• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • elintang
    Najje79 skrev 2011-09-08 15:09:21 följande:
    Jis: Jättefin mage! Vart har du köpt jeansen??

elintang: Jag har gått privat på IVF-kliniken i Gbg, de har inte hittat något fel på oss. Vi har även genomgått en missfallsutredning där det inte heller framkom några fel. Nu är det femte försöket (1 ET, 2 FET och nu ET). Är i v 7 (6+2). Har fått alla mina MF i v 7 så det är nervöst nu...

Kelsson: Stackare som är så trött! Du får släppa alla måsten och sova när du kan! Kramis!

Strössel: Är det nått på gång tro? Eller är det stressen inför renoveringen? Ta hand om dig vännen!

Ego: Har haft sån växtvärk idag så jag har faktiskt inte kunnat tvivla... hoppas det håller i sig, har gärna ont om det är "rätt" ont. Mår illa av och till under dagen, har ingen direkt matlust utan mår illa av olika lukter.
    Idag när jag läste saga för barnen avbröt jag mitt i och utbrast: Men fy vad det luktar sopor här! Det var tyvärr ingen annan som kände den lukten så jag fick bara acceptera att jag har väääldigt känsligt luktsinne just nu! lus att jag är överkänslig, gråter för allt, och då menar jag stortjuter med tillhörande hulkningar... I Love It!! Skrattande
    Jag håller tummarna för dej att det ska gå bra! Varje dag är en seger Skrattande
  • strössel

Najje: Det hoppas jag verkligen inte att nåt är på gång, renoveringen är stressande men jag har försökt styra upp det lite nu valt tapet och färg osv. Packade BB väskan för att ha en sak mindre att tänka på Flört Du får njuta av att vara gravid tror det kommer gå jättebra för dig den här gången kram !

• elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 15:05:31 följande:
    Jis : sååå fin :)
    Elintang ; gott att höra :) äh inte långt kvar nu ju !:) så Mysigt

Gud vad Jag somnar ! Puh
    Vakna nu efter en nap
    På 20 min !!
    jag tycker det känns som en evighet kvar  :) 
  • Najje79
    elintang skrev 2011-09-08 15:14:36 följande:
    Jag håller tummarna för dej att det ska gå bra! Varje dag är en seger Skrattande
    Ja, så är det! Jag tänker faktiskt så varje gång jag har varit på toaletten och det inte är nått på pappret: Just nu är jag faktiskt med barn!

Härligt att det har gått så bra för er, förstår att den sista tiden går långsamt, nu vill man ju bara att bebisen ska komma ut! =)
  • Jis

Najje, nu är du med barn och kommer så att vara i mååååånga månder till. Så det så.
    jeansen är från H&M, ett kap för 7 Euro :)

Hos oss var det inget "fel" på någon av oss, det ville lixom bara inte fästa. detta är vårt 5:e försök.

Tack alla söta!     

• Kelsson1

Jis: Fin mage!

Najje: Tack! Är äntligen hemma, tänkte bara läsa ikapp mig o sen lägga mig o vila en stund...
    Så är det i början, luktsinne så man kunde bli spårhund o känslostormar. Jag vågar fortfarande inte se filmer jag inte sett tidigare av rädsla för att börja storgråta, för det tar aldrig slut...

• Lillstint

Jis: SNYGGT! Har du ny frisyr också???

Elintang: Välkommen hit! Kul att det lyckades direkt!

Najje: känner igen mig till 100%. Jag hade sjukt mycket växtverk i början. Fick ta alvedon ibland. Och var superkänslig i snoken och humöret. Det blev bättre efter vecka 15 ca. Fast humöret har kommit tillbaka de senaste veckorna, så för tillfället är jag inte att leka med, vilket min omgivning konstaterat... Demon

Ego: Periodvis tycker jag tiden går snabbt, men senaste veckan har jag börjat tycka det känns tungt att jobba 10 veckor till. Hur ska jag orka!? Har blivit lite av en ond cirkel med foglossningar och dålig sömn och tror en del av min oro och sånt som jag tjatat om så mycket beror på att jag inte kan röra mig. Jag kan inte kanalisera känslor någonstans när jag inte ens kan promenera. Motion har alltid varit min lösning på jobbiga tankar i huvudet... Nåväl, ska inte klaga. I övrigt mår jag jättebra! Tungan ute 

• Aurora1979

Jis: Lika snygg som vanligt! Är oxå normalt en 44/46:a men ser aldrig lika fin o piffig ut som dig! :P

elintang: här har du en som oxå gått via Sahlgrenska. Vi har manlig faktor som "problem" pga en kromosomavvikelse hos mannen som gjort att han inte har några spermier som vill komma ut. Vi plockar i stället ut dem genom biopsi vid äggplock och sen gös ICSI. Lyckades på 3:e försöket, vårat 2:a FET alltså. Är i v.31 nu. =)

Najje: haha, det där med känsligt luktsinne är rätt jobbigt! Jag kände någon slags mögellukt i flera veckor innan jag fick mannen att lukta precis överallt i badrummet (där jag kände lukten). Lokaliserade det till slut till tvättmaskinen. :P Och kylskåp och sopor är hemskt i början!     

• kasa01

Lillstinis, har du provat att sova m kudde mellan knäna? Jag fick mindre ont i fogarna o sov bättre m det förra vändan. Har du testat att cykla? har inte testat själv, men känns som att det borde vara skonsammare för bäckenet. 10 veckor känns såklart långt, jag har 14 kvar...  håll ut..! KRAM!! 

• anderska

Jis: Nu när du flög, känndes det konstig imagen eller det var ingen skillnad.

Där jag bor har vi bara ett litet hm men en minimalisk avd för mammakläder. Var och kollade in deras rea men de fanns inget. Köpte dock ett par knälånga leggins som man kan ha på kvällen.  

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011