• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Strössel: Tack!
    Jag blir också väldigt fort mätt numer o är bara i v25. Det jobbiga är att jag kan inte äta oftare när jag är på jobbet (annat än frukt o det håller inte hungern borta länge). Mackor kan jag inte ta med mig till jobbet för jag blir illamående av bröd. Så enda som finns kvar är att äta en Stoooor lunch (o sen må illa) och äta någon frukt på eftermiddagen men blir ändå svinhungrig innan middag.

Lillstintis: Visst är det udda att man ska drömma om att bebis föds med "fel" kön. Fast det spelar ju egentligen ingen roll men skulle vara en liiiten överraskning om det föddes en pojke när man bara tänkt på namn till flickor...

• Jis

Strössel: jag hade så i vecka 19-21 ungefär. Kunde inte äta mkt alls. Fick ta små pauser hela tiden. Nu är det inga problem, nu är jag hungrig mest hela tiden, haha. Mkt konstigt :)

• Vickan I

Hello i tråden.

Kelsson - Jo jag rasade ju i vikt i vintras i samband med utomkvedet när jag mådde så dåligt. Såg riktigt smal och risig ut ett tag då. Inte snyggt smal utan bara insjunken och sjuk, så ner till den vikten vill jag inte igen. Skiter i vad jag väger egentligen, när mina älskade jeans sitter som de ska igen då är jag lagom . Så brukar jag mäta.  

Jag blir också mätt fort, men det hindrar inte mig från att äta hahahaha! Har ju all tid i världen att småäta på. Drömmer också skumma saker. Denna natt drömde jag att jag började blöda en MASSA och ringde min mamma för att hon skulle köra mig till förlossningen. Påvägen stannar hon vid MIO för att kolla på köksbord el vad det var och när jag blev upprörd då så säger hon att om jag nu har det så jobbigt så kan jag vänta i bilen . Min gulliga mamma hahaha.

Idag var jag och träffade min kompis som blivit gravid efter 6.5 års kämpande. Ngn frågade om det var IVF och jag visste inte, men hon berättade att det var spontant hemma!!! Efter alla inseminationer och sedan nekad mer hjälp så lyckades dem själva . Hon trodde det var till stor del för att hon börjat träna ordentligt och gått ner en hel del i vikt. De var i v 19 fortfarande i chock. De hade slutat tro och försöka för tre år sedan och lagt alla barnplaner på hyllan, men sket i att skydda sig bara då inget hände ändå. De hade i samband med pluss på test precis fått medgivande för adoption också.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • kasa01

Vickan, vilken solskenshistoria! Mer sånt!

Fler drömmar då, jag drömde att jag på natten efter förlossningen låg ihjäl barnet, alltså att jag hade rullat över det och kvävt det. Det var fruktansvärt, ropade på hjälp men ingen kom. Såg min mamma som gmde dig bakom hörnet och inte ville komma, hon är ju barnmorksa och på BB då. Kan ju tänka er själva hur lättad jag var när jag vaknade.

Strössel, tycker det känns olustigt att du fortfarnde kräks! Tror inte att det gör barnet något, det tar ju det den behöver ändå, men trist att må så dåligt hela tiden. Det räckte gott med de tre första månaderna, tycker det var skitjobbigt att må så illa, när man måste funka som vanligt m jobb o familj (sonen framför allt). Verkligen trist att du har en dålig BM också, det hade jag sist. Hon glömde boka in mig på föräldrar utbildning (bland annat), o eftersom barnet kom lite tidigt belv det ingen sån för mig.   

Kelson, har du provat att äta sötmandlar? Det mättar mer än frukt, och är bra mot illamåendet. Jag tyckte det funkade ok när jag mådde som mest illa.

• Kelsson1

Vickan: Låter bra det där att du skiter i vikten.
    Men vilken dröm , man skrattar så här men OJ om det hade varit på riktigt! Vad härligt för din kompis, där ser man att mirakel kan inträffa!

kasa: Vilken fruktansvärd dröm! Skönt att det bara var en dröm.
    Får testa sötmandlar också o hoppas de funkar bättre.

• Speck
    Strössel: Asså för mig var det så att jag de första 16 veckorna var lite hungrigare än vanligt, men det räckte med en knäckemacka mellan frukost o lunch. Sen från v 17 och framåt ett par veckor var jag konstant utsvulten. Åt jämt kändes det som och kunde typ inte bli mätt. Sen nån gång sådär efter ett par veckor fick jag normal aptit igen och typ från efter v 25-28 eller nåt sånt (minnet är luddigt) så började jag bli mätt fortare. Och det blev bara värre o värre, jag la upp normalstora portioner o fick i mig knappt hälften. Men efter en timme kunde jag äta upp resten Tungan ute Men nu när magen sjunkit ner lite så har jag börjat bli sådär hungrig igen. Typ varannan timme vill jag äta nånting, om det så bara är en bit knäckebröd eller lite skurna grönsaker (jag har fått dille på tomater nu senaste veckorna).

Lillstintis: Ja man kan ju hoppas.. Glad

Idag har jag skurat badkaret och dammsugit hela huset och våttorkat golven. Sen somnade jag på soffan efter lunch och sov en timme..skulle lätt kunna sova 2 tim till. 
  • vinterbebis12

tack för alla svar! Jag vet inte vad det är med mig. Känner mig extra känslig just nu och tror att det är för att det närmar sig RUL. Sitter nu och gråter för att min man som är borta med jobbet inte hört av sig på hela em trots att jag ringt. Målar upp skräckscenarios att något hänt. Usch, ingen bra dag här. Hoppas er helg börjar bättre!

• Kelsson1

Tredjemaj: Som jag skrev är det helt naturligt att vara extra känslig just nu, det yttrar sig bara helt olika för oss. Jag grinar ögonen ur mig till en löjlig SciFi serie jag sett tio gånger tidigare (utan att gråta) och du är mer känslig i verkliga livet. Tillåt dig själv att vara känslig och gråta men att måla upp skräckscenarios är inte bra du blir orolig i onödan. Försök göra något istället för att sitta o fundera, gå ut på en promenad eller ring upp någon kompis o gå o ta en fika! STOR KRAM!

• Luella

Tack för länken Speck! Hoppas att du har en punktlig bebis

Grattis till sjukskrivningen Viksan! Jag kan svara på vikt-frågan när jag varit hos BM nästa gång då vi inte har någon våg hemma.

Kasa: det är mitt andra barn så jag tog ingen spruta med första barnet. Det kanske var det som förvirrade mig lite, att jag skulle ta nu men inte förra gången. Men då är väl allt som det ska antar jag. Fy vilken hemsk dröm du hade! Den här gången ska vi köpa ett babynest för att förhindra sånt.

Lillstintis: Aha, så det är först vid förlossningen det kan hända något, ja det verkar iofs logiskt.

Strössel: Jag äter som en häst och går in i vecka 30 idag. Jag åt jättemycket förra graviditeten också.

Tack för alla svar om Rh-sprutan!

Kram

• vinterbebis12
    Kelsson1 skrev 2011-08-19 19:55:47 följande:
    Tredjemaj: Som jag skrev är det helt naturligt att vara extra känslig just nu, det yttrar sig bara helt olika för oss. Jag grinar ögonen ur mig till en löjlig SciFi serie jag sett tio gånger tidigare (utan att gråta) och du är mer känslig i verkliga livet. Tillåt dig själv att vara känslig och gråta men att måla upp skräckscenarios är inte bra du blir orolig i onödan. Försök göra något istället för att sitta o fundera, gå ut på en promenad eller ring upp någon kompis o gå o ta en fika! STOR KRAM!
    Det är konstigt för jag känner mig plötsligt barnlös igen men du har rätt. . Ska faktiskt iväg och träffa några vänner nu. Rödgråten och allt men nu är mannen återfunnen och allt ska vara bra så jag ska försöka tänka positivt.
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011