• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • kasa01
    Lillstint skrev 2011-09-08 18:21:53 följande:
    Kasa: Tack för tipsen vännen! Jo, jag har en gravidkudde o det har blivit mycket bättre sen jag skaffade den, men ändå lite problematiskt på natten. Cykla går bra kortare sträckor, men vissa dagar har jag ont i fogarna kring sittbenen om du fattat vad jag menar, och då gör det ont. Men det är bara att härda ut antar jag.
    har du hört m sjukgymnast? Vi har en kopplad till mödravården. Kanske kan de prova m akupunktur? men som sagt, det går ju över... i värsta fall är det bara att bita ihop o härda ut. KRAM!
  • Kelsson1

kasa: Förstår att du då plockar fram boken skulle jag också göra. Jag har märkt att kollar jag på klockan så somnar jag definitivt inte om. Därför går jag på toa i mörker och kommer tillbaka till sovrummet allt utan att ens snegla på klockan, slänger mig på sängen o hoppas på det bästa .

• Speck

Kasa: Ja oftast är han nöjd mellan måltiderna. Men nu när svärmor står över axeln o frågar "äter han?" var tredje sek när jag ammar så blir jag så stressad att jag tror Loke känner av det o kan inte äta färdigt så igår så var han inte glad, och åt varje timme, men som sagt tror jag det berodde på att jag blev stressad, kanske jag inte släpper ifrån mig mjölken lika bra då?

Äsch hi nner inte läsa allt nu ska vi visst gå ut o gå, fastän jag sagt att Loke kommer vakna hungrig om en kvart..... varför ska man lita på vad mamman till barnet säger? Nejda svärmor vet bäst. Suck.

• Kelsson1

Speck: Stå på dig o be henne lämna er i fred när du ammar! STOR KRAM!

Strössel: Har glömt att säga, BM sa i måndags att vill man åt omgea oljorna så finns de även i Linfrön, Solrosfrön och Pumpafrön. Så är man dålig på att äta fisk så kan man äta frön istället

Lindis: Hur är det med dig idag?

• kasa01

SPECK, jorå, där har du största experten av dem alla!!! Svärmor alltså!! sätt dig ensam i ett rum när du ska amma och stäng dörren. Vissa lägger en filt över barnet när de ska amma just för att de inte ska hitta intressanta saker att titta på överllat. Det brukar i o f sig blir mer så när de blir lite större, men ju större de blir desto snabbare går amningen också. Be henne fixa disken i stället, hehe...

• kasa01

Kel, glömde skriva, såg att du har halsbränna. Jag har provat alla olika medel som finns nu, men har börjat m Losec (den receptfria) efter inrådan av min barnmorksa. Det FUNKAR!! Har gått runt flera veckor med halsbränna, o framför allt små bitar mat som åker upp i munnen.. skit äckligt! De som inte kommer upp, sitter mitt i halsen och liksom gungar upp o ner. Har tagit Losec 10 dagar nu, o det har blivigt mycket bättre. sån lättnad.

• strössel

Vecka 35 idag och 41 dagar kvar till BF Solig

Speck: Ha en mysig promenad med Loke och hoppas att han inte blir hungrig efter 15 minuter Glad

Kelsson: Grattis till v 28 !

Elintang: Grattis till v 30 !

• Lillstint

Kasa: Tyvärr oemottaglig för akupunktur!! Har tens-aparat och det är väl skönt och så, men det "botar" inte.

Kel: Fy för halsbränna! Hoppas jag slipper det. Grattis till vecka 28. Ytterligare en milstolpe!! Så kände jag i alla fall. Och så blir nästa v. 30. Och sen efter det UL i vecka 32.

Ska till BM i nästa vecka och ska fråga henne om det finns någon sömntablett man kan ta som gravid. Jag har inte sovit mer än två timmar i sträck sedan grav.vecka 14, och det är rejält slitigt. Man ska ju ladda upp inför förlossningen, men hur ska det gå när man inte kan sova. Även de nätter när jag inte har fogvärk, så vaknar jag ändå. Har blivit en ond cirkel. Hade det så för några år sedan när jag hade sömnproblem. Då fick jag sömntabletter, som jag bara behövde ta några nätter för att bryta mönstret med att ligga vaken och inte kunna somna om.

Speck: Släng ut svärmor :) Nä, men allvarligt.. förstår att det är jättejobbigt, och kanske lite känsligt också att säga till henne...

• Lindis1974

Kelsson: grattis till v 28 :)
    Jag har fortsatt flytningar. Nu mycket ljusbruna eller rosa. Ett par gånger om svarv. Se går det timmar utan.
    Mysko ;)

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011