• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Kelsson1

Jis: Blev glad nyss, maken tyckte inte att jag har gått upp i vikt något, snarare tvärtom att jag har gått ner i vikt o det bara är bebis som växt. Han tittade då på ansiktet och armarna osv... Vad han är gullig! Då kanske jag vågar fortsätta äta

• anderska

Hej flickor. Är allt bra med era gravidmagar?? =) Själv är jag i v17 nu. Hade hoppats på att verkligen få känna bebis där inne. Men känner inte mer än att det kanske virvlar till i magen (om det nu inte är tarmarna). När började ni känna bebisen ordentligt??. Längtar så efter RUL som jag ska göra den 30/8. Sugen på att se den lilla =)

• Aurora1979

anderska: det kan mycket väl vara bebisen du känner. Jag började känna Grynet omkring din vecka ungefär.

• anderska
    Aurora1979 skrev 2011-08-17 17:48:00 följande:
    anderska: det kan mycket väl vara bebisen du känner. Jag började känna Grynet omkring din vecka ungefär.
    ja man vet liksom inte vad man ska känna efter, har aldrig varit gravid innan. Hoppas att det är bebis och inte tarmarna :p Undra när man känner riktigt buffar, när kände du?
  • Aurora1979

Rörelserna är liksom lite diffusa där i början... svårt att avgöra vad som är vad. Maken min kände spark utanpå magen i v. 20

• kasa01

anderska, jag började inte känna ordentligt förrän runt v 20. förra gången kännde jag mycket tidigare, men nu ligger visst moderkakan i vägen. Det är olika från gång till gång.

Här är en till som är hungrig, men det har jag varit sen veckan efter plus. Har även gått upp mycker mer än vad ni andra verkar ha gjort. Lovade ju att inte nojja dock, gör mitt bässta. well well...

• Luella

Och här är ännu en till som är hungrig . Jag skulle kunna äta hela tiden.

Åh nej, jag som handlade kudde, täcke, filt och lakan till min dotter på Babyproffsen i Bromma Blocks. Då ska jag inte handla något mer där.

Jo, ang ammnings-bh. Det kan vara klokt att inte lägga för mycket pengar på och köpa massor amings-bhar. Även om man är inställd på att amma så kanske det inte blir så att det funkar som man tänkt sig. En kompis till mig köpte några jättedyra amnings-bhar och fick inte inte till amningen helt enkelt så dom blev oanvända. Jag hade det jättetufft med amningen och kunde aldrig helamma min dotter. Min syster gav upp efter bara några månader. Det är det aldrig någon som pratar om så när det inte funkar så blev jag iaf jag helt förtvivlad. Det i kombination med hormoner gjorde mig jätteledsen och det kändes som ett nederlag varje gång vi var tvugna att ge tjejen ersättning.

• anderska

Jag är mest törstig tycker jag. Glad imat har jag alltid varit kanske lite mer nu än innan men mest törstig.

• Kelsson1

anderska: Tror visst att det är bebis du känner. Jag började känna små små bubblor i magen från v14 ungefär. Första riktiga sparken (som kändes utanför magen) kom ungefär i v21 o då var det en rejäl spark som maken fick . Tror att jag hade känt av bebis lite innan det också men inte lika starkt.

Karmosin: Du är förlåten den här gången .
    Väldigt bra att du berättar om att det kan vara svårt med amning, annars hör man bara om de som lyckas. De som har tuffare vågar väl inte berätta för de känner sig misslyckade (i onödan, för det är inte deras fel). Ska försöka komma ihåg det där när det är dags för amning. Annars får du påminna mig. STOR KRAM!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011