• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Lindis1974

Liten upate: nästan inga bruna flytningar alls i dag. Mycket lite i morse bara. Hoppas hoppas det stannar av och bebis vill stanna.
    Kramar

• Lillstint

Kasa: Tack för tipsen vännen! Jo, jag har en gravidkudde o det har blivit mycket bättre sen jag skaffade den, men ändå lite problematiskt på natten. Cykla går bra kortare sträckor, men vissa dagar har jag ont i fogarna kring sittbenen om du fattat vad jag menar, och då gör det ont. Men det är bara att härda ut antar jag. Lindis: härligt att höra!

• Jis

Lillstintis: jajamensan, jag kapade av en hel del idag, väldigt skönt.
    Anderska: jag kände inget alls, magen var som vanligt. Du, jag köpte en jeanskjol på H&Ms mamma avdelning i somras, den är toppen. Om dom har en köp

Ego: här var det intro på gymmet med inriktning på mig som är gravid. Så bra, kände mig riktigt stark och smidig... 

• Kelsson1

Lillstintis: Börjar också känna att hur ska man orka jobba ända in i slutet. Jag har ingen foglossning men halsbrännan är EXTREM. Tar jag gavsiscon så bränner det bara mer i magen istället för att komma upp. Tar jag alvedon får jag lindring bara i 30min... Håller på att bli tokig.

Lindis: Håller tummarna sååå för att du ska slippa blödning och brunt nu!

anderska: Håller med Jis, köpte också jeanskjol på H&M i somras o den är urhärlig.

• Kelsson1

anderska: Har de inte det på din lokala kan du ju alltid höra om de har möjlighet att kolla om den finns i någon annan butik...

• Luella

Fin mage Jis!

Välkommen Elintang! Vi har gjort massor av ICSI och FET på St Göran (IVF Sverige). För oss beror det nog på åldern.

Jag orkar inte skriva så mycket idag heller, kickoff med jobbet imorgon så nu måste jag ladda för att orka med.

• Lulis7

Kelsson: Då är vi två som ligger vakna på nätterna Rynkar på näsan. Vaknar av att jag är kissnödig och sen kan jag inte somna om. Samma sak i stort sett varje natt. I bästa fall vaknar jag inte förrän vid 4.30 (ska upp vid 5.30) men inatt var jag uppe vid 2.30 och då blir man ju knäckt när man inser att man är klarvaken. Sen har sambon börjat snarka, förhoppningsvis tillfälligt pga förkylning. När klockan var 3.15 började jag plocka åt mig täcke och kudde för att flytta ut i soffan. Sambon vaknade och undrade vad jag sysslade med. Då bröt jag ihop och började storgråta. Han tyckte det var mer rätt att han skulle flytta ut till soffan eftersom han snarkade. Så småningom somnade jag om men sov inte bra. Vet inte vad man ska göra för att få sova...

• Lulis7

Elintang: Välkommen hit och grattis! Vi har också manlig faktor. Sambons spermier kommer inte ut pga en blockering någonstans på vägen. Så han får genomgå biopsi vid varje behandling. Vi har gjort 5 ICSI. Är i vecka 18 nu.

• Najje79

aurora: Bara tanken på sopor och kylskåp får det att vända sig i magen.
    Jag måste bara berätta något äckligt... det finns en farbror med en stor grå ruggig hund som alltid är ute och promenerar, alltid, jämt och självklart varje morgon när jag går till jobbet. Han plockar upp bajset i en genomskinlig påse och när man går förbi hälsar han alltid genom att höja handen med påsen... jag får sånna fruktansvärda kväljningar bara genom att tänka på bajspåsen och värre blir det ju när han viftar med den framför ansiktet på mig. Vidrigt!

Jag har aldrig haft problem med att byta bajsblöjor på jobbet men nu är det riktigt jobbigt... men det är bara att hålla andan och göra bytet så snabbt som möjligt...

• skatten12

Tjejer testa att äta sötmandlar :) hört de ska va effektivt :)
    Ni har säkert bebis med massa hår :)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011