• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • strössel
    elintang skrev 2011-09-08 12:06:51 följande:
    Jag är i vecka 29 . Ska bli sjukt spännande detta :) 
    Tack så mkt ni andra !  
    Är alltid spännande att kolla hur det går för andra som är i samma situatuion som en själv .
    Har ni någon diagnos eller hur kommer de sig att ni använder IVF ?  
    På oss hittar dom inga fel, vi har lyckats blir gravida på vanligt sätt oxå, men har 3 missfall bakom mig.
  • elintang

Vickan I & Kelsson: Jag har PCO så mina ägg blir inte tillräckligt mogna så dom släpper , sen tror dom att kanske äggledarna kan vara dåliga . Så därför blev de IVF . Är dock sjukt lycklig över att vi fick hjälp och de verkar ha fungerat Glad

• Vickan I
    elintang - Ja visst är det otoligt vad man kan göra. Minns 2008 när vi fick beskedet att vi inte skulle kunna få barn på "normal väg" och jag gråtande ringde min mamma och sade att jag säkert aldrig skulle få bli mamma. Då visste man ju inget alls om IVF och nu har vi istället snart våran tvåa här .
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • elintang

Japp , vi startade en utredning på gyn och där sa dom att oddsen var väldigt små , sen ändrade dom till i princip helt uteslutet. Men vi provade att göra en stimulering på gyn först som misslyckades och sen gjorde vi en till men då blev de hur många ägg som helst så då fick vi en akut tid på sahlgrenska eftersom de ändå var vårat nästa steg så då gjorde dom en ivf. Så det är först nu när man sitter och tänker tillbaka som jag förstår vad som har hänt. Vi va på gyn i hemstaden på måndagen fick akuttid på sahlgrenska på tisdagen plockade ut äggen på torsdagen och satte in de på lördagen och sen blev det ett plus Skrattande

• skatten12
    elintang skrev 2011-09-08 12:06:51 följande:
    Jag är i vecka 29 . Ska bli sjukt spännande detta :) 
    Tack så mkt ni andra !  
    Är alltid spännande att kolla hur det går för andra som är i samma situatuion som en själv .
    Har ni någon diagnos eller hur kommer de sig att ni använder IVF ?  
    Har inget, helt normala men ej plussat av oss själva ändå. Dock aldrig legat i helt aktivt med äl stickor mm. Fick erbjudande om detta så vi hoppa på =) O sitter nu med bebis i magen i v6 5+5 =)Hjärta
  • elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 12:41:39 följande:
    Har inget, helt normala men ej plussat av oss själva ändå. Dock aldrig legat i helt aktivt med äl stickor mm. Fick erbjudande om detta så vi hoppa på =) O sitter nu med bebis i magen i v6 5+5 =)Hjärta
    Okej, då håller jag tummarna för att det går bra Glad
  • skatten12
    elintang skrev 2011-09-08 12:50:21 följande:
    Okej, då håller jag tummarna för att det går bra Glad
    TACK =)
    fick ett Ma i maj så Hoppas detta lilla hjärtat vill stanna hos sin mamma Hjärta
    ska nog gå bra, jag förösker va stark ! :)

Vet ni va de är för kön ??
  • kasa01
    elintang skrev 2011-09-08 12:28:42 följande:
    Japp , vi startade en utredning på gyn och där sa dom att oddsen var väldigt små , sen ändrade dom till i princip helt uteslutet. Men vi provade att göra en stimulering på gyn först som misslyckades och sen gjorde vi en till men då blev de hur många ägg som helst så då fick vi en akut tid på sahlgrenska eftersom de ändå var vårat nästa steg så då gjorde dom en ivf. Så det är först nu när man sitter och tänker tillbaka som jag förstår vad som har hänt. Vi va på gyn i hemstaden på måndagen fick akuttid på sahlgrenska på tisdagen plockade ut äggen på torsdagen och satte in de på lördagen och sen blev det ett plus Skrattande

Shit, vilken räkmacka ni åkte på!! Bara att gratulera! Många får ju väntar minst ett år på att få komma till IVF om man inte går privat. med utredning o allt kommer man gärna upp i flera år innan plusset. Underbart!!!
  • elintang
    Kelsson1 skrev 2011-09-08 12:56:03 följande:
    elintang: Lycko dig som slapp gå igenom hela IVF proceduren .
    japp , jag är jätte tacksam för det . har ju bara läst lite om andra och det verkar vara jättejobbigt . har ju dock sprayat och tagit spurtor men inte behövt vara på alla samtal och planeringsmöten och sånt iinnan. 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011