• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Nu har första bebisen kommit i vänkretsen . Det är ju tre par som ska ha smått innan oss och nu är den första här, en liten Olle tre dagar för tidigt ! Åhhhh vad extra sugen jag blev nu, vill också ha bebis nuuuuu, eller ja så här tidigt får den inte komma, men ni förstår haha.

Var förbi babayproffsen med en vän igår och provade lägga deras fårskinn i edgekorgen och det såg ju bra mysigt ut så blir nog ett fårskinn här ändå.   

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • strössel

Vickan l: Vad kostade deras fårskinn ?

Kasa: Mvc säger inte mycket att vissa kan må illa hela tiden osv dom bryr sig inte så mycket, jag gillar inte min bm men nu har dom haft semester och nu ska jag dit nästa vecka är då i v 32 så jag ska bita ihop och ha kvar henne tills det är dags. Men har lagt fram mina åsikter om bm här där jag bor på förlossningen och det skulle dom ta upp när dom hade apt på jobbet. Om tex att man inte får komma och lyssna på hjärtljud om man inte kännt nåt på några dagar osv.

Speck: Jag har oxå samma bh storlek som jag haft hela tiden bara omkretsen som har förändrats för mig med.

• Vickan I

strössel - De hade två olika märken, men båda var vita och långhåriga (det ena mer vitt och det andra åt gula hållet). Kostade båda 499 st. Men tror babyproffsen och babyland tar in lite olika så det kan nog skilja mellan olika butiker vilka färger och kort/långt hår. Passade med vitt eftersom  tyget i liggkorgen är vitt, men har funderat på ett mörkgrått om jag kan hitta det. 499 kr känns ok, är väl inte lika fina som de från Gotland för tusenlappen eller mer, men ändå bebisgodkända, mjuka och fina. Vad jobbigt att du inte gillar din bm, men bra att du tagit upp det med andra och att du kan vända dig till förlossningen för att få lyssna osv. Nu när jag skriver det så har jag inte känt min lillkorv på hela dagen tror jag Förvånad. Ska gå och dricka vatten nu.

• Kelsson1

Strössel: Väldigt tråkigt att du inte gillar din BM men som du säger så är det inte länge kvar. Hoppas du står ut. Kram!

Vickan: Det var verkligen inte farligt, kanske man ska satsa på en ändå... Vilken Babyproffsen var du in på?

• Vickan I
    Kelsson - Var inne på den i Bromma Blocks, men de hade bara typ en varje kvar (eller framme iaf) så kanske bättre kolla ngn annan butik. Tänkte ta mig förbi Babyland i Bromma också och kan återrapportera utbud därifrån med. Ja de är toppen att ha sedan också. Att lägga bebis på hemma hos folk när man kommer på besök och de fortfarande är små och sedan i pulkan, sittvagnen, sulkyn för att hålla rumpan varm när de blir större så 499 kr är inte mkt om man tänker så . Eller kyld för den delen också då haha eftersom fårskinn ska jobba åt båda hållen!
  • Kelsson1

Vickan: Den i Bromma Blocks tänker jag INTE besöka blev sååå förbannad när jag var o tittade på barnvagn, de hade bara någon ung kille som inte kunde skilja mellan barnvagn och kundvagn och chefen som visste något om vagnar behagade jobba bara 8-16 vardagar! DÅÅÅÅLIG stil tyckte jag o stöttar de INTE med mina pengar! Så har jag fått avreagera mig lite
    Väldigt bra om jag får rapport från Babyland också

• Vickan I

Kelsson - Nej har också läst i en annan tråd om flera som haft problem med dem gällande reklamationer och annat så verkar inte vara en så bra butik. Vi är i leksasaffären där en del då sonen älskar att kolla på sakerna och det är alltid BARA ung personal där så de har väl inte så bra koll/intresse av barnvagnar.

• Kelsson1

Vickan: Bekräftar mina farhågor , nej rekomenderar inte butiken till någon och kommer inte att handla något där!

• Jis

Shit, nu är jag verkligen inne i en hungrig period. Hur mkt kan man äta på en dag?
    Igår åt jag havregrynsgröt vid 7, cyklade till jobb, sen en macka kl 9.30, lunch (pastasallad) kl 12.00, frukt kl 14.30 (äpple och banan), kom hem, åt tre wiernerkorvar, grönsaker å två potatisar. Tränade en timme, sen åt jag tre falurågrut med ost och sen en nektarin och var fortfarande hungrig. Vad är detta? hur äter ni?

Ang fårskinn så gillar jag det massor, det ser så himla mysigt ut. Jag har sagt att vi gärna tar ett helvitt från svärmor, tror att det blir fint med den mörkblå vagnen. 

• Kelsson1

Jis: Frukost på morgonen vid 6.30 (havregrynsgröt eller fil o musli), frukt på jobbet och te, STOOOOR lunch (typ fyra mindre potatisar, kalops med morötter och rödbetor till) kl12, frukt på eftermiddagen och STOOOOR middag. Mellan frukost o lunch hungrar jag ihjäl, detsamma innan jag får middag...

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011