• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Vickan I

Karmosin - ja usch mjölkstockning. Jag hamnade i förstadiet ngr ggr med hemsk smärta, men ingen feber. Inte kul massera/få ut det. Sjukt hur hårda och knöliga brösten kunde bli. Ajaj. Jag hade fleeceinlägg på brösten när det var kallt om vi skulle vara ute längre stunder.

• Lillstint

Halloj tjejer, ni får förlåta men jag blev så fnissig när jag läste era bh-storlekar. Wow!!!! För det enda som inte växt på mig är brösten. Lite snopet, för det var ju en av de "biverkningar" jag hade tyckt varit lite trevligt. Nä, istället får man gå här med sin lilla b-kupa. Vilket gör att jag ser ännu mer opropotionerlig ut och magen sticker ut mycket mer nedanför.  Ni får gärna dela med er lite....Skrattande.

Speck: Det är så spännande! Varje gång jag kikar in här är jag beredd på att se något från dig om att nu har det satt igång. Du har ett helt gäng supportrar här vetu!

• Vickan I

Lillstintis - hahaha här är en utan tuttar också. Nu har jag iofs en hyfsad C pga graviditeten, men förra grav tog ALLT så har typ inga tuttar alls längre egentligen. Blir väl en liten A efter denna gång Förvånad!

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Kelsson1

Jis: Jag är också extremt känslig, vågar inte ens titta på nya filmer för vet ju inte om de innehåller jobbiga stunder som får mig att storgråta!

Strössel: Har ingen koll om de har amningsBH men riktiga underklädesaffärer brukar ha bättre kvalitet och större utbud för "udda" storlekar, dvs storlekar som skiljer sig från 75A-90D...
    Här i Stockholm har jag tänkt besöka Details som brukar ha riktigt bra BH:n.

Karmosin & Ankaja: Tack för länkarna. Är ni inte oroliga över att beställa BH utan att prova först?

Speck: Nu är det inte många dagar kvar för dig, väldigt spännande det här. Får se om bebis behagar titta ut på BF eller kommer före eller senare

Lillstintis: Mina har inte heller blivit extremt stora, har ju gått upp i vikt o tur är väl att jag sparat gamla BH:n från tiden jag var mycket större så har sluppit köpa nya än så länge...

Ego: Haft en urjobbig natt, har vaknat flera gånger för att gå på toa o inte kunnat somna om efteråt. Har även drömt extremt mycket o konstiga drömmar, en del varit mardrömmar. Så är helt slut idag (som om det vore någon omväxling, känns att jag är helt utmattad jämt numer).
    Nog klagat, positiva idag att jag enl FL graviditetsuträknare gått in i kalendermånad 6! Känns som en milstolpe bara det, vet inte varför just kalendermånad 6 är så speciellt men så känns det

• kasa01
    Viksan07 skrev 2011-08-16 19:27:45 följande:
    Kasa: Har du alltså fog-bälte nu? Jag provade det förra graviditeten men det hjälpte inte. Nu testade sjukgymn det på mig och det gjorde bara ondare i ryggen och ner i benet - därför blev hon ganska säker på att jag har ngn form av diskbråck också. Här hjälper det bara att vila! Efter tre dagar i liggläge kan jag ta mig runt ganska bra nu
    Jag har den bara när jag springer. Jag har nog inte alls lika mycket problem som du, men det stöter onödigt mycket på fogarna speciellt i nedförsbackarna. Jag verkar dessutom bära mina barn "bakåt", blir inte särskilt stor över magen, utan snarare bred. Har just nu ett fundus mått som ligger långt under normal, men vet ju att bebisen är stor som den ska, och lagom mycket fostervatten. Antar att det är bra, men det känns inte alltid så roligt... liten mage, och jätte bred! Tycker det låter som att du ska ta det lugnt, träna kan du göra resten av livet! Sjukgymnastik är ju super, det räcker väl. Min ryggvärk blev bättre under sommaren, men känner av det igen nu. Tror att det är att jag sitter dåligt helt enkelt.

Strössel, fy vad jobbigt att du fortfarande kräks!!! Vad säger MVC om det? Ska det inte ha gått över för länge sen???

Jis, jag är också rätt bölig.. lite pingt när jag sitter med min 8'åring o ser på barn tv o börjar lipa. well well...
  • kasa01

Jo, ang amnings BH, mitt råd är att vänta tills barnet är fött... Efter 3 dygn "rinner mjölken till", och då kan det hända en hel del m byst storleken. Första 3 dagarna har men en mycket fetare mjölk (kommer inte ihåg vad den kallas), o då är det lite mer sparsamt. Vet flera som fick 2 storlekar till efter det, medans andra (jag tex) fortfarande går runt m blygsamma B kupan.

• Ankaja
    Kelsson1 skrev 2011-08-17 08:22:57 följande:

Jis: Jag är också extremt känslig, vågar inte ens titta på nya filmer för vet ju inte om de innehåller jobbiga stunder som får mig att storgråta!

Strössel: Har ingen koll om de har amningsBH men riktiga underklädesaffärer brukar ha bättre kvalitet och större utbud för "udda" storlekar, dvs storlekar som skiljer sig från 75A-90D...
    Här i Stockholm har jag tänkt besöka Details som brukar ha riktigt bra BH:n.

Karmosin & Ankaja: Tack för länkarna. Är ni inte oroliga över att beställa BH utan att prova först?

Speck: Nu är det inte många dagar kvar för dig, väldigt spännande det här. Får se om bebis behagar titta ut på BF eller kommer före eller senare

Lillstintis: Mina har inte heller blivit extremt stora, har ju gått upp i vikt o tur är väl att jag sparat gamla BH:n från tiden jag var mycket större så har sluppit köpa nya än så länge...

Ego: Haft en urjobbig natt, har vaknat flera gånger för att gå på toa o inte kunnat somna om efteråt. Har även drömt extremt mycket o konstiga drömmar, en del varit mardrömmar. Så är helt slut idag (som om det vore någon omväxling, känns att jag är helt utmattad jämt numer).
    Nog klagat, positiva idag att jag enl FL graviditetsuträknare gått in i kalendermånad 6! Känns som en milstolpe bara det, vet inte varför just kalendermånad 6 är så speciellt men så känns det

Sallyochsara brukar ligger lika som Detalis och Change i strl, är det något avvikande som till exempel att kupan är liten i strl så skriver de ut det. Annars är det bara att maila dem och fråga om man är osäker de är jätteduktiga på att hjälpa en hitta rätt. Om man har en bh som sitter bra, tala om vilken bh det är och i vilken strl så hjälper dem en att hitta en bh i liknande modell och storlek.
  • Kelsson1

Ankaja: Problemet är att även hos Details så funkar inte alla BH:n lika bra, det skiljer sig alltid lite i storlekar o passform. Därför vill jag inte gärna beställa BH från nätet, men det är jag det.

• Speck
    Lillstintis: Jag är inte heller storbystad, jag har kvar min B-kupa, det enda som hänt är att jag fått större omkrets. Annars kan jag ha de flesta av mina vanliga bh-ar.
    Hehe ja, det känns dock som att det dröjer. Jag kommer nog vara gravid för evigt. Obestämd
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011