• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Lindis1974

Åh speck. Jag är säker på att du är en underbar mamma. Jag har massor med vänner som känt som du första tiden.
    Man får känna så och det är bra att du ortar av dig.
    Stor kram

• Speck

Kelsson: Haha, ja så kan man ju se de, att det är hon som är dålig farmor snarare Glad Tyvärr kan vi bara låsa dörrarna in till toaletterna å där är inte så skönt att sitta o amma Tungan ute tack gumman för de stöttande orden!

(vad skulle man göra utan er? stöttningstråden borde den kanske döpas om till Skrattande)

• Aurora1979

Speck: Klart du inte är en dålig mamma, det är ju alla andra som stressar dig! Hoppas att du får amma i lugn och ro i morgon! *kram*

Strössel:  Hoppas den lill* håller sig lugn och fin i ett par veckor till nu då... vila lugnt!

Kelsson och dealiy: ja verkligen änglavakt, få en 80kg tung metallklump rakt på ryggen är inte så bra... blev visst hämtad med ambulanshelikoptern oxå. Men som sagt, nu är han hemma och mår bra under omständigheterna (endast 3 stygn i huvudet och en komprimerad ryggkota). Vi råkar ut för de mest konstiga olyckorna i min familj.
    Själv är jag nog på väg att få en förkylning... halsont o inte alls pigg, inte kul att jobba i 3 nätter nu. :/ 

• Jis

Gud va skönt att det trots allt gått så bra för din bror. Läskigt.
    Speck: håller med alla andra, tror att du är en toppen-mamma, å förstår att det är jobbigt å stressande med en svärmor som ska ha koll hela tiden...mind your own buisness känner jag.

Ego: var på stan för att spana in lite kläder idag, började typ gråta, det finns ju inget fint alls att ha på sig som gravid. Nu vill jag krypa ner under täcket å vakna lagom tills F ska komma. Bannemig. 

• Aurora1979

Jis: tycker inte att jag hittar snygga kläder i vanliga fall så nu som gravid är det verkligen snäppet värre... urk. Det är å andra sidan första gången i livet jag medvetet framhäver min mage haha...

• Jis

Aurora: samma här, nu kör jag tighta kläder vilket jag inte direkt gjorde innan... Jag fattar inte att det ska vara så svårt att göra snygga gravid-kläder, får samma vibb som jag får när jag går in på tjockis-rutan på typ H&M, bara för att man är stor vill man inte ha oformliga tält på sig..sy de vanliga kläderna lite större...

• Aurora1979

Jis precis: Trodde i min enfald att det skulle blir SÅ mycket roligare att handla kläder efter jag gick ner mina 50kg, men njae... har lite större utbud eftersom jag inte måste handla på tjockisavdelningen längre men jag har fortfarande svårt att hitta kläder. Förstår inte varför det ska vara så svårt att göra kläder för överviktiga och gravida?!?

• Kelsson1

Aurora: Du får ge din bror en stor men försiktig kram när ni ses! Hoppas du slipper monsterförkylning!

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011