• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel

Har inhandlat en bh utan bygel, fanns två att välja på så jag valde en i stl 100 F kan ha den nu och brösten kan bli två storlekar större i den bh skulle jag tro för den var töjbar. Helt perfekt den kan jag ha i början utan att behöva stressa iväg och shoppa, fanns dock inga amningsbh i min storlek.

Kelsson: Nu går det undan Glad grattis !

• Najje79

Blir vansinnig på min läkare! Ringde ju in plusset i måndags på morgonen och bad sköterskan fråga min läkare om hon kunde skriva ett recept på mina vagiatorer. Sköterskan ringde tillbaka på eftermiddagen och sa att läkaren hade bekräftat att det var okej att forsätta med vaggisarna men att hon inte hade skrivit ut ngt recept. Men sköterskan sa att hon skulle be läkaren om det direkt på tisdagen. Så glad i hågen gick jag till apoteket igår, tror ni att det hade kommit in nått recept?!? Jag hade så det räckte till igår men eftersom de måste beställa så är det ju 2 dagar det diffar på... nu hade jag som tur var crinone hemma, annars hade jag fått panik (fick ju mf direkt efter att jag slutade med vaggisarna första försöket).

Idag fick jag pratat med sköterskan igen och då var hon lika irriterad hon på min läkare som FORTFARANDE inte har skrivit ut ngt recept, utan det fick en gyn-läkare göra (tack snälla sköterskan som hjälpte mig med det!) och han vågade inte skriva ut så mycket.... vad är så svårt liksom, jag har ju inte begärt en halvdags telefonkonferens...

oj, vilket lång inlägg med bara irritation... gravidhormoner... kanske lite!

Hur mår ni annars?
    Jag går in i mina riskdagar nu och fram till söndag, kan jag bara klara mig till VUL så hade jag varit överlycklig!
    Kram tjejer!

• strössel

Najje: Vad tråkigt att det ska strula,  hoppas det ordnar sig nu . Gör nåt kul i helgen och tänk inte på riskdagarna  så är det måndag innan du hinner blinka. Kram !

• Viksan07

Kelsson: Grattis till tvåsiffrigt! Här är det 88 dagar kvar, tycker tiden ska gå fort nu!

Najje: Förstår att det är jobbiga dagar, men det kommer säkert att gå jättebra den här gången. Hoppas helgen går fort för dig så du kan andas ut!

• anderska

Jis: Hur är det med benet??  såg inte så trevligt ut på bilderna. Hoppas du är ok!

• skatten12

Najje: fy förstår om du blir arg. Vilken v är du i nu? Längtar
    Med till vul.. Är ju så
    Man blir tokig innan man vart där o allt är bra :) förra gången ma så nej tack till sånt nu!! Vad menar dj med riskdagar??

Jag tycker fasen redan jag har mage. Shit vad svullen jag är !
    Gaser kanske ? Haha bebis
    Magen kommer o ett bra tag men ändå ;)

• Najje79

strössel och Vicksan: Ni har helt rätt Sluta nojja, börja skoja får bli mitt motto!

dealiy: Jag är bara i v 6 (5+2). Riskdagarna är för det är då jag har fått missfall tidigare. Vilken v är du i?

• skatten12

När hade du et ? Vet inte exakt vilken v men v 5 va de innan på fl men v 6 på mina gravid appar :( idag funkar de inte med att kryssa i heller på
    Gravid verktyget här :) men hade et 18/8 Äl stegring 12 e
    Skall ringa in Mitt plus i
    Min bitti så då räknar la hon ut :)

Ja jag hade ma förra gången så förstår va du menar:( har du haft flera missfall??

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011