanåt. Kompisen o hennes man såg oxå på avstånd haha... riktig sparkfest har vi här.     

• Kelsson1

tredjemaj: Folk tänker sig helt enkelt inte för!
    Jag är säker på att vi har rätt allt kommer att se bra ut på RUL o snart kommer du börja känna av bebis dagligen o då är det lite svårare att nojja . Jag var faktiskt också nervös inför RUL om jag ska vara ärlig, inte lika rädd som inför KUB men ändå. Men som sagt allt kommer att gå bra ska du se. STOR KRAM!

• vinterbebis12

Mysigt med sparkfest Aurora!

Nu ska jag lyssna på er alla och inte oroa mig. Karmosin - vi har sett den två gånger. En gång i v 9 och en gång i v12. Kram

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011