• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 12:58:45 följande:
    TACK =)
    fick ett Ma i maj så Hoppas detta lilla hjärtat vill stanna hos sin mamma Hjärta
    ska nog gå bra, jag förösker va stark ! :)

Vet ni va de är för kön ??
    Det hoppas vi på :) 
    Nepp , ingen aning . Känslan säger att det är en kille, men det får visa sig . Huvudsaken är att den är frisk :)  
  • elintang
    kasa01 skrev 2011-09-08 13:15:20 följande:
    Shit, vilken räkmacka ni åkte på!! Bara att gratulera! Många får ju väntar minst ett år på att få komma till IVF om man inte går privat. med utredning o allt kommer man gärna upp i flera år innan plusset. Underbart!!!
    Japp , tjejen jag gick på hos gyn i hemstaden sa att det bara hade lyckats en gång på 10 år innan. Men istället blir man nojig för att vi hade sån flyt med de så ska de hända något annat . 
  • skatten12

jag fick info o ivf o remiss skickades 14 jan 1 feb började vi med suprecur plus 28 mars ! gick snabbt för oss med :)

• elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 13:27:15 följande:
    jag fick info o ivf o remiss skickades 14 jan 1 feb började vi med suprecur plus 28 mars ! gick snabbt för oss med :)
    härligt, är skönt när det rullar på . har du haft problem med biverkningar ? hur mår du nu ? 
  • Speck

Kasa: Hur håller man sig från att mata ett hungrigt spädarn? Du sa ju själv att det är ju ren panik för dom så han skriker sig ju nästan blå om han inte får mat inom 2 min från dess han börjat ge signaler....önskar de kunde gå 3 tim mellan måltiderna.

Kelsson: Jotck, plockade fler suturknutar i tisdags o de känns mkt bättre redan nu!!  

• skatten12

Hade lite i början men denna gången var ostimulerad :) så jag slapp de :)

Nu är de bara sån fruktansvärd trötthet :)

• kasa01

Speck, är han hungrig så funkar ju givetivs inget annat.. Det är ju bara om dom söker tröst vid bröstet som man kan ge substitut, vilket var fallet för oss. När C var hungrig fick han såklart amma, men om han hade knip o ville ha tröst kunde det funka att snutta på något annat. Men om han är nöjd tiden mellan det att han äter, dvs nöjd 2 timmar efter mat är ju allt klockers! Casper började skrika en stund efter det att han ätit, och kunde skrika två timmar tills det var dags igen. Han var alltså inte hungrig egentligen, men driften hos dem att snutta/amma är så stark efter som de är lika med överlevnad. Hm, låter flummigt märker jag. Helt krasst är man lite av en kossa den första tiden. Det är mjölkas som gäller.. bara att gilla läget.

• elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 14:08:09 följande:
    Hade lite i början men denna gången var ostimulerad :) så jag slapp de :)

Nu är de bara sån fruktansvärd trötthet :)
    Skönt , när är det dags för att kolla ultraljud ? 
  • skatten12

Om exakt 2 veckor :) vul blir de :) så förväntans full :) men samtidigt super nervös ... Tycker min molvärk minskar ? O tröttheten bara ökar ! Sover o sover och orkar inget !

• elintang
    skatten12 skrev 2011-09-08 14:20:46 följande:
    Om exakt 2 veckor :) vul blir de :) så förväntans full :) men samtidigt super nervös ... Tycker min molvärk minskar ? O tröttheten bara ökar ! Sover o sover och orkar inget !
    Spännande :) Förstår att du är supernervös. Men det tyckte jag att min med gjorde den liksom kom och gick och trött har jag varit hela graviditeten, helt sjukt är det men det går över någongång hoppas jag . Mår du illa ? 
Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011