• Kelsson1

Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011

Vill att alla som kämpat med IVF och äntligen lyckats ska kunna känna sig hemma här!

Hit vill jag även ha alla från ursprungliga tråden: www.familjeliv.se/Forum-7-134/m55236143.html 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-08 17:30
    Bara för att det finns en ursprungstråd betyder det inte att vi inte vill ha andra IVFare hit, tvärtom! ALLA är välkomna. Ju fler desto roligare!

• Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011
  • Speck

Strössel: Skönt han lugnade ner sig! Se till o inte tänk nå mer på köket  eller barnvagn elkler nånting annat än o ta hand om dig själv!

• Jis
    skatten12 skrev 2011-09-09 19:11:31 följande:
    Jis: vad bra att allt var bra :) ja drick massa :)
    Bättre med lågt än högt ;) ska du få
    Göra Vul så ofta nu? Hur lommer de sej? För du har diabetes? Är de gravdia? Eller har du de Sen innan ? Kram o Go helg
    Jag har haft diabetes i 7,5 år så det är ett tag. Jag gör UL vecka 28 32, 35 och 37. Det känns verkligen toppen att vara så uppkollad!
  • Speck

Ego: känner mig som världens sämsta mamma, Loke va jätteledsen ikväll o maken ville försöka trösta o så gick han för o bbyta en kissblöja o upptäckte han hade bajsat... Och han hade grönt bajs!! Rynkar på näsan Det är för att jag varit så sttressad av att amma med svärmor över axelnn att jag inte låtit honom amma tillräckligt länge innan jag bytt bröst, då får han inte den fetare  näringsriuka mättande mjölken utan bara den tunna söta mjölken..
    Så han har ammats för ofta o för kort tid. Skuldkänslor eller vad Gråter
    Å idag har jag inte alls haft ro med amninen.. promenad på 1 tim o sen när vi kom hem så va ju loke helt panikslagen av hunger å då säger dom att vi ska åka till IKEA å barkarby outlet så fort loke ätit färdigt.
    Å sen fråga mig varannan minut "äter han än". Skrikandes
    Usch å de åker inte förrän söndag. Men imorrn ska jag fan protestamma i 1.5tim varje gång, och göra som jag blev rådd att gå o stänga dörren om mig.
    Maken blev ju jättenojjig över det gröna bajset att han på eget initiativ satte mig i ett avcskilt rum o stängde till dörren o sa  åt mig o amma LÄNGE nu o hålla han vaken, hans/vårt problem är att han tenderar somna ifrån maten.
    Det började iofs redan inatt med att vi båda somna ifrån amningen så han ått 5 min o sov 30-45 min o sen vakna igen för han inte ätitfärdigt. Inatt måste jag bättra mig på att få honom äta klart....

Sorry för långt inlägg som dessutom är helt off topic.

• Lindis1974

Hej på er

Åkte in till gyn. Fick feber.
    Allt såg bra ut. Hinnsäck nu 14 mm och man kunde se fostret.
    Troligen beror blödning på att jag har en hjärtformad livmoder. Sitter en tjock slemhinnan i andra delen.
    Så. So far so good...

• kasa01

Speck, du är en fantastisk mamma, med behöver stå på did i det du tror på. Du trodde ju hela tiden att det inte fungerade när du o Loke blev stressade, o du hade ju rätt. Ta det varligt, och lysna på dig själv. Din svärmor är säkert jätte rar, o är hon även klok kommer hon att förstå att du behöver göra på ditt sätt. Kram vännen.

Strössel, fy vilken rysare! Ta hand om dig nu. 

Dealey, tack söta. Mina ben har svulnat upp galet mycket senaste månaden, kan knappt sitta på knäna längre... Det spänner och stramar, skit obehagligt.
    KRAM på ER!    

• Vickan I
    Speck - Var inte så hård mot dig själv. Men vet hur det är med dåligt samvete som dyker upp då och då. Man kan bara göra vad man kan. På förlossningen efter att vår korv var ute glömde vi helt bort att det skulle komma barnbeck och vi blev ju lämnade själva då. Så när vi upptäckte det hade korven haft det i blöjan läääänge och då kände jag att jag aldrig skulle greja att bli en bra mamma och lipade. Dramatisk ja . Men som sagt sätt dig och amma i ett annat rum själv i lugn och ro och skit helt enkelt i alla andra. Korven somnade också hela tiden när han ammade och inte lätt hålla dem vakna då.

Lindis - Skönt höra att allt är bra, men det visste vi ju .  
    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Speck

Lindis: skönt allt såg bra ut!

Kasa: tack för dina ord, jag började gråta när jag läste det.. (är man känslig eller vad... men allt som handlar om hur man är som förälder är väääldigt känsligt just nu har jag märkt). Jo hon är rar o menar säkert väl, men är lite väl besatt av hur loke o jag sköterv amningen...

• Speck

Vickan: Tack till dig med.. försöker att inte ta åt mig, men det känns ju som att det blir mitt fel när det är nåt som går snett med amningen. Men ska försöka hålla han vaken imorrn o hålla mig själv lite avsides för amningstiden.

• Kelsson1

kasa: Har någon bild i kameran, får se när jag (eller rättare sagt maken) får fingrarna ur och laddar över de till datorn...

Vickan: Tänk imorgon blir du FRU!

Aurora: Verkligen tur, han har haft skyddsängeln med sig!

Strössel: Härligt att bebis lugnade ner sig! Hoppas du inte får mer ont i magen. STOR KRAM!

Speck: Inte alls off topic! Du är absolut INTE någon dålig mamma, om något så är svärmor en dålig farmor! Helt rätt, imorgon får du sätta dig bakom stängda dörrar tills du ammat klart, förstår inte svärmor vinken får du låsa dörren om dig! STOR STOR KRAM!

Lindis: Vilken lättnad! Härligt att det går åt rätt håll! STOR KRAM!

• Speck

Vickan: Förresten, har du nåt tips på vad man kan göra för artt hålla dom vakna? Amma dom hud mot hud o kittla under fötterna är typ de råd jag fått..

Svar på tråden Äntligen plus efter IVF, BF hösten/vintern 2011