• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Kelsson: I morgon går vi in i en ny vecka Skrattande

Ego: Trodde jag skulle slippa bristningar men såg en lila färgad bristning på magen igår Rynkar på näsan inte stor men rädd att det ska komma jättemånga nu. Magen har växt den här veckan mer rund och min man tror jag kommer hamna över kurvan på sf måttet nästa vecka.

Mår så illa så jag inte vet vart jag ska ta vägen idag Tyst

• Jis

usch Strössel, kan inte illamåendet ge med sig nu?

Jag kommer säkert oxå få bristningar, jag fick det när jag gick upp 20 kilo vikt som 18 åring. Surt...
    Ego: idag är det BM som gäller, hoppas på att få höra F:s hjärta slå. Ska bannemig spela in det till mannen som inte kan vara med.  

• strössel

Jis: Det hade varit skönt att slippa illamåendet och kräkningarna men det verkar inte vilja gå över. Vad kul att träffa bm idag, det är så mysigt att lyssna på hjärtljud. Ultraljud är kul men jag tycker nog hjärtljud är mysigare Flört

• Speck
    Strössel: Jag förstår dig! Jag fick veta för 2 dgr sen av min man att jag har fått bristningar - på det stället som växt mest... RUMPAN! Han blev helt förskräckt o frågade vad som hänt, såg ut om jag hade massa klösmärken över hela rumpan.. men när jag tittade bak insåg jag att det var bristningar... Ytterligare ett testamente på hur fet röv jag fått Obestämd Han var även snäll nog att påpeka att mina överarmar blivit större Glad Så nu längtar jag verkligen tills jag får ut bebis så jag kan börja motionera bort allt som satt sig kring rumpa och lår (de känns fruktansvärt stora nu, och nu när jag binder vatten i vaderna så ser de bara ännu mer gigantiska ut)..
    KOM UT NU BEBIS!!
    Men jag fasar också för att få bristningar på magen nu, det känns som att de kommer sprida sig från rumpan o framåt... Min kompis berättade att hon fick alla sina bristningar veckan efter BF, på övertid dvs. Så hon va ju ngt bitter över att inte bebis kommit på "utsatt tid". Fräcka bebisar!   Flört
  • strössel

Speck: Vilken snäll man du har så påpekar att du fått större överarmar Glad min man är lika dan ibland ploppar det ut kommentarer ojj vilka tjocka vader du fått. Ser med fram emot den dagen då man kan börja träna bort kilorna man har gått upp. Hoppas din bebis kommer ut snart , känner du av nåt att den är på g att komma ut ?

• Kelsson1

Strössel: Yes, härligt!
    Har du testat Novalucol eller annat, ifall illamåendet hos dig också är halsbränna? Jag har märkt att det är inte vanlig illamående jag har utan det blir bättre av novalucol, problemet är att det inte är långtidsverkande. Jag får gå o köpa Losec idag...

Jis: Lycka till hos BM! Vi spelade också in hjärtljuden o det är häftigt att lyssna på även efteråt

Speck: Förlåt men kunde inte låta bli att skratta! Inte roligt med bristningar, hoppas du slipper mer. KRAM

• strössel

Kelsson: Har inte testat Novalucol kanske en ide att köpa det och testa iallafall, jag ska ringa och beställa en tid till läkaren och då tänkte jag passa på att ta upp mitt illamående. För mvc läkaren/bm brydde sig inte en vanlig läkare kanske bryr sig mer hoppas jag iallafall.

• Kelsson1

Strössel: Kan inte skada att testa Novalucol, det är ok att ta som gravid och ammande också.

• Jis

Nu har jag varit hos BM, hon är så söt! Gillar henne så mkt!
    Vi lyssnade på hjärtljus (jag spelade in ), det låg på 148-158 slag, sen mätte vi livmodern, 23 cm, dvs mitt på kurvan, sen var det järnvärde vilket var 121 = strålande. Sen pratade vi förlossning å så. Det känns bra. Jag som diabetiker kommer inte gå över tiden, kommer inte bebisen innan så sätter man igång på planerat datum. Skööööönt! 

• Kelsson1

Jis: Visst blir man lite rörd av hjärtljuden? Helt sanslöst bra järnvärde du har! Vad skönt att veta att du slipper oron att gå över tiden, riktig lyx!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011