• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Lindis1974

Det är ju så olika det där. En del ser hjärtat då och en del inte. Så bli inte livrädd om dem inte ser ett hjärta nu. Vet massor son gjort VUL och det har först inte synts något hjärta men en vecka senare full aktivitet.
    Lycka till och stor kram

• strössel

Jis: Jag sover på sidan vilken sida som helst, kan inte ligga på rygg då tappar jag nästan andan.

Speck: Det är kul med besök men som du säger det är skönast att bara vara familjen Glad det ska bli kul att se hur mycket man får sova sen när bebisen kommer.

Dealiy: Håller tummarna för dig , det kommer säkert gå jättebra kram fast jag förstår din oro.

• strössel

Ego: Då har man äntligen tagit sig i kragen och ansökt om föräldrapenning, tycker det var bra att man fick se hur mycket pengar man skulle få efter skatt osv och se att man inte har gjort några fel. Sökte fram till juni så nu behöver jag inte tänka på det på ett tag.

Ni är säkert mycket smartare än mig, men jag var otroligt trög och fattade inte hur man skulle skriva in så man fick rätt antal dagar osv. Men så fick jag prata med en som kunde hjälpa mig efter att ha ringt en sån där 7 gånger och fått olika svar varenda gång som lurat mig.

Brytdatumet på FK är den 21 varje månad så om man nu vill ha tex 15 dagar så räknar man från den tex 21 jan och 15 dagar framåt och kryssar i hela veckor så blir det rätt. Tycker det kunde ha stått hur många dagar vill du ta ut den här månaden, då hade det varit busenkelt Glad

• skatten12

Foster 4 mm och hjärtat slog ;)
    Åh Min bebis !!!

Läk trodde ej vi skulle se nått men de gjorde vi :)

• Lindis1974

Härligt Dealiy :) skönt !
    Vad trassligt det ska vara med dessa blödningar. Kan vi bara få slippa dem nu !
    Jag blöder lite fortfarande. Brunt vattnigt
    Vill bara att det ska sluta nu.
    Kram till dig

• skatten12
    Lindis1974 skrev 2011-09-11 11:20:56 följande:
    Härligt Dealiy :) skönt !
    Vad trassligt det ska vara med dessa blödningar. Kan vi bara få slippa dem nu !
    Jag blöder lite fortfarande. Brunt vattnigt
    Vill bara att det ska sluta nu.
    Kram till dig
    Här inget alls, men läkaren sa också att de inte va nån pågående blödning, bara lite lite gammalt kvar !
    ÅH vad lycklig jag är nuHjärta
  • Najje79

Har haft svärföräldrarna på besök hela helgen och har inte hunnit hit, men nu har jag läst ikapp.

Vickan: Hoppas din bröllopsdag blev alldeles underbar! Grattis Fru Vickan!

Dealiy: Härligt att du fick se hjärtat!

Lindis: Skönt att allt såg bra ut! Kramis

Speck: Nästa gång får din make ta ett snack med sin mamma, du ska inte behöva vara stressad när hon är där! Du är en underbar mamma till lille Loke, glöm inte det!

Grattis till alla ni som går in i nya veckor och räknar ner dagarna, tiden går så snabbt! Det var inte länge sedan Kelsson startade ursprungstråden känns det som, men tänk vad vi gått igenom hittills!!

Aurora: Usch vad hemskt med din bror! Hoppas han återhämtar sig snabbt, vilken tur han hade egentligen... Kramis!

Strössel: Skönt att du åkte in och att såg bra ut, nu måste du ta det lugnt!!!

Kasa: Vilken underbar mage! Sötis!

Ego: Imorgon är det dags för första VUL! Hoppas sååå att få se ett hjärta. Är i v 6+6 imorgon (går alltså in i v 8 på tisdag!!) så kanske det är för tidigt?

Kram till er alla!

• strössel

Najje: Vad kul med vul  tror dom kommer se ett hjärta i morgon Glad jag ska försöka ta det så lugnt jag kan. Men jag är så rastlös svårt att bara sitta still men jag gör mitt bästa ! Kram !

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011