• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Jis

Kelsson: Det känns super, jag vet sedan innan att jag har lite halv-dåligt järnvärde, men inte som gravid inte :)
    Hjärtljuden är så fina. jag skickade över ljudfilen till P på jobb. han blev så rörd.  

• Kelsson1

Jis: Kan tänka mig det, maken min lyssnade på inspelningen säkert 5ggr samma kväll . Hoppas verkligen att mitt järnvärde har gått upp, var ju bara på 107 senast. Förstår inte att BM inte sa till mig första gången att jag skulle börja med järntabletter redan då när jag hade 114...

• Luella

God afton i tråden!

Ja, vad ska man säga, jag är bara så himla trött. Nu äter jag två järntabletter om dagen men jag ska fråga BM nästa gång om jag ska börja äta fler än två eller om det kan finnas andra skäl till att jag bara vill sova.

Föresten ska jag iväg till Spec MVC nästa vecka och ta någon spruta eftersom jag är Rh- och barnet Rh+ (eller var det tvärtom). Jag har inte kollat upp vad det innebär men jag ska fråga när jag kommer dit, men är det någon i den här tråden som vet något?

• vinterbebis12

Stackare strössel som mår så illa!

Mysigt att du känner något redan anderska. Jag tror jag börjat känna något men det är väldigt diffust.

Apropå bristning så kommer jag säkert få min beskärda del av det liksom av kilon. Just nu har jag bara acne, inte alls kul!

Speck- vi har ju sett dina gravidbilder och du ser inte alls tjock ut. Möjligen är du tjockare (rimligen) än innan men det är det ju värt för bebbe! Så fantastiskt att den snart kommer. Ska bli spännande att höra mer om förlossningen, namnval etc

Karmosin - bra att du frågar BM om andra orsaker till trötthet.

Jis- mysigt med hjärtslag.

Ego - Har precis fått veta att flera i vår bekantskapskrets väntar barn precis innan eller efter oss. Många får andra barnet och de fick sitt första efter att vi hade börjat försöka. Ett par berättade på sitt bröllop förra våren att de ville ha barn i februari 2012 och japp, så blir det. Blev helt nedstämd när jag inser att de flesta jag känner kan bestämma det här med barn precis som de vill. Tycker också det känns jobbigt att jag hade kunnat vara där själv, att få mitt andra barn nästa år, istället för att fortfarande vara livrädd för att det inte blir något och att vår första bebis inte ska leva nästa vecka på RUL. Förstår inte varför jag känner att det är jobbigt nu när jag faktiskt är gravid själv. Någon annan som känner igen sig eller har något idé om varför jag reagerar så här?

• Speck
    tredjemaj: Inte för att vara den, men ni har sett magbilder, inte stjärt och lårbilder Tungan ute Det är som sagt där mina kilon sitter. Men asså jag har inte klagat ett dugg på 9 månader (inte seriöst iaf) - men nu såhär på mållinjen så känns det verligen som att jag LÄNGTAR efter att inte känna de som att röven flyter ut över stolskanten när jag sitter ner Glad
    Jag stör mig på folk som tar för lättvindigt påd et här med att "skaffa" barn. Jag tror vi bara är känsligare när det gäller allt rörande "inskaffandet" av barn och folks lättsamma syn på det hela. 
  • vinterbebis12
    Speck skrev 2011-08-18 22:08:05 följande:
    tredjemaj: Inte för att vara den, men ni har sett magbilder, inte stjärt och lårbilder Tungan ute Det är som sagt där mina kilon sitter. Men asså jag har inte klagat ett dugg på 9 månader (inte seriöst iaf) - men nu såhär på mållinjen så känns det verligen som att jag LÄNGTAR efter att inte känna de som att röven flyter ut över stolskanten när jag sitter ner Glad
    Jag stör mig på folk som tar för lättvindigt påd et här med att "skaffa" barn. Jag tror vi bara är känsligare när det gäller allt rörande "inskaffandet" av barn och folks lättsamma syn på det hela. 
    Okejdå, men jag tror inte det är så farligt som du tycker men snart är det i alla fall dags att amma och då brukar det väl gå lättare att bli av med :) Så underbart att bebben snart är här!!!

Ja, jag är nog rätt känslig när det gäller det här. Ett av paren sa att de ville ha barn eftersom de längtade efter något nytt  och en förändring men inte nödvändigtvis barn, som killen själv sa så är det lite tragiskt... Men nu ska jag glädjas åt min gravidkula (som poppat upp från ingenstans på senaste veckan) och sluta jämföra mig med andra.

God natt!
  • Viksan07

Tredjemaj: Förstår hur du känner. Det är ju en jäkla resa, det här med ivf. Och att vissa så lätt blir gravida och kan planera typ efter vilken månad de vill att bebben ska födas i - det är orättvist. Men oroa dig inte, RUL kommer att gå jättebra och passa på att njut av graviditeten nu, och oroa dig för ev syskonförsök senare.

Strössel: Oroa dig inte för bristningarna, de fortsätter inte vara lila, utan bleknar bort ganska bra. Jag iofs en rejäl bristning på magen som nästan är lika bred och stor som mitt blindtarmsärr, så den är jag inte bästa vän med men det är nog bara jag som tänker på den. Det brukar ju bli bättre bristningsmässigt om man smörjer magen under graviditeten med fet lotion typ.

Speck: Haha, jag hade också zebra-häck förra graviditeten. Till att börja med var ränderna lilaaktiga, men don´t worry, de bleknar och nu syns de inte så mkt.

Viktmässigt - hur mycket har ni gått upp / ner? Jag var ju uppe på min ursprungsvikt ett tag, men nu har jag gått ner två kg igen. Skumt....

Jag har äntligen fått hel sjukskriving efter mycket kämpande, great. Nu ska jag bara softa och ta igen mig. Men jag är orolig för vad FK ska hitta på nu, om de kommer att ge mig avslag.
    Är också väldigt irriterad för att beslutet drar ut så på tiden. Har inte fått ett enda beslut ännu, trots att jag varit halvtidssjukskriven sedan maj. Tog 1 ½ månad innan jag fick första kompletteringsbrevet pga handläggarbyte, därefter har de bara skickat en massa andra kompletteringsbrev. Suck!

• Vickan I

Speck- hahahaha här är en till där allt satt sig på röven och låren. Var samma sak för graviditeten. Helt sjukt hur mkt större de kan bli Förvånad. Typ 12-13 kg som fördelat sig bara där!!!!!!!

Viksan - Jag har gått upp en 12-13 kg nu i v 31!!! Jag hade sagt att jag skulle gå upp mindre denna gång, men nu blev det inte så. Men oroar mig faktiskt inte, ser sjukt nog lite fram emot att köra igång och gå ner sedan (är väl för att det gick typ av sig självt sist, då +16 kg, så hoppas det blir så denna gång med....hjälp annars . Vägde 54 på inskrivningen i v 11 el när det var så ska väl ner dit igen sedan, räknar med att gå upp ca +20...Men jag äter när jag vill, hur mkt jag vill av vad jag vill och trivs . Ska banne mig inte plåga mig i i onödan. Vem vet kanske sista gången jag är gravid och vill bebisen i magen och jag ha massa glass och vaniljbullar varje dag så får vi det .

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck
    Viksan: Haha, zebra-häck.. Målande Flört Jag har en del bristningar sen tonåren så jag vet att de blir som bleka silverränder tillslut.. men jag kommer inte ihåg hur lång tid det tog, men så länge de är på rumpan så är jag inte så brydd - på mina skinkor är det bara maken som ska titta o det är knappt han gör det ens! Skrattande
    Jag har gått upp ca 20-21kg. Så en del är det jag gått upp, en grav säger de väl väger ca 13-14kg? Så jag har ca 7kg jag ska gå ner under vinterhalvåret! Känns skönt dock att det inte är mer än så. Grattis till heltidssjukskrivning om man kan säga så Tungan ute

Vickan: Haha och jag trodde det var magen som skulle väga mkt! Men en stor bak kanske behövs för att balansera den växande magen så man inte blir för framtung Flört
    Hjälp är du redan i v 31? Känns som ni kommer ikapp mig! Skrattande
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011